graham hancock/verloren beschavingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 21:46

pmarena schreef:
door de mensen van ''onze'' beschaving , en dat die kennis en technieken domweg verloren gegaan zijn ? Dus niet die mensen van toen ,maar enkel de kennis ?
dat is bijzonder onwaarschijnlijk omdat de pyramiden qua architectuur zo verschillen van andere egyptische bouwsels (neem alleen het feit dat een geen versieringen aanwezig zijn, een dominante aanwezigheid in alle bouwstijlen van de egyptenaren). de bouwsels (ook de sphinx bv) kunnen niet gedateerd worden op leeftijd omdat daar geen methode voor is. wat wel bewezen is is dat ze blootgesteld zijn geweest aan watererosie. de laatste keer dat water in die plek was, was voor de ijstijd. de pyramiden en de sphinx zouden dan minstens 17.000 jaar oud moeten zijn.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:49

dat zulke kennis verloren gaat pmarena lijkt me heel erg sterk. En daarnaast zou het mij logischer lijken als er alleen maar meer met die techniek gebouwd zou zijn dan?

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:50

Grappig Lachen

Vraag ik me wel af waarom er geen datum aan gegeven kan worden ?
Omdat alleen het materiaal gedateerd kan worden maar niet het moment van verwerking ?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 21:52

alleen aan organisch materiaal kan via de koolstof-methode een datering gegeven worden.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:54

Sypheron schreef:
dat zulke kennis verloren gaat pmarena lijkt me heel erg sterk. En daarnaast zou het mij logischer lijken als er alleen maar meer met die techniek gebouwd zou zijn dan?


Nou.... stel dat er ineens een hele ommezwaai is in het dagelijks leven van mensen. Dat er geen tijd of behoefte meer is om van die gigantische arbeidsintensieve dingen te gaan bouwen. En de technieken worden omdat men er helemaal van afgestapt is niet meer doorgegeven en niet op schrift gesteld ook. Dan is het na een eeuwtje toch echt verloren hoor volgens mij Lachen

Kijk , zoets als wat SP zegt , dat die Pyramides dus een flinke tijd met hun voeten in het water MOETEN hebben gestaan , daar kun je wat mee Lachen

Moet je alleen nog maar op die constatering van die weternschapper die dat zegt vertrouwen natuurlijk Knipoog
Laatst bijgewerkt door pmarena op 12-08-03 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:56

SuperPepeijn schreef:
alleen aan organisch materiaal kan via de koolstof-methode een datering gegeven worden.


Naief als ik ben : er zit toch vast wel eens een sukkelige mug ofzo in een
stuk gebakken zand / weet ik wat ? Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 21:58

als je een bouwsel maakt zo perfect op de lijnen van de aarde en de sterren en zo vol met wiskundige puzzels en aanwijzingen (wat op dit moment niet mogelijk is) denk ik niet dat je een mug gaat mee-metselen, maar wie weet dat die nog gevonden moet worden Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:59

Zoals in Jurassic Park te zien was worden er wel eens beestjes geconserveerd gevonden in bijv hars of veen of iets dergelijks.

Maargoed, pmarena, deze techniek zou niet alleen een vooruitgang betekenen op bouwwerken, maar ook op veel andere vlakken. Lijkt me echt heeeeeeel sterk dat zo'n techniek verloren zou gaan. Dat zou overeen komen met het weggooien van het wiel, of van een auto oid.. en het daarna helemaal vergeten. (er ook van uitgaande dat de beschaving al langer zou leven als wij nu, zou er waarschijnlijk ook een net zo grote populatie zijn, als die dat allemaal zouden vergeten...)

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:00

Ik heb een boek over de maya's: voorspellingen van de maya's en daar wordt dit oa ook in behandeld.
En naast die theorie wordt dan nog eens het cyclus van de zon gelegd, zonnevlammen. Maar ook de maya kalender wordt ernaast gelegd.

Ja ik kan me wel vinden in de theorie, en niet alleen in de menselijke beschaving, maar voor ons was er natuurlijk nog de beschaving van de dinosauriers zeg maar.

Het is het cyclus van het leven, er kan alleen een begin zijn als er een einde is, geboorte en dood, begin beschaving einde beschaving en dat is een steeds herhalend cyclus.
De een zijn dood de ander zijn brood zeg maar, de ene beschaving profiteerd ook van de voorgaande.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 22:04

op de site van graham hancock, www.grahamhancock.com staan foto's en stukken uit zijn boeken online te zien.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:06

SuperPepeijn schreef:
als je een bouwsel maakt zo perfect op de lijnen van de aarde en de sterren en zo vol met wiskundige puzzels en aanwijzingen (wat op dit moment niet mogelijk is) denk ik niet dat je een mug gaat mee-metselen, maar wie weet dat die nog gevonden moet worden Haha!

Interessante theorie, doet me aan Stonehenge denken. Ook hier worden voorhistorische zaken aan gekoppeld. Maar de lijnen naar desterren waar jij het over hebt zouden nu niet meer kunnen kloppen, want door diverse oorzaken w.o. de veroorzaker van de ijstijd heeft de aarde niet meer die omwenteling die het vroeger had en kloppen dus ook de lijnen niet meer. Dit zijn onderzoekers via Stonehenge te weten gekomen.

