hebben jullie dat ook?..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

hebben jullie dat ook?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 20:48

Ik sta een beetje stil met mn paard...ik weet zelfs niet of ik het nog leuk vindt om er mee verder te gaan, zie het zelfs als een hele taak om iedere keer helemaal heen te gaan, rijden ed....en de winter, daar zie ik al helemaal tegen op.

Ik werk namelijk 40 uur en heb een druk sociaal leven en een huishouden, het lijkt allemaal wel eens teveel te worden! Werken en een paard...ik begin als maar meer het gevoel te geven dat een paard niks voor me is....iedere keer zie het als een opgaven, weet je als ik gereden heb vindt ik het wel weer lekker hoor, maar in de winter kan je ook veel minder. Je kan hier ook niet echt buitenrijden, niet echt leuk, en in de bak rijden vindt ik erg saai.

Ook moet ik vaak alleen rijden, en dat maakt het er ook niet gezelliger op....weet je ik voel me verschrikkelijk schuldig tov mn paard, en weet me geen raad...verkopen? Nog een doorzetten?

Ik heb mn paard ook niet bij huis staan, dat scheelt volgens mij ook...

Sorrie dit moets me allemaal even van het hart.. Ach gut

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 20:56

ik heb dit gelukkig niet,want ik werk ook geen 40 uur zoals jij,wel school natuurlijk..lijkt me erg zwaar,..ik denk wel,dat als je hem verkoopt je er misschien wel spijt van zult krijgen,ik denk altijd maar: er zijn zoveel ruiters die een eigen paard willen,en ik heb er gewoon 1,dus ik mag niet zeuren..misschien kun je wel een bijrijder nemen,zodat je voorjezelf ook wat meer tijd hebt,en voelt het ook niet meer zo erg als een opgave...wel eventjes doorzetten hoor Knipoog vast een dipje Ach gut

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:06

hee Chiqa kom op, ik heb net 2 weken een dipje gehad, ik wilde niet meer, wilde mijn paard verkopen enz. Zit ook met een drukke baan, huishouden, nog meer dieren enz.

maar gelukkig ben ik er weer uit (uit het dipje dan), ik heb weer opgezadeld en ben weer gaan rijden, in m'n eentje het bos in!

Tel je zegeningen en klim uit je dipje!!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:37

Joh had ik ook. Ik werkte 20 uur op kantoor, drukke baan, Kindje, werkte 20 upw op een fokkerij/ handelsstal (dus gewoon 40 upw) mijn huishouden en alles. Ik zag het allemaal helemaal niet meer zitten. Zaterdags toch ook naar stal en op zondag wil de man ook wel eens iets van aandacht.

Ben helemaal ingestort na een jaar. Zag niks meer zitten. Ik heb besloten dat ik niet meer bij Henk blijf werken. Ik kom er nog wel om alleen maar Marca te rijden ( natuurlijk doe je ook wel andere dingetjes) op zondag, woensdag en vrijdag zijn haar vrije dagen en dan ben ik dus met de kleine meid op stap........ Geweldig rust van gekregen.

Ik denk dat je een bijrijder moet zoeken. Het leven bestaat niet alleen uit paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:45

gijsenkim schreef:
Ik denk dat je een bijrijder moet zoeken. Het leven bestaat niet alleen uit paarden.


heb ik ook gevonden inmiddels....want ik was net als jou ingestort, heb nog een psychise afwijking ook wat veel energie kost en je heb gelijk, het leven moet niet alleen uit paarden bestaan!

Mijn bijrijder rijdt nu twee keer per week, gelukkig, want ik reed echt elke dag en elke keer met een lang gezicht....kan niet he...kost zoveel enrgie...mij nekt mn baan me gewoon, en je wil nog wel eens thuis zijn ook.

Weet je deze stukjes te lezen doet me veel, ben ik dus niet de enigste ik voel me zo enorm schuldig, het is ook een hele kostbare hobby! Die je niet zomaar in de kast gooit...ik heb net een hele noeuwe uirusting alles erop en eraan gekocht...het steekt gewoon weet je...

