Klantvriendelijk winkelpersoneel...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Klantvriendelijk winkelpersoneel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 19:58

Maandag ga ik voor een weekje naar Frankrijk, samen met mijn vriend en 2 vrienden. Dus dacht ik vandaag nog even gauw een paar korte broeken te gaan kopen.
Op weg naar huis kwam ik langs een modezaak in het dorp en daar was uitverkoop. Hartstikke mooi!
Ik naar binnen, wat kleding gepast en uiteindelijk 2 korte broeken en 2 shirtjes uitgezocht die ik wel wilde hebben. Ikke naar de kassa, staan daar 2 verkoopsters recht voor mijn neus wat kleding te vouwen en uitgebreid het weekend te bespreken.
Lekkere jongen hier, vechtpartijtje daar, je kent het wel. En mij als klant volkomen negeren. Na een minuutje vraag ik heel beleefd of ik alsjeblieft kan afrekenen. "Ja, hoor, ik kom zo bij u" was het antwoord. En het kleppen gaat gewoon door. Na vier minuten stond ik daar nog steeds met mijn armen vol kleding.
Loopt een van de twee weg om de telefoon op te nemen, gaat de andere weer de winkel in om een andere mevrouw te helpen met het uitzoeken van kleding. "Mijn collega komt zo bij u"
Ja, DAG!
Ik heb mijn stapeltje kleding op de toonbank gegooid en ben naar buiten gelopen. Ik was echt boos! Ik ga daar niet als een debieltje staan wachten tot het de twee dames uitkomt om mijn geld aan te pakken!
Maar ja, geen korte broeken nu om mee te nemen Verdrietig Dan in Frankrijk zelf maar wat winkelen....
Maken jullie zulke dingen ook weleens mee, of is dit weer typisch iets voor mij?

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:59

Heb je het over die winkel tegenover de AH en Etos? Want daar kom ik dus ook nooit meer door het personeel... Ze hebben al zo weinig klanten, en zo krijgen ze er heus niet meer!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:04

Misschien hadden ze wel uitverkoop omdat ze gaan sluiten Knipoog Zulk personeel is echt niks

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 20:04

Rainie schreef:
Heb je het over die winkel tegenover de AH en Etos? Want daar kom ik dus ook nooit meer door het personeel... Ze hebben al zo weinig klanten, en zo krijgen ze er heus niet meer!


Nee, op de hoek in de parkstraat. Ter Stal heten ze geloof ik...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:06

Ik was gisteren met Peggel bij kijkduin bij beachclub Friends......... komtie

wij broodjes gegeten Sanne ijsje en wat te drinken. Het was gisteren vrij koud op het strand dus wij wilde weg. ik vraag aan een voorbij komende serveerster of ik af mocht rekenen en zij zou iemand langssturen... na tien minuten nogmaals gevraagd en toen maar na een minuut of tien naar de bar gelopen om dan daar maar af te rekenen. Na ongeveer 5 minuten aan de bar te hebben gewacht kon de barmeneer mij vertellen dat ook hij niet kon afrekenen, ik had het gehad dus ik zeg Okee dan niet en ik liep de zaak uit. De groeten zeg ik ga niet op mijn knieen of ik alsjeblieft af mag rekenen. Komt die eikel achter me aan zeg! Woordenwisseling ontstaat echt belachelijk. Heb uiteindelijk wel betaald maar niet voordat ik een mega rel veroorzaakt heb daar op het terras ......... en weet je wat het leukste is om dan 5 euro fooi te geven met de mededeling dat hij maar moet gaan sparen voor een boek over klantvriendelijkheid en de horeca ........ Terras lag dubbel.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:12

Ohja ter stal!! Zoveel goede winkels hebben ze niet in Nuenen vind ik...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:25

Kim, wat een stunt! Hahaha!

