graham hancock/verloren beschavingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

graham hancock/verloren beschavingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 19:29

wetenschappers zijn het er over eens dat mensen, anatomisch gelijk aan ons, nu 120.000 jaar de aarde bewonen. echter onze geschiedenis begint pas 5000 jaar geleden. wat hebben we in de periode gedaan? er wordt vanuit gegaan dat de mens daarvoor een nomade/jagers bestaan heeft geleefd, maar volgens graham hancock is dat niet zo en hij heeft een theorie, met veel argumenten en bewijzen.

hij zegt dat 5000 jaar geleden een serie rampen de beschaving die tijd heeft weggevaagd, overstromingen vooral. vrijwel elke religie of andere overtuiging, waar dan ook ter wereld, praat over overstromingen voor het einde van een tijdperk. de pyramiden (ooit onder water gestaan) en de bouwsels in mexico geven een antwoord hierop en verwijzen naar de precessie van de aarde als oorzaak van deze rampen die elke +/- 5000 jaar zich herhalen. in de geometrie van de pyramiden is dit getal vele malen aangegeven alsmede de precessie. schijnbaar waren de oude beschavingen al op de hoogte van een fenomeen dat pas duizenden jaren later ontdekt werd, hoe? van een oude beschaving? hoe kon opeens zulke ingewikkelde bouwwerken (zoals ook de steden mohenjodaro en harappa) neergezet worden, een groot aantal daarvan nu opgeslokt door het water, die zelfs met moderne technieken nog niet te evenaren zijn?

ik ga met de theorie van graham hancock mee na het lezen van zijn boeken. de makers van de pyramiden en de bouwsels in mexico wilden ons een boodschap achterlaten in de vorm van een taal die altijd begrepen zou worden, wiskunde en astronomie. die boodschap is dat de aarde een catastrofale ramp ondergaat elke 5000 jaar en dat daarna de cirkel van het leven en beschaving opnieuw begint.

zijn er meer mensen die openstaan voor deze theorie of hun bedenkingen hierbij hebben, graag met argumenten, dan hoor ik ze graag.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 12-08-03 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:32

Oh hemel, je wilt zeker graag dat ik ook weer ga lezen Haha!. Heb geen copy en zal me dus een dezer dagen naar de English & American slepen om er eentje te kopen Haha!.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:35

Elke 5000 jaar vind ik erg raar. Er zal niet precies om de 5000 jaar een ramp gebeuren waarna de cirkel van leven opnieuw begint. Dat geloof ik niet. Wat ik wel geloof is dat beschavingen 5000 jaar best wel eens hulp zouden hebben gekregen van buitenaf...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 19:41

dat is de theorie van Erich von Danicken syph. daar sta ik zelf niet achter. hoe verklaar je de overstromingsmythen en de verwijzingen van de pyramiden en de bouwwerken in mexico naar een ramp op planetaire schaal en de precessie. bovendien er zijn middeleeuwse kaarten gevonden die stukken land laten zien, die nu onder water liggen. die zouden zijn gekopieerd van een veel vroegere bron, van voor de ijstijd, toen het water lager lag. zo is er een kaart van antarctica zonder ijs, wat na seismologisch onderzoek identiek gebleken is aan de kaart.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 12-08-03 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:43

Nou Maan, je kiest wel een lekker tijdstip uit om over ijstijden te beginnen, net nu men zich afvraagt waar het heen gaat met de opwarmende aarde enzovoort.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:47

Maar hoe kunnen die bouwwerken zo precies gemaakt zijn? En waar komen bijvoorbeeld de beelden op de Paaseilanden vandaan? Sommige muren binnen in de pyramiden zijn zo glad en nauwkeurig recht dat de moderne machines en zelfs een aantal maanden over doen, laat staat een cultuur die alleen maar apparaten van hout en touw gebruikten.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 19:48

precies syph, naar mijn mening en die van meneer hancock is het kennis overgedragen door een oudere beschaving (ook wel goden genoemd in mythen!) die door de ramp bijna weggevaagd werd. de mooiste referentie is viracocha in mexico, een vreemdeling die aankwam op een boot (een blanke bebaarde man, die dus niet voorkomt in mexico) en hun de kennis gaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:51

Syph, wat jij daar zegt, is ook weer een mooie aanleiding om er eens bij stil te staan of het wel terecht is dat wij denken dat onze beschaving de meest vergevorderde is.
Misschien is dit een van de weinig gevallen waarbij het verleden wel toekomst heeft?