Ik denk ook dat ik gewoon een keer per week, en de weekenden ga rijden, meer regelmaat, een ander gaat naar de sportschool en stopt zn tijd daarin...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:49

MIsschien wil je bijrijder wel een dag of twee erbij pakken. Dat scheelt al heel veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:54

gijsenkim schreef:
MIsschien wil je bijrijder wel een dag of twee erbij pakken. Dat scheelt al heel veel.


nee helaas, Gijss....ik heb het gevraagt, en mag al blij zijn met twee dagen, maar in februari krijg ik er weer iemand bij alleen is ze nu zwanger....dus even gedult!

Maar ik probeer het denk ik nog een winter, en dan ga ik een beslissing nemen!

We komen er wel met zn allen....hebben jullie er trouwens een bijrijder bij, of doen jullie het nog alleen? Ik was zo bang dat de band met mn paard verloren zou gaan. ,aar dat valt erg mee vindt ik, ik merk nouwelijks verschil eigenlijk, het lijkt wel beter te gaan!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:08

Ik rij een paard voor Henk de Boer. Ik werkte bij Henk en reed Marca vast. Nu werk ik niet meer bij Henk maar rij Marca nog steeds. Ik rij haar op Ma. Di, Do en Za. De rest van de dagen loopt ze los. Dat gaat goed zo.

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:16

Ik maak er me werk van. Eigen stal opzetten. me eigen uren maken. lekker tijd voor me paard.. heerlijk.
maar Misschien een tijdje effe niets met je paard doen. als je het mist (dat zegt genoeg) als je het echt niet mist dan is het misschien beter om over verkoop te denken.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:21

sharir schreef:
Ik maak er me werk van. Eigen stal opzetten. me eigen uren maken. lekker tijd voor me paard.. heerlijk.
maar Misschien een tijdje effe niets met je paard doen. als je het mist (dat zegt genoeg) als je het echt niet mist dan is het misschien beter om over verkoop te denken.


ha ha ha ik ben net bezig om er mee uit te scheiden......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:30

gijsenkim"]
[quote="sharir schreef:
Ik maak er me werk van. Eigen stal opzetten. me eigen uren maken. lekker tijd voor me paard.. heerlijk.
maar Misschien een tijdje effe niets met je paard doen. als je het mist (dat zegt genoeg) als je het echt niet mist dan is het misschien beter om over verkoop te denken.


ha ha ha ik ben net bezig om er mee uit te scheiden......
[/quote]

ja is een goeie...maar Gijs ben je ook aan het dubben dan, wel of niet stoppen, en heb je een eigen paard of rijdt je die van een ander?

Het is wat,heb je een paard.....altijd mn droom geweest, vindt ik het te zwaar..............

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:38

ja is een goeie...maar Gijs ben je ook aan het dubben dan, wel of niet stoppen, en heb je een eigen paard of rijdt je die van een ander?

gijsenkim schreef:
Ik rij een paard voor Henk de Boer. Ik werkte bij Henk en reed Marca vast. Nu werk ik niet meer bij Henk maar rij Marca nog steeds. Ik rij haar op Ma. Di, Do en Za. De rest van de dagen loopt ze los. Dat gaat goed zo.


Haha! Haha! Haha! enuh, gijs is eega, ik ben kim Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:44

oww...zo zit het dus inmekaar...ik noemde je alleen bij je naam....

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:46

Ik heb het ook gehad hoor 2 paarden die ik wilde rijden/ longeren nast mijn werk en dan stonden ze ook nog op verschillende stallen van huis naar stal a was 20 min van stal a naar stal B was weer 15 min en dan 30 min terug naar huis

boemel

Berichten: 8389
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:53

Even vakantie houden is geen slecht idee. Het is nu ook haast te warm om te rijden en het is heerlijk zwemweer natuurlijk. Dus wat dat betreft zou je gewoon een paar weekjes kunnen stoppen met je paard.

Ik werk zelf ook 40 uur en heb verder ook best een druk leven, maar ik vind het wel goed te combineren (Tuurlijk is het soms TE druk). Ik rijd 4x per week op mijn paard en daar loopt ze gewoon heel lekker op, dus ik wil gewoon niemand erbij. Ze komt natuurlijk wel iedere dag in de wei.

Ik rijd dus 2x door de week en 2x in het weekend. Ik kom wel 5 of 6x per week op stal. Om eventjes te borstelen of te mesten, maar ik heb wel het geluk dat de stal vlak bij mijn werk is.