Ik had het donderdag (koopavond) bij de kijkshop in Utrecht. Ik wilde een draagbare radio/cd-speler ruilen omdat het draaimechanisme van de cd het had begeven. Dus ik kom bij de balie, niemand. Na een minuut nog niemand. Toen maar even luidkeels m'n keel geschraapt Haha! en toen kwam er iemand van achteren aanstrompelen. Dus ik geef aan wat het probleem is en ze gaat de voorraad nakijken in haar pc. Zegt ze ineens 'die hebben we niet meer'... *stilte*... Dus ik 'ja, en nu?' Zegt ze 'tsja, je kan een waardebon krijgen..... of we sturen hem op, maar dan gaat het wel heel erg lang duren' Dus ik vraag of ze niet in andere filialen een exemplaar hebben. Zegt ze ineens geïrriteerd 'Dan moeten we bellen' Dus ik geïrriteerd 'Nou als u dat zou willen doen, graag!' Vraagt ze ineens 'Wanneer kan je hem ophalen?' Ik 'Tot wanneer kunnen ze hem vasthouden?' Zij 'Nee, wanneer kan je hem ophalen?' Dus ik herhaalde m'n vraag weer. Zegt ze 'Uiterlijk morgen' Dus ik meld haar zo beleefd als ik toen nog kon dat ik toch echt overdag werk en helemaal de kans niet heb om de radio op te halen. Toen zei iemand vanaf de magazijnbalie dat ze de radio gewoon op voorraad hadden en ik gewoon naar het andere filiaal kon gaan. En binnen 2 tellen had ik alsnog een waardebon in m'n handen.

*zucht* last van de warmte dat personeel? Er stonden nog meer mensen in de rij ook echt helemaal verbaast te kijken waar dat mens mee bezig was. Grr... nou die mogen ze van mij met het vuil buiten zetten... Haha!

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:18

Dank u dank u Knipoog Whaha nee zo zal ik NOOIT doen tegen een klant. Maar waar ik pas doodziek van word is dat gezeur van de klanten zelf: "Goh wat is het warm hier pffffff dat jullie het uithouden zeg" "Ja mevrouw/meneer we hebben geen keus en ja we weten dat het warm is, hadden we nog niet gemerkt" Ik bedoel...die mensen zijn meestal niet eens 5 minuten in die winkel, en wij staan daar zo'n 7/8/9 uur per dag en met 31 graden in een winkel is dat ook geen pretje nee, maar veel keus hebben wij ook niet Scheve mond
Maar ik weet niet wie die mensen heeft aangenomen, maar als mijn baas er zou achter komen dat ik zo zou doen tegen onze klanten dan ken ik gelijk vertrekken denk ik.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:31

De meeste winkels waar ik heen ga staat vriendelijk en behulpzaam personeel, dat mag ook wel je betaald meer dan zat voor die kleren, maar als je dan naar de H&M ofzo gaat, staan r echt altijd chagerijnige mensen achter de kassa, laatste keer ook.

Staat een vrouw voor me, had aardig wat kleren, en die moesten nog opgevouwen worden, 2 min. werk. Dus dat meisje achter de kassa begint met vouwen, heel rustig aan, om zich heen kijkend, dan komt (waarschijnlijk) dr moeder dr aan, die vraagt wat ze wil eten.Vervolgens begint ze uitgebreid met dr moeder te praten.Als ze eindelijk weg is ( 5 min.verder en 2 dingen opgevouwd) komt er iemand anders aan, je kan uitgebreid meeluisteren hoe hun weekend was.Nou toen alles eindelijk opgevouwen was, wil ze het in de tas doen, t past niet helemaal, ze wordt lichtelijk geiiriteerd,douwt de helft er zo in (wat ondertussen amper meer opgevouwen is) en de rest duwt ze in een andere tas, onopgevouwen.
Vouw dan liever helemaal niet meer op. :S van zulke mensen word ik radeloos.

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:03

gijsenkim schreef:
Ik was gisteren met Peggel bij kijkduin bij beachclub Friends......... komtie

wij broodjes gegeten Sanne ijsje en wat te drinken. Het was gisteren vrij koud op het strand dus wij wilde weg. ik vraag aan een voorbij komende serveerster of ik af mocht rekenen en zij zou iemand langssturen... na tien minuten nogmaals gevraagd en toen maar na een minuut of tien naar de bar gelopen om dan daar maar af te rekenen. Na ongeveer 5 minuten aan de bar te hebben gewacht kon de barmeneer mij vertellen dat ook hij niet kon afrekenen, ik had het gehad dus ik zeg Okee dan niet en ik liep de zaak uit. De groeten zeg ik ga niet op mijn knieen of ik alsjeblieft af mag rekenen. Komt die eikel achter me aan zeg! Woordenwisseling ontstaat echt belachelijk. Heb uiteindelijk wel betaald maar niet voordat ik een mega rel veroorzaakt heb daar op het terras ......... en weet je wat het leukste is om dan 5 euro fooi te geven met de mededeling dat hij maar moet gaan sparen voor een boek over klantvriendelijkheid en de horeca ........ Terras lag dubbel.


