kosten castratie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Babsiej

Berichten: 6232
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

kosten castratie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 18:16

Hoi Allemaal,

Even een paar vraagjes... Ik heb een jaarling hengst (12 mei 2002) die hardstikke lief is enzo. Maar er staat nu sinds kort een merrie bij ons op stal waar Ranger nogal gek van is om het zo maar te zeggen Lovers Nu wil ik hem dus laten castreren....

Eerste vraag, hij is uitgebreid verzekerd ook voor castratie tot zn 2e jaar, maar is ie verzekerd tegen enige risico's met castratie of word de castratie verzekerd?

Als de eerste vraag nee is, dan mijn volgende vraag, wat kost een castratie??

Groetjes Barbara


callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:24

Ja, dat zou ik eigenlijk ook wel willen weten.
Wat ik gehoord heb van een 'handelaar' is dat je speciale castrateurs hebt, dus mensen die dagelijks heel veel paarden castreren. Deze zijn vrij goedkoop, 50 - 75 euro ofzo , maar schade wordt niet gedekt door de (meeste?) verzekeringen (iig niet door 2 die ik had doorgelezen).
Volgens hem betaalde je bij de dierenarts minimaal 200 euro.

Wie weet hoe het echt zit???

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:46

Hoe wil je hem laten castreren, kies je voor castreren in het land, of in de kliniek?

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:30

Bij mijn verzekering is het zo dat ik verzekerd ben voor iets wat er kan gebeuren tijdens de castratie zeg maar het gaat fout ofzo.hij komt niet uit de narcose noem het maar op.
ik heb wel zelf de castratie betaald en hij is thuis gecastreerd plaatselijk verdoofd en dat koste mij 100 euro inclusief plaastselijke vedoving en voorrijdkosten.
Groetjes succes ermee en hoop dat je er wat aan hebt Danie

Auke Fan Bommelsteyn 03-05-2000-21-05-2006 RIP

http://itfryskehynder.forum2go.nl/index.php

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 21:04

Koste bij mij 150 euro excl. btw

http://www.lindasminiatures.com
Minipaarden met uitstraling, exterieur, beweging en een bijzondere kleur!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 21:10

60 of 80 euro, zoiets, door een erkend castreur, bij mij thuis.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 21:37

Hoe het precies zit met je verzekering hoor je na te kunnen lezen in je polisvoorwaarden (en anders even opvragen bij het verzekeringskantoor). Maar het lijkt me een beetje vreemd dat de castratie op zich door de verzekering betaald wordt, het zal wel de risico's die een castratie met zich meebrengt zijn. Maar ook daarvoor staan de voorwaarden in je polis.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:37

bij onze pony kostte de castratie door de da, onder algehele verdoving bij ons op stal, 130 euro!

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 06:22

Bij mijn hengstje kostte het 90 euro. Hij kwam gewoon aan stal en heeft hem staande gecastreerd. Hij was wel dierenarts trouwens, geen castreur.

Come over to the dark side, we have cookies!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 07:48

Pfff wat een lage kosten!
Ik betaalde 250 euro.
Er kwamen 2 dieren artsen zodat alles lekker vlot kon verlopen.
De ene dieren arts ging alles klaar leggen en de andere dieren arts hield zich met Yetro bezig.
Toen Yetro eenmaal op de grond lag bracht de ene dieren arts het infuus in en de andere maakte Yetro nog maals schoon van onder.
Tijdens de castratie deden ze ook alles met z'n tweeen.
Het koste me een hoop geld maar alles is perfect verlopen.
Na 10 minuten was Yetro gecastreerd.
Na 30 minuten liep hij al weer voorzichtig door de wei.
Yetro heeft ook nog een antibiotica injectie gehad na de castratie en is de d.a. de volgende dag weer wezen kijken of alles goed ging en kreeg hij weer een antibiotica injectie.
3 dagen later kwam de d.a. voor de laatste x kijken.
Dit zat allemaal bij die 250 euro.
Vandaar dat ik voor die dure castratie heb gekozen.


De verzekering betaald niets aan de castratie.
Ik had ze daar even over gebelt.
Als er iets fout gaat en er treden complicaties op waar het paard voor behandeld moet worden word dat wel vergoed.