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:56

Ik denk dat wij lang niet zo ontwikkeld en vergevorderd zijn als de vroegere beschavingen ver voor Cristhus. Technisch gezien zijn wij een heel eind, maar we staan een stuk verder van de natuur en het bovennatuurlijke af (en ook het bovennatuurlijke) ivm vroegere beschavingen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:59

Franca schreef:
Cristhus


Christus bedoel je Verward Haha!

Ik moet eerst maar eens dat boek lezen (ligt al een half jaar in de kast Bloos! ), daarna haal ik dit topic wel weer eens naar boven Haha! .

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 20:03

De beschaving zou dus 5000 jaar oud zijn, en in feite zou er dus een mogelijkheid in kunnen zitten dat een deel van de bevolking de ruimte in is gegaan om daar op ontdekking te gaan. Dat zou misschien een deel van de "UFO's" verklaren. Een voorgaande beschaving die voorzichtig probeert duidelijk te maken dat zij er ook nog zijn.

Afbeelding

In deze hieroglieven is duidelijk te zien dat er (rechtsmidden) een aantal vliegtuigen of iig voertuigen die zich door de lucht kunnen verplaatsen vermeld zijn. Misschien een verwijzing naar waar ze in die tijd toe in staat waren?

Bron van plaatje met meer informatie en ingezoomde beelden

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 20:08

hier de kaarten van een antarctica zonder ijs:

Afbeelding
Afbeelding
nova scotia 100 jaar voor columbus:
Afbeelding

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 20:09

last but not least de gedetailleerde antarctica kaart van piri reis (pre-ijstijd?)
Afbeelding

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 20:11


Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 20:16

Sypheron schreef:
De beschaving zou dus 5000 jaar oud zijn, en in feite zou er dus een mogelijkheid in kunnen zitten dat een deel van de bevolking de ruimte in is gegaan om daar op ontdekking te gaan. Dat zou misschien een deel van de "UFO's" verklaren. Een voorgaande beschaving die voorzichtig probeert duidelijk te maken dat zij er ook nog zijn


ja zoiets dacht ik ook al,dat zou best kunnen...die bevolking kan/kon al veeel verder zijn in de ontwikkeling dan ons,maar dat dat door een of ander iets/ramp vernietigd is,en wij overnieuw moesten beginnen..nog nooit zo bij stilgestaan,maar vindt het wel interessant
Laatst bijgewerkt door Lianne007 op 12-08-03 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 20:17

mooie pics supersnel. iets wat de theorie alleen maar versterkt, denk je niet?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 20:29


Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 20:41

Ik vind dit soort zaken altijd erg interessant, en heb vaak over het leven enz. nagedacht. Mijn eigen zelfbedachte theorie, die ik al vanaf jongs af aan zo 'denk' is dat er elke keer een oerklap komt, en alles verwoest, daarna bloeit de hele circel weer op, en komt telkens iets verder.
Misschien klinkt dat wel erg toevallig, maar het komt dus wel een beetje over een met de theorie van graham hancock. Al had ik nog nooit van hem gehoord Verward

Kan iemand mij vertellen of hier misschien boeken van zijn, en hoe die heten?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 20:47


Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 20:48

Dank je wel Lachen

pmarena

Berichten: 48067
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 20:55

Op zich geloof ik zeer zeker wel in het idee dat er voor ''onze'' opkomst misschien al een andere beschaving was , die door weet ik wat verwoset is en er misschien maar een paar overlevenden waren die uiteindelijk weer met niets moesten beginnen. En misschien wel weer holenmens werden , waarna de ontwikkeling weer opnieuw begint.

Men zegt toch ook dat we allemaal genetisch gezien van een aantal stam-moeders afstammen > het aantal weet ik niet precies meer , 5 of 7 ofzo.

We zouden allemaal genetisch terug te brengen zijn tot 1 van die vrouwen.

Ook wel frappant.

Ook al geloof ik er op zich wel in , vind het helemaal geen vreemd of bijzonder idee , maar toch twijfel ik over het gewicht van de ''bewijzen'' die hier nu genoemd zijn. Ik heb er verder geen leeswerk over gedaan dus heb het nu alleen over wat hier in dit topic genoemd wordt.