Een bijrijder of iemand die je paard longeert zou inderdaad een goede optie zijn voor 1 of 2x per week. Misschien is het verder een mogelijkheid dat je op een andere stal gaat staan. Want alleen is inderdaad ook maar alleen en is ongezellig en niet bepaald motiverend.

Toen ik ergens alleen stond met mijn paard vond ik er ook vaak geen klap aan, helemaal met slecht weer niet. Maar nu ze op een wat grotere stal staat is het veel leuker geworden.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 23:08

Je kan ook iets te doen zoeken met je paard. Rowan en ik zijn gaan voetballen, wat we allebei leuk vinden - maar daar moet je flink voor oefenen, ook zonder bal. Nu hebben we dus weer iets om voor te trainen, dat maakt het rijden veel leuker.

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 23:16

Ik heb dit weekend ook nog echt in een dip gezeten. 6 weken 40 uur per week gewerkt (vakantiewerk dus). Eerste 2 weken ging nog wel, savonds 2 paarden. Maar die week er na kreeg k er nog een bij, jong ding dus moest na k t werken 3 paarden doen. Was inmiddels al aardig uitgeput en toen belde stage op of dat k daar ook nog eens de paarden wilde doen. Ik verkeerd uitgerekent, dacht dat k geen vakantie werk meer had toen, maar dus toch nog wel, wat betekende dat k naast mn baan 5 (!) paarden moest doen. In het weekend was ik dus helemaal op en had ontzettende last van mn rug, maar dat was al vanaf het begin dat k werkte. afgelopen week was de laatste week toen moest k na mn werk nog 3 paarden doen, maar dat trok ik niet met mn rug, dus de hele week alleen maar gelongeerd. En toen afgelopen zaterdag..... Stond er een pony bij ons, zo dominant als maar zijn kan, hele erge ruzie mee gekregen, was in staat om hem zo naar de slacht te brengen, liet hij zich op een gegeven moment ook niet meer vange..... nou toen ben k echt in janken uit gebarste, kwma dus mede door die pony, over vermoeid, last van mn rug en die dag daarvoor had k t uitgemaakt met mn vriend waardoor k me toch ook wel klote voelde! Was ehct in staat mn eigen paard weg te doen en te stoppen met de paarden, maar gelukkig was alles een dip en is nu alles weer goed!

Voor jouw zou ik dus ook gewoon de bijrijder houden, anders kan ik me voorstellen dat het niet leuk is en je t niet meer volhoud!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:03

Hoi Scylla, de omstandigeheden maken het idd moelijker...ik sta op een vrij ongezellige stal, er is ook veel spanningen onderling vanwege omstandigheden, er gaan twee leuke meiden stoppen daar, dus blijft er niks meer over........

Dan mn eigen paardje, die heeft af en toe flinke kuren, haalt het bloed onder de nagels vandaan en dat maakt het allemaal niet makkelijk.

Ben blij voor jou dat het iig weer beter is geworden voor je! Ach gut

Ja paarden kunnen je idd aan het janken brengen, ik heb het afgelopen winter ook met mn eigen paard gehad, ze wilde helemaal niet meer lopen, alleen rechte lijnen, en daarbij kan ik niet echt boos worden, ben wat bangig aangelegt, en ik liep op een dood spoor, samen met iemand met wat ervaring is het gelukkig allemaal goed gekomen, ik moet eigenlijk ook les gaan nemen.....maar ook dat zie ik op het moment ook ven niet zo zitten....

Ne wat jullie zeggen mss even tijd voor een korte vakantie, even niet teveel rijden, en dan maar hopen dat de liefde weer wederkeert......

bedankt allemaal, ik voel me nu al een stuk minder onzeker! OK dan!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:19

Met die bijrijders zal het wel een stuk beter gaan, want verkopen is heel wat. Je kan niet over een jaartje een paard terugkopen, laat staan dat ie net zo leuk is als die je nou hebt.
Ik ga nu Havo doen, maar toen ik met mijn mavo laatste jaar bezig was, zag ik het af en toe ook niet zitten.
Wat deed ik? Ging er wel heen, maar gooide m lekker in de bak en ging beetje spele met m.

Rijde is niet het allerbelangrijkste, maar de aandacht wel...