OK dan! Haha! *LOL* Ja hahahah die is echt goed!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:54

Wij hebben een keuken gekocht, en die moet je dus eerst laten uittekenen. Dus wij bij de Keukenconcurrent kijken, komt er een verkoper"Kan ik U helpen?" Naja, misschien dus wij stellen een paar vragen. Zegt ie"Alles kan tegen elke prijs" Nou geef me dan maar een keuken voor een tientje...Nee die had hij niet.

Gaan we zitten, vraagt hij wat het budget is. Dat is echt belachelijk, veeeel te laag (Ikeaprijzen zeg maar). Laten we hem tekenen, en zeggen we dat we een draaicarroussel willen (zo'n hoekdinges) "Nee, dat is veel te duur, U heeft veel te hoge wensen, dat kunt U niet betalen hoor..." Dus wij vragen wat dat kost, maar dat wist hij dus niet. Toen zijn we ook maar gegaan.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 10:17

Misschien toch van de warmte. Oververhit winkelpersoneel...
Ik weet wel dat ik naar zo'n winkel niet meer terug ga...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 11:00

Pauline schreef:
Wij hebben een keuken gekocht, en die moet je dus eerst laten uittekenen. Dus wij bij de Keukenconcurrent kijken, komt er een verkoper"Kan ik U helpen?" Naja, misschien dus wij stellen een paar vragen. Zegt ie"Alles kan tegen elke prijs" Nou geef me dan maar een keuken voor een tientje...Nee die had hij niet.

Gaan we zitten, vraagt hij wat het budget is. Dat is echt belachelijk, veeeel te laag (Ikeaprijzen zeg maar). Laten we hem tekenen, en zeggen we dat we een draaicarroussel willen (zo'n hoekdinges) "Nee, dat is veel te duur, U heeft veel te hoge wensen, dat kunt U niet betalen hoor..." Dus wij vragen wat dat kost, maar dat wist hij dus niet. Toen zijn we ook maar gegaan.


Nooit meer terug gaan naar de keukenconcurrent!! Daar hebben wij ook al iets mee gehad Stoom uit je oren

Alja

Berichten: 25593
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:55

wat achterlijk zeg..
hebhet zelf ook wel eens meegemaakt en neem me dan voor om daar nooit meer iets tekopen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:23

Ook zo iets leuk, vannacht had ik dus medicijnen nodig omdat ik door m´n hond was gegrepen ( [AM] En weer naar het ziekenhuis......... ):
De medicijnen waren nogal een probleem, de verpleegkundige in het ziekenhuis in Harderwijk mocht die zelf niet voorschrijven, de arts was met een spoedgeval bezig en ik moest ook weer naar een melding.
Maar de verpleegkundige zou me bellen als het klaar lag en dan kon ik het ophalen.
In de tussentijd moest ik echter naar Apeldoorn dus belde ik naar Harderwijk of ze het recept niet konden faxen naar het buro in Apeldoorn zodat ik het daar kon ophalen bij de apotheek, dat was geen probleem en het recept kwam er aan.
Incl. een nummer dat ze konden bellen als ze het niet goed genoeg vonden.

Ik dus gebeld met de meldkamer welke apotheek er open was, blijken er s´nachts geen apotheek meer open te zijn in Apeldoorn.
Je moet een nummer bellen dan krijg je de meldkamer van de ambulance, die schrijven je nummer op en zorgen dat een apotheker je terug belt.

