Update Sharif

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Update Sharif

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 15:25

Ik heb al een tijdje niks over Sharif op bokt gezet, maar moet dit toch wel even kwijt.
Het gaat al een tijdje niet erg lekker met Sharif. Hij is een weekje mee op vakantie geweest en daar kreeg hij flinke koorts en diarree. Meteen de VA gebeld en na het weekend (was vrijdagavond) kon ik meteen terecht.
Zij concludeerde een overactieve darm en een luchtweginfectie. Hij heeft toen antibiotica gehad, moest hooi eten en ik kreeg een grote emmer Equitop Forte mee.
Hij leek daar van op te knappen, hij was enthousiast en blij en is zelfs over het hek op het land gesprongen, niet de bedoeling natuurlijk maar ik was allang blij dat er weer pit inzat.

Daarna ging het echter snel bergafwaarts met hem, er zat geen greintje pit in, hij wilde niks en hij stond daar maar op het land. Normaal gesproken werdt ie helemaal gek als ik Polly weghaalde en ging hij nog weleens met Katinka spelen, het boeide hem allemaal niet meer.
Dus ik weer de VA gebeld en weer erheen, hij zag er inderdaad slecht uit, keek niet lekker uit zijn oogjes maar had geen koorts (heeft ie niet meer gehad na de "opleving").

Na overleg hebben we bloed getapt voor een uitgebreide check, maandag zou ik bellen voor de uitslag (donderdagmiddag was hij geprikt).

Maar toen ik gisteren op het land kwam, kwam de buurman naar me toe dat hij 's avonds bij het land had gestaan en dat Sharif toen ineens neerviel, hij had ook helemaal niet het idee dat hij zelf was gaan liggen maar dat hij echt omviel. Hij is toen over het hek geklommen en heeft zachtjes op zijn hoofd getikt maar hij reageerde daar totaal niet op. Hij heeft toen een emmer water over zijn hoofd gegooid en toen kwam hij een beetje bij, is opgestaan wankelde nog wel maar bleef staan.
Ik kwam om 21.00u op het land, na mijn werk en hij kwam meteen naar me toe om het te vertellen, ik schrok me helemaal wezeloos. Ik ben meteen naar de praktijk van mijn VA gereden (je weet maar nooit of er nog iemand is nietwaar) en gelukkig was er nog een DA aanwezig, helaas niet mijn eigen maar goed.
Die heeft meteen de uitslag van de bloedtest erbij gepakt (die al binnen was) en heeft mijn eigen veearts opgebeld en daar mee overlegd wat te doen (zij had geen dienst). Ik kon niet echt veel wijs uit die medische termen maar voor zover ze het heeft uitgelegd (ik was een beetje van de wereld van de schrik) kwam het er op neer dat hij ergens (waar weten ze niet) een chronische ontsteking heeft. Ik ontworm altijd goed maar het bloedbeeld duidde erop dat hij bloedwormen (geloof ik, weet het niet zeker) heeft.

Hij staat nu weer op de antibiotica en maandag om 9 uur moeten we erheen, dan moetie op de weegschaal en gaat er een "paardenmiddel" in tegen die wormen en wat ze verder willen doen weet ik niet. Dat neervallen konden ze niet verklaren en ik moest hem goed koel houden, ik ben hem nu 4x daags aanhet afspuiten en hij lijkt er wel wat van op te knappen, nadat hij een half uurtje onder de koude slang had gestaan en we even gingen stappen werdt hij helemaal bijdehandt, we kwamen 2 andere pony's tegen en hij ging een potje lopen showen! Ik kon wel janken, al maanden wil hij helemaal niks en oogt hij doodongelukkig en vandaag (en gisteravond) zat er weer wat leven in.

Ik hoop zo dat het nu weer de goede kant op gaat mijn mijn kleine vent.

Sorry ik moest het even kwijt.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:53

is flink heftig allemaal renee....
Ik zal duimen voor je dat het de goede kant op gaat.
Hou me op de hoogte!

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:59

Jeetje dat is schrikken zeg!
Hopelijk gaat het gauw beter met hem!
Sterkte!

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:24

Dat is schrikken ja!
Hopen dat het na dat paardenmiddel opknapt.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:48

Jeetje das zeker schrikken.
Dat omvalverhaal klinkt bij mij alsof hij bevangen was door de hitte eigenlijk... Scheve mond
Nou sterkte en houd ons op de hoogte!

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:58

He, dat is wel schrikken!
Sterkte ermee!

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 17:33

Aah bah! Wat eng! Maar gelukkig weet je nu wel zo ongeveer wat je hij heeft en dus hopelijk ook wat er tegen gedaan kan worden.
Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Katinka_

Berichten: 30
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 17:37

lief, lief meisie.. ik denk heel erg aan je!
Laatst bijgewerkt door Katinka_ op 10-08-03 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 17:40

Jakkes!
Veel sterkte hiermee!


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 17:51

Meavey schreef:
Jeetje das zeker schrikken.
Dat omvalverhaal klinkt bij mij alsof hij bevangen was door de hitte eigenlijk... Scheve mond
Nou sterkte en houd ons op de hoogte!