Suc6 nog verder!
Tamara

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:42

Ik hen Miro nu 6,5 jaar en een in Juni had ik het helemaal gehad... Hij heeft al anderahalf jaar een peesblessure en mocht eindelijk na 1 jaar weer los, ik helemaal blij dat hij 1 Juni het land eindelijk in mocht wordt hij eruit gejaagd door 1 van de 8 paarden in de koppel, Miro was zo bang dat hij maar over de omheining sprong Verdrietig Toen hadden we een stukje afgezet en kon hij op het pad naar het land staan maar toen gingen de paarden ernaast weer heen en weer rennen en een aantal mensen zeiken dat ze dan met hun paard langs Miro moesten... Huilen Ik had het zo gehad met dat hele *lote land dat ik Miro maar binnen heb gehouden, ik stond op het punt om er voor Miro een einde aan te maken en ook mezelf rust te gunnen Maar gelukkig heb ik doorgezet en is de "dip" weer voorbij en ga ik weer met zin naar Miro.... Af en toe heb ik ook absoluut geen zin maar als ik er dan eenmaal opzit dan vind ik het wel weer lekker. Lachen

-X- Anja

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:53

Het is allemaal wat he zo'n paard, ik weet er alles van. Momenteel werk ik 36 uur en heb ook sinds een half jaar een baby. Zoals iedereen een druk sociaal leven en een huishouden....ja ik kan mij best voorstellen dat het allemaal een beetje te veel wordt. Ik heb me er maar bij neer gelegd en een paar goede oplossingen gevonden, misschien heb je er wat aan. Ik heb met een meisje op de stal afgesproken dat ik twee dagen haar stal mest en zij twee dagen mijn stal, dus hoef ik er twee dagen zowieso niet naar toe. Daarnaast heb ik gezorgd dat mijn paard iedere dag op het land komt. Ik heb iemand gevonden die mijn paard gaat uitbrengen in de wedstrijden dus die rijdt minimaal 1 x per week en gaat serieus aan de bak met hem dus ik rijd zelf nog 4 x per week en dan rijd ik in het bos. Als ik geen zin heb doe ik het niet, ik vind het heerlijk om te wandelen met hem en ik maak er geen halszaak van, misschien moet je dat zelf ook doen en een tijdje gewoon even niet, geef je paard ene paar maanden vakantie en begin dan weer met frisse moed....
succes ermee

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:58

hoi nou dat heb ik ook!ik heb nu de laatste ook helemaal geen zin om naar de paardjuzz te gaan.wel jammer omdat ik het evengoed wel hardstikke gaaf vind.ik zit ook heel erg tegen de winter op.die koud, elke dag mesten, je kan niet altijd rijden.maar ik probeer me eigen er doorheen te slepen en hopen dat ik ze volgende zomer nog verzorg!
het zou in jouw geval misschien lekker wezen als je vakantie nam?

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 11:12

hey chiqa,fijn dat je je nu iets minder onzeker voelt!,weet zeker dat het een goede beslissing is,een bijrijder nemen..en een tijdje vakantie zal jullie beiden goed doen..voor je het weet mis je het en zit je weer op het paard,succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 13:49

QuijoSavan schreef:
Rijde is niet het allerbelangrijkste, maar de aandacht wel...

Suc6 nog verder!
Tamara


hoi Tamara, succes met je HAVO! OK dan! zal idd wel wat zwaarder worden, heb zelf ook MAVO en later HAVO gedaan en was best pittig in combinatie met een paard!

Zal dat echt zo zijn, dat alleen aandacht al genoeg kan zijn? En dan twee a drie keer in de week rijden, ik vraag me dat af, als je maar die band behoud, okee...zal wel niet zo'n vaart lopen, want ze herkend me nog steeds als ik naar dr toe ga...pffffttt....maar ik blijf het klote vinden allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 13:52

AnjaKos schreef:
.... Af en toe heb ik ook absoluut geen zin maar als ik er dan eenmaal opzit dan vind ik het wel weer lekker. Lachen

-X- Anja


Hoi Anja...dat heb ik gelukkig ook...alleen het er heen gaan en het hele gedoe van borstelen(swinters mesten Scheve mond ) en het opzadelen daar heb ik af en toe echt geen enrgie voor...oja en dan moet je er ook nog heen he........Verdrietig