Deze belde idd terug en deed heel moeilijk over het gefaxte recept, ik moest maar terug naar Harderwijk want ze moest een orgineel recept hebben.
Ook kon ik niet langskomen want ivm de veiligheid werd de locatie van de apotheek geheim gehouden Verward .
Nu wist ik van de meldkamer allang welke het was maar ik mocht er niet naar toe want ze zou de deur toch niet voor me open doen voor haar eigen veiligheid(terwijl ik gewoon in uniform en met een opvallende politieauto was).
Ze was denk ik bang dat ik haar met m´n dienstwapen zou bedreigen voor een pakje aspirine Verward
Ik werd nogal pissig dat ik terug zou moeten naar Harderwijk en zei dat ik dan de boel wel weer open zou trekken en naar de 1e hulp in Apeldoorn zou gaan, konden ze alles weer opnieuw doen en kreeg ik gelijk m´n medicijnen
Dat leek haar niet zo goed idee en ik moest maar naar de huisartsenpost gaan, daar het recept laten faxen en dan zou het met een taxi bezorgd worden.
Toen ik zei dat het naar Hoog Soeren toe moest kon dat niet want dat lag buiten Apeldoorn.
Op m´n vraag of het dan niet op de huisartsenpost bezorgd kon worden kreeg ik ook al een erg moeilijk antwoord.

Ik ben toch maar naar de huisartsenpost gegaan en ook daar weer het zelfde gezeur.
Toen ik echter echt boos werd en de 1e pleister lostrok en weer begon te bloeden kon alles opeens heel snel Haha!
Ik kreeg een nieuwe pleister en de medicijnen zouden direct thuis bezorgd worden.

Geen wonder dat de ziektenkostenverzekering zo duur is als je niet zelfs je medicijnen mag ophalen maar ze gebracht moeten worden met een taxi

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 19:23

Nou Linda, ik had hetzelfde als Kim gedaan en zonder te betalen (maar MET kleding) de winkel uitgelopen. Had je in ieder geval je korte broeken al gehad. Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 22:26

Geweldig al die verhalen

Dan zijn wij toch wel extreem beleefd bij ons. Denk ook niet dat ik er nog lang gewerkt had als ik me zo ozu gedragen.

Maar sommige klanten kunnen ook wel extreem moeilijk doen hoor. Af en toe zou je ze het liefst wat aan doen. Maar we blijven vriendelijk glimlachen en ze netjes helpen....

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 23:12

Silvia schreef:
Nou Linda, ik had hetzelfde als Kim gedaan en zonder te betalen (maar MET kleding) de winkel uitgelopen. Had je in ieder geval je korte broeken al gehad. Knipoog


Dan word ik nog voor winkeldief uitgemaakt ook! Nee, dat lijkt me geen goed idee.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 23:38

Ik kan er ook totaal niet tegen als het personeel niet "normaal"doet.
Als ze bv vragen of ze je kunnen helpen en je zegt van "ne,e kijk even rond" en ze gaan je dan gewoon op de voet volgen, dan heb ik echt zo iets van "weg hier!"
Of van die opdringerige verkopers die alles uit de rekken trekken om onder je neus te duwen van "zal je vast mooi staan"

Maar je onnodig laten wachten voor betalen is helemaal erg, ik zou precies het zelfde als jouw gedaan hebben...
Zat zaken waar je wel gewoon behandeld wordt

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 23:51

Lol Lachen. Even een positief verhaal als tegengewicht Haha!.

Wij hebben een citruspers, je weet wel, zo'n hip ding met een handel die je naar beneden moet halen. Nu was er 1 klein onderdeel verbogen (een iets te grote grapefruit die wat tegenspartelde). Citruspers stond dus al een poos ongebruikt op het aanrecht. Best wel balen, want het was geen goedkoop apparaat.

Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en met het losse onderdeel naar de winkel gegaan. Daar werd even moeilijk naar het defect gekeken (dit hebben we nog nooit gezien).

Vervolgens kregen we zonder enige bijbetaling of zonder dat we het bonnetje (dat ik overigens een beetje kwijt ben Scheve mond) hoefden te laten zien een gloednieuw onderdeel mee naar huis Lachen. Echt perfect!.