Het zou mij niets verbazen als er op meer planeten leven is (in welke vorm dan ook), wij (als aarde) zijn slecht zo'n klein kruimeltje in de oceaan die ruimte heet.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 22:07

Sugarmiss schreef:
Maar de lijnen naar desterren waar jij het over hebt zouden nu niet meer kunnen kloppen, want door diverse oorzaken w.o. de veroorzaker van de ijstijd heeft de aarde niet meer die omwenteling die het vroeger had en kloppen dus ook de lijnen niet meer. Dit zijn onderzoekers via Stonehenge te weten gekomen.
wat je hier zegt is dus exact wat ik bedoel met wat de pyramiden willen aangeven. kennis van de precessie.

verder zijn die lijnen teruggerekend en raad eens, het was de stand rond 15.000 VC.

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:10

Sypheron schreef:
dat zulke kennis verloren gaat pmarena lijkt me heel erg sterk. En daarnaast zou het mij logischer lijken als er alleen maar meer met die techniek gebouwd zou zijn dan?

Zulke kennis kan wel degelijk verloren gaan. In het oude griekenland leefde er ooit een volk dat redelijk hoog ontwikkelt was, kon schrijven, was redelijk technisch. Toen volgde in hetzelfde gebied opeens een aantal jaren van literaire duisternis, ze leken het schrijven volledig verleerd te zijn. Hetzelfde in de middeleeuwen. Bij de oude grieken en zelfs al bij de egyptenaren voerden ze al hersenoperaties uit, in de middeleeuwen wist niemand daar iets over. Waarom niet? Omdat de informatie werd achtergehouden. Dus het kan zeker wel.
Over de theoriën van Graham laat ik me niet uit. Wel weet ik overigens via aardrijkskunde op school dat het aardmagnetisme steeds verandert waardoor landmassa's wel of niet onder water komen te staan. Het is trouwens ook bewezen dat er geen "verzonken continenten" zijn.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 22:11


DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:12

Mijn woordenschat is niet zo groot dat ik er even Van Dale moest bij halen:
Citaat:
pre·ces·sie (de ~ (v.))
1 [astron.] verplaatsing van de nachteveningspunten op de ecliptica van oost naar west, tegen de volgorde der tekens van de dierenriem in


Niet dat het nu duidelijker is Verward

Overigens is het ook bekend dat er in het Vaticaan boeken/geschriften zijn die achter erge dikkesloten zitten mbt deze materie.
Want je gooit wel het hele geloof te grabbel als eea feitelijkheden zouden worden.
Wat denk je dat dat veroorzaakt wereldwijd Cool

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:13

SuperPepeijn"]
[quote="_Scarlet_ schreef:
Het is trouwens ook bewezen dat er geen "verzonken continenten" zijn.
mevrouw, uw verzonken continenten op foto: http://www.grahamhancock.com/underworld ... puram1.php
[/quote]
De aardmassa is onveranderlijk. Er komen niet opeens nieuwe dingen bij of gaan er af. En ehm...Ik zie er geen stad oid in hoor.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 22:13

jazeker wel. onder water als gevolg van de ijstijd Knipoog

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:15

Ja, goed, maar geen compleet nieuwe continenten. Staat ergens op de wetenschapskalender van dit jaar, alleen geen idee bij welke datum :s

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 22:17

wie heeft het hier over nieuwe continenten dan? die stukken land zijn juist verloren gegaan, bv atlantis en andere landmassa's rond india, china, korea en japan.

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:20

SuperPepeijn schreef:
wie heeft het hier over nieuwe continenten dan? die stukken land zijn juist verloren gegaan, bv atlantis en andere landmassa's rond india, china, korea en japan.

En dat is dus juist bewezen dat er geen complete landmassa's verloren zijn gegaan. Alleen ik wou dat ik wist waar in de kalender dat stond, dan kon ik het aantonen, want nu denk jij ook dat ik wel vanalles kan zeggen...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 22:21

ik kan het wel aantonen, ik zal het zo inscannen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 22:28


Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:32

Extra land ja. En dat is overstroomt doordat de continentale platen bewogen. Maar er is nooit een andere continentale plaat geweest.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 22:38

nee, niet doordat de continentale platen bewogen, maar door het einde van de ijstijd (LGM=Last Glacial Maximum). ik heb het ook niet over een continentale plaat trouwens, maar over overstroomd land.

over continentale platen gesproken, antarctica is niet altijd op de zuidpool geweest. GH (en vooraanstaande wetenschappers) vergelijkt de aardkorst als een soort schil op een sinaasappel. hij kan bewegen over de aarde heen (centrifugale kracht vd aarde). dit is heel goed mogelijk een verloren continent, wat de kaarten in de vorige postings ook bewijzen.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 12-08-03 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:40

Ik kan me er helemaal in vinden. Moet de boeken nog steeds gaan lezen, we hebben ze allemaal want mn pa leest ze allemaal en is hier ook heilig van overtuigd!
Dat piramides in Mexico, China en Egypte precies hetzelfde zijn en naar de zelfde sterren gericht zijn etc. zegt voor mij al genoeg. In de tijd van onze egyptenaren kon dat gewoon geen samenwerking zijn.
Verder denk ik ook dat de bijbel en alle andere geschriften van andere geloven hier mee te maken hebben. Zo zeggen de maya's iets over een god die opsteeg in een soort gouden ei (ufo?!) En in alle andere geschriften die overigens ook erg op elkaar lijken (geen toeval naar mijn mening) komen ook dergelijke uitspraken naar voren. Ik denk zeker dat er andere beschavingen voor ons waren en dat er leven is op andere planeten.