Mijn jaarling is vorrige week gecastreerd.
Mocht je foto's willen van de castratie kan ik je een cd-rom toe sturen.
Of ik probeer ze hier ergens op internet neer te zetten maar het lijkt me dat niet iedereen zulke foto's wil of kan (aan) zien.

Succes!
Ik was blij dat alles achter de rug was want ik vond het zo zielig!

Groetjes Diana

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Babsiej

Berichten: 6232
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 12:47

dank jullie wel.... Hoe kom je aan het telefoonnummer van een castreur of iets?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:58

kijk in het roze gedeelte van het telefoonboek
ik heb me zelf bezig gehouden met henk, en de castreur deed zijn werk

Babsiej

Berichten: 6232
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 19:02

onder castreur staat niks

Babsiej

Berichten: 6232
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 19:03

welk trefwoord moet ik hebben?

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:07

Ik zou het gewoon door de DA laten doen. Mochten er problemen ontstaan dan heb je tenminste meteen een arts.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:32

paarden-???

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:45

Ja ik zou het ook gewoon door een VA laten doen, als er dan later complicaties mochten optreden dan weet die tenminste ook precies wat ze heeft gedaan.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:25

Ik heb pas laten casteren.
De kosten ligt aan waar en hoe.
Is het paard jonger dan drie dan kan je kiezen.
Of je laat de dierenarts bij jou thuis langs komen(is zo gepiept) en dan zit je rond de 100 euro.
Of je laat het op de kliniek doen,wat tevens na 3 jarige leeftijd het beste aan te raden is,en dat kost zo rond de 350 euro.

Laat je het thuis doen,heb je dan plek voor hem waar hij kan lopen(dus niet rennen of spelen)Een plek die vliegvrij is?Deze tempratuur is te heet,maar onder de 30 is beter.
De wond is open en duurt vrij lang(aantal maanden) voordat deze dicht is.
De eerste uren mag er nog wat bloed uit komen druppelen,maar geen straaltjes!Daarna komt er een soort pus uit.Daarvoor is de beweging nodig,zodat de wond soepel blijft.Je hoeft het niet te behandelen naderhand,want het moet zelf genezen,maar let wel even op dat het schoonblijft vanwegen infecties.check gewoon elke dag even of het er nog goed uitziet(je kan wat pus blijven tegenkomen de eerste weken)

De dierenarts komt en doet zijn koffertje open,oh jee allemaal enge spuiten enzo Haha! hij geeft hem een verdoving spuitje waardoor het lijkt of hij ieder moment zo om kan vallen,maar dat doet hij niet.
Dan wordt er een sneetje gemaakt,balletje eruit,knip,weer balletje,knip,klaar.Alles word netjes na ontsmet en klaar is kees.Het enige wat je overhoud is een emmer met balletjes Tong uitsteken en een verdoofde ruin.
Je mag hem zeker een halve dag niet voeren.

Heeft hij een tetanus enting gehad?zo nee meld dat dan even aan de dierenarts.
Wat heb je nodig?een emmer met schoon water en een stapeltje oude handdoeken en twee plastiek zakken(en een paard Tong uitsteken )
Naderhand een schoon stalletje totdat de verdoving uitgewerkt is,want hij is zijn evenwicht totaal kwijt en hangt dus zo in de draad enzo.
Aan het eind van de dag denk je,was dat al?

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 09:29

Volgens mij zijn de kosten overal verschillend. Als je echt wilt weten wat het kost moet je even de DA bellen. Je kunt dan gelijk vragen hoe ze het doen (plaatselijke verdoving, narcose).
Ik zou het niet door een caterateur laten doen. Als er iets fout gaat moet je alsnog de DA leten komen terwijl een tweede visite van de DA (als hij gecastreerd heeft) vaak bij de prijs inzit.
In mijn omgeving heeft ook iemand erg slechte ervaringen gehad met een castrateur. Nou zullen er ongetwijfeld ook mensen zijn die wat castreren betreft slechte ervaringen hebben met een DA maar als het om mijn oaard ging zou ik voor een DA kiezen.

Overigens is het miet zo dat als je paard ouder is dan drie er aangeraden wordt op de kliniek te laten castreren. Mijn paard was acht en is gewoon thuis gecastreerd. De DA wist hoe oud hij was en heeft nooit iets gezegd over dat het beter zou zijn het op de kliniek te laten doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7September, Esther_r20, Mette, Nientsje, redbutton, RuNi, Talishe en 18 bezoekers