Als opmerking er nog bij dat als we nu weer zoiets zouden hebben met dit apparaat dat we dan het hele ding maar mee moesten nemen aangezien er dan waarschijnlijk iets mis was met het mechaniek. Ik heb geen klachten Lachen.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 00:00

Bij ons in de winkel staan er soms hele rijen en dan is er even niemand, kan ik ff de sigaretten ofzo rustig vullen. Komt er altijd zo'n klant zegt hij/zij: 'Zo, zal ik jou eens aan het werk helpen' Grrr, daar word ik echt zo boos om als dat de hele dag tegen je wordt gezegd Boos! Tsja, dat kun je je vanachter je computer vast niet voorstellen Tong uitsteken Ook zijn er wel eens meerdere kassa's open en wil ik even van me kassa weglopen om mandjes ofzo op te ruimen, ik doe het deurtje open, stap eruit, er komt 'n klant aan, dumpt snel boodschappen op de band en vraagt heel schijnheilig: 'Ow, ga je sluiten?' terwijl de boodschappen er al opliggen.
Of van die mensen die niet teruggroeten zijn vreselijk irritant, hetzelfde andersom, als ik bij 'n kassa kom en er wordt niks tegen me gezegd Scheve mond

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 20:38

Kais schreef:
Bij ons in de winkel staan er soms hele rijen en dan is er even niemand, kan ik ff de sigaretten ofzo rustig vullen. Komt er altijd zo'n klant zegt hij/zij: 'Zo, zal ik jou eens aan het werk helpen' Grrr, daar word ik echt zo boos om als dat de hele dag tegen je wordt gezegd Boos! Tsja, dat kun je je vanachter je computer vast niet voorstellen Tong uitsteken Ook zijn er wel eens meerdere kassa's open en wil ik even van me kassa weglopen om mandjes ofzo op te ruimen, ik doe het deurtje open, stap eruit, er komt 'n klant aan, dumpt snel boodschappen op de band en vraagt heel schijnheilig: 'Ow, ga je sluiten?' terwijl de boodschappen er al opliggen.
Of van die mensen die niet teruggroeten zijn vreselijk irritant, hetzelfde andersom, als ik bij 'n kassa kom en er wordt niks tegen me gezegd Scheve mond


Ik snap je volkomen Kais! ik werk ook in de supermarkt achter de kassa,en heb precies hetzelfde wat jij nu beschrijft!..ik erger me dan zo he...vooral als mensen 3 minuten voor sluitingstijd nog even hun hele wekelijkse boodschappen doen,ze hebben toch de hele dag!

maar dat van linda vindt ik echt niet kunnen,als wij dat zouden doen in de winkel,zouden we flink op ons donder krijgen

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 20:45

Gijsenkim, lijkt me leuk om een keer met jou ergens iets te gaan drinken Knipoog

Soms is het winkelpersoneel idd zooooo irri-tant

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:23

ik had het een keer bij de Konmar, zij hebben zon tijdschrijftenbalie zeg maar en ik wilde beltegoed hebben. Voor me stond een vrouw en achter de balie stond een vrouw op dr gemakkie te bellen (duidelijk een prive gesprek!!!) en dat duurde en duurde en duurde.... dus er kwam een beetje stoom uit mn oren Stoom uit je oren en ik begon een beetje te wiebelen en te zuchten en blikken uit te wisselen met de vrouw voor me die ook geirriteerd was. Zegt die vrouw achter de balie zo aan de telefoon, nou ik ga maar eens ophangen want er staat hier iemand heel zenuwachtig te doen, je kan tegenwoordig niet eens meer normaal bellen!! SORRY???!!!! nou ik ging helemaal uit mn stekker, heb dr een beetje voor rotte vis uitgemaakt en dr de waarheid verteld.
Je moet tegenwoordig op je knieen om iets te mogen betalen, nou graag of niet hoor!!!
ik werk in een kleine winkel (lederwaren: tassen, portenmonnees, koffers enz.) en daar doe ik voor zover ik weet toch wel erg beleefd enzo. Ik vraag of ik kan helpen, zo niet dan loop ik "weg" (achter de toonbank ga ik dan staan) en kan ik wel helpen dan probeer ik zo goed mogelijk te helpen. Mensen gaan me soms ook uitgebreid staan bedanken voor het goede helpen en de service enzo, het schijnt tegenwoordig niet meer normaal te zijn denk ik om klanten te helpen Verward

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 13:29

Wat Marley zegt, horen wij ook wel eens. Mensen die je idd uitgebreid bedanken als je ze gewoon helpt. Of die mensen nu zo beleefd zijn of dat het niet meer normaal is Verward