Die planeten..tja...is het echt waarheidsgetrouw of staan er zomaar puur toevallig wat rondjes om een ander rondje heen ?
Wie weet is het wel een weergave van het meest fabuleuze knikkerspel-
moment uit het leven van iemand Haha!

En die vliegtuigen...tja.

Overigens vind ik het ook een heel leuk idee dat een vroegere beschaving van de planeet verkast is , en nu weer terugkomt om bvb. graancirkels te maken Haha!

Tja waarom niet ?

Zou best kunnen allemaal.

Er zijn genoeg vage dingen zoals die pyramides en die kaarten enzo.

Maar het bewijs is misschien wat vergezocht ?

Ik bedoel , ik kan zelf niet beoordelen of bepaalde bouwwerken daadwerkelijk een bepaalde boodschap geven. Als je maar lang genoeg blijft zoeken naar betekenissen kun je er misschien ook wel een boodschappenlijstje van Appie Hein uit halen Haha!

Hoe duidelijk is dat dan wat men beweert , hoe komen ze erbij om dat te interpreteren ?

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:13

Het bijven altijd interpretaties van wat er in het verleden is gebeurd. Dat is voor niemand duidelijk en ook niet te achterhalen.

Maar wat wel duidelijk is, is dat er wel naar mijn idee overduidelijke restanten zijn, van beschaving(en?) die verder waren als wij nu zijn. Om maar even het voorbeeld te nemen, wat ook eerder al genoemd is, aan de pyramides. Die staan zo nauwkeurig dat ons dat niet eens zou lukken met de technieken die wij nu hebben. De stenen van de pyramides liggen ook zo op elkaar gestapeld dat je er geen mes tussen kan steken. En dan staan ze ook nog eens zo exact op lijnen, gelijk aan de sterren, dat wij dat niet redden (niet met laser-technieken ofzo).

Dus dan blijft er niets anders voor mij over om te interpreteren dat ze waarschijnlijk een hogere/andere beschaving hadden dan wij nu. En dat ze veel meer konden dan dat wij nu kunnen.

En zo zijn er veel meer dingen aan te wijzen.
Maar of het zo is dat elke 5000 jaar een 'reset' tijd zou zijn, dat geloof ik niet. Ik denk dat er vast wel meerdere rampen zijn geweest die bijna de hele bevolkingen/beschavingen hebben uitgeroeid. Maar ik kan me niet voorstellen dat daar een bepaalde tijd aan zou vastzitten.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 21:34

Charlotte schreef:
Mijn eigen zelfbedachte theorie, die ik al vanaf jongs af aan zo 'denk' is dat er elke keer een oerklap komt, en alles verwoest, daarna bloeit de hele circel weer op, en komt telkens iets verder.
er gaat idd een geaccepteerde theorie in de wetenschappelijk wereld dat de oerknal telkens terugkeert.

pmarena

Berichten: 48067
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:36

Mja...maar die pyramides dus bvb... zijn die dan niet gewoon gebouwd
door de mensen van ''onze'' beschaving , en dat die kennis en technieken domweg verloren gegaan zijn ? Dus niet die mensen van toen ,
maar enkel de kennis ?

Dat is toch weer even iets anders dan dat een veel oudere , andere beschaving die dingen heeft opgebouwd , ten onder is gegaan en wij weer helemaal bij 0 zijn begonnen. Is nogal een verschil.

Dat er over 100 jaar niemand meer kan kantklossen (bvb Haha! ) noem ik ook nog niet een hele nieuwe beschaving....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 21:41

mrmagic, in de geometrie van de pyramiden zelf zit de precessie verwerkt, het is een onmogelijkheid dat dat toevallig is. ze staan exact op die lijnen met een betekenis, nl. ons te waarschuwen voor wat komen gaat: een klap in de precessie (de altijd bewegende aardas). het is gesimuleerd dat een dergelijke klap overstromingen en ander geologische rampen zou veroorzaken. zou het mogelijk zijn dat de bouwers van de pyramiden (en de viracocha constructies) ons in het bouwsel op de altijd begrijpelijke taal van de wiskunde dit ons proberen duidelijk te maken?

aangezien zoveel herhalingen in de planetaire omloop zitten (zoals bv. ook de ijstijd) is dit toch wel aannemelijk?

de kosmonauten theorie geloof ik niet. maar ik ben er wel van overtuigd dat onze oorsprong niet op aarde is, gezien de onnoemelijk kleine kans dat leven ergens begint. het lijkt mij eerder uitgezet.