Dat idee had ik dus ook, maar het was vrijdagavond en was al een beetje in een dip omdat het weeeer niet goed ging met hem, en toen dit nog en mijn eigen VA had geen dienst en die behandeld hem helemaal en weet ook wat ze allemaal al heeft gedaan, daarom wilde ik even haar mening over dit geheel horen.
Ik ben zo bang dat ze maandag van alles vinden want ze gaan nu dus rigoreus aan de slag met uitzoeken wat hij heeft.
Het stomme is dat ie de hele dag in de schaduw kan staan (doet ie natuurlijk niet) en dan 's avonds als het afkoelt in elkaar klapt....

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 19:58

Khad al gehoord dat het wat minder ging met hem maar dit is toch wel erg... Arm paardje
Sterkte ermee

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 07:13

Ik ga nu weer naar de veearts, ik laat jullie weten hoe het is gegaan..

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 07:15

jee,dat heb jij weer...
Arme Sharif
Succes vandaag,ik hoop dat het snel beter gaat

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 08:57

jeej das niet zow best reneetje............
ik hoop dat het wel weer beter gaat met biebje.

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 09:08

ik zal duimen voor je...Laat ff weten hoe en wat xxmij

keep calm, I'm engaged!!! <3

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 15:43

Ik ben dus gisteren bij de VA geweest.
We hebben zijn hele bloedbeeld uitgebreid besproken, had wel al het een en ander gehoord van die andere DA maar nu hebben we het van voor tot achter uitgeplozen.
Ze vermoeden dus dat er een ontsteking zit maar waar...
Hij staat nu nog op de antibiotica en we moeten erover nadenken of we niet met hem naar Utrecht willen, wanr ze weet het niet meer. Ze gaat overleggen met een collega en we hebben mest gebracht voor een mestonderzoek, donderdag ga ik erheen voor de uitslag.
Ik ontworm altijd netjes met Eqvalan maar voor alle zekerheid (we moeten toch wat) hebben ze hem daar nu nog ontwormd met Equest (eerst op de weegschaal).
Ik kon wel janken daar, hij stond er echt bij als een zielig vogeltje, hij stond alleen maar met zijn hoofd naar beneden en wilde helemaal niks.

En toen kwam ter sprake waar ik zo bang voor was; stel dat we niks kunnen vinden...
Ze vroeg of ik bang was voor iets ernsitgs, natuurlijk ben ik dat tis mijn ventje en het doet vreselijk veel pijn om hem zo te zien, loop daar niet voor niks de deur plat. Ze zei dat je in zulke gevallen kan gaan denken aan tumoren of misschien leukemie, daar schrok ik echt heel erg van en stond er daarna echt als verdoofd bij, dat kán toch niet??!!! Ze heeft toen nog wel gezegd dat je dat op deze leeftijd eigenlijk nooit ziet en bij Shetten ook niet echt vaak, maar het gonsde alleen maar door mijn hoofd, stel je eens voor hé, ik ging al helemaal denken aan hoe het zonder mijn kleine zou zijn.

De hele dag heb ik verder als verdoofd rondgelopen, 's middags mocht ik de uitslag van het bloedonderzoek ophalen en gelukkig was ze achter de balie bezig dus toen heb ik er maar voorzichtig naar gevraagd. Ze zei meteen dat ik daar niet teveel over moest nadenken, voorlopig gaan we uit van een ontsteking, ze had het genoemd omdat het op je lijstje moet staan maar wat haar betreft staat het wel helemaal onderaan op de lijst, ze heeft me wel kunnen geruststellen gelukkig.

Hij ging ook ineens veel drinken, het bloedbeeld gaf wel bij een nier iets afwijkends aan maar niet dusdanig afwijkend dat je je druk moet maken, moet zorgen voor voldoende water (is er sowieso)

pff sorry voor het lange verhaal.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:54

Jeetje, hopelijk vinden ze toch snel iets en anders in Utrecht wel.. veel succes met de kleine hoor!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:02

Acherm kleintje Verdrietig
Ga je nou naar utrecht? En weet je al wanneer?

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:06

ach jeetje wat zielig nou Boos!
hoop dat ze iets kunnen vinden ik duim voor jullie Lachen

<3Trotse mama van Madison (14-09-09), het prinsesje en Marisol (19-01-12), ons Sumo-kindje <3
|( Papa Hendrik, vredig heengegaan op 25-04-08. Papa Richard, onverwachts overleden op 08-07-08. Uit het oog, maar nooit uit mijn hart!! |(

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 17:08

Jeetje renee.
Ik wens je veel sterke met shrarif.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:45

jeetje..
weet je al wat meer?
pff ik weet hoe erg het is, als je ze in eens achteruit ziet gaan.
ik hoop echt dat ze het kunnen behandelen
ik zal heel hard voor jullie duimen!!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 19:11

Hij ging inderdaad heel hard achteruit maar het gaat nu al niet meer zo hard achteruit. We kunnen sowieso deze week niet meer naar utrecht aangezien mijn vriendje met vakantie is en het zijn pony is. Mocht het nou acuut zijn dan ga ik natuurlijk wel meteen maar ze heeft het alleen als volgende optie genoemd.
Volgende week gaan mijn vriend en ik naar de VA toe en eens praten wat er nu moet gebeuren.

Vanmorgen had ik het blijde vermoeden dat ie beter aanhet worden was, hij loopt wel iets enthousiaster maar ik durf eigenlijk niet blij te zijn, afgelopen weekend had ie ook zo'n opleving en de klap kwam maandag des te harder dat ie weer helemaal geen puf had.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bonny95, JornaR, Mark0919, Sjafrane, tienus63 en 37 bezoekers