trailervraagje...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

trailervraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 13:15

hay hay

mijn vader wil voor mij een trailer kopen ivm wedstrijden enzo.. Ik zoek een 1,5 paardstrailer, en nu weet ik niet welk merk! welk merk vinden jullie het beste en wat hebben jullie betaald? We hebben al bij een paar handelaren gekeken, en de een had het vooral over de atec! Is dat een goed merk? En wat zit er bij jullie op de bodem en laadklep enz...

groetjes sophie

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 13:17


Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 13:19

Wij hebbeb een Atec en zijn daar heel erg goed over te spreken.

Op de bodem zit er bij ons een rubberren gietvloer.
Op de klep ook rubber, maar dan om de cm ribbeltjes en om de 20 grote ribbels.
Hoe nat de klep ook is en hoe nat zijn hoeven ook zijn, hij is er nog nooit op uitgeschoven, wat ik met andere laadkleppen wel heb gehad.

Verder zit er bij ons zo'n paniekstang in.
dus als ze eroverheen hangen dat je aan de buitenkant de stang naar beneden kunt laten vallen.

ook de achterstang is makkelijk.
Geen gehannes met pinnetjes die door gaatjes moeten, maar er zit aan die buis gewoon aan elke kant vast een pin en hoppekee het zit goed.

Dus al met al een fijne trailer, voor niet teveel geld.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 13:26

Margreet schreef:
Ik heb een Hotra en ik ben er super tevreden over!

[VvdD] Trailer gekocht!!
[VvdD] Trailer opgehaald!


misschien ga ik ook nog een keer kijken bij bktrailers! Eigenlijk dacht ik dat ze daar alleen trailersverhuurden/leasden maar blijkbaar dus niet...

En de atec die ik heb gezien was ook heel erg mooi, dus misschien is dat ook wel wat!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 13:31

Wij hebben een Heja, ook een ideaal ding.
Daar kan je ook veel 2ehands trailers kopen, maar zijn iig fijne dingen.
Over de prijs weet ik het zo niet, maar alle trailers zijn wel vrij duur, ik kan me herrineren dat t niet veel scheelde met wat we nog meer hebben gekeken.(we hadden toen een 1 3/4 met zadelkamer, nu een 2 met zadelkamer dus ook andere prijs)

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 13:36

runningkawa schreef:
Op de klep ook rubber, maar dan om de cm ribbeltjes en om de 20 grote ribbels.


Dat vind ik wel zulke ondingen he die ribbels. Een beetje lomp paard struikelt erover en valt -uiteraard- precies met een knie op zo'n richel, au...

Mijn klep is bekleed met rubber waar een soort fijn grind en structuur in zit (soort ZOAB Haha! ), supertroef, ook als het kletsnat is, maar geen struikelrandjes en ook niet zo ruw dat ze gelijk open liggen. Rubber gietvloer is ook heel stroef, ook als het nat is.

Dat zwarte rubber dat glimt als het nat is, dat is echt een drama, dat wordt spekglad en een glijbaan, echt heel link spul is dat. In oudere trailers zie je dat nog wel eens.
Dat rubber zit overigens wel op de wanden bij mij, maar ik heb dan ook liever niet dan m'n paard tegen de zijkanten opklimt Haha!
Laatst bijgewerkt door Margreet op 12-08-03 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 13:39

die ribbeltjes zijn erg klein en helemaal aan elkaar gesloten over de hele klep. Misschien kan ik beter zeggen dat die ribbels zijn gemaakt door inkepingen.
de grotere ribbels zijn niet hoger dan 1 cm (als ze dat al halen)
dus niet de hoogte om over te struikelen

Om eerlijk te zijn heb ik ze bij andere merken zo nog niet gezien, en het is echt perfect.
Wil geen andere laadklep meer.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 13:42

Ik ben weg van Ifor Williams. Ben op dit moment ook bezig om deze te krijgen en mijn eigen 1,5 paards te verkopen.

Ifor williams heeft de mogelijk tot ook voor uit te laden als het paard in paniek is en niet achteruit durft of kan (evt. door ook ziekte) en deze trailer is heel stevig en kwa uiterlijk minder, maar niet lelijk!

Nieuw: 5600euro

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 13:48

Ben zelf net bezig geweest met het vergelijken van diverse trailers (en vrachtwagentjes, maar dat is een ander verhaal).

Eigenlijk was de keuze snel gemaakt: als ik een trailer koop is het de Hotra Elegance!! Een degelijke, veilige en supercomplete trailer voor relatief weinig geld. Hij is bovendien wat ruimer dan de andere 1,5 trailers (3.10x1.40x2.32)!
Heb hem zien staan bij BkTrailers en de service daar is me tot nu toe heel goed bevallen (info inwinnen). OK dan!

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 13:48

welkom op bokt, elegance hehe

en margreet met dat zwarte rubber dat glimt als het nat word, bedoel je daarmee ook de bodem van de atec?

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:00

Volgens mij is de bodem van Atec anders, als het gietrubber is tenminste.
Dat gladde rubber dat ik bedoel zijn meestal losse matten en in nieuwe trailers zie je het eigenlijk niet meer. (Om nog maar niet te spreken over de ellende van rottende vloeren onder die losse matten waar het vocht onder blijft staan...) Misschien dat de klep wel met dat materiaal bekleed is, maar dat lossen ze dan mooi op met die rottige richels Knipoog


Yokie, die overweging heb ik dus ook gemaakt en het is dus ook een Hotra Elegance geworden, bij BK trailers vandaan. Tot nu toe niets dan lof.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:09

neenee, geen losse matten bij Atec ook niet op de klep
Alles betstaat uit 1 geheel, ook de klep
daar zijn die rubbere dingen ook 1 ding, dus geen schroefwerk om er latten op te krijgen of wat ook.

En denk idd dat nieuwe trailers geen losse matten meer hebben. Welk merk je ook neemt

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:13

een kennis heeft een atec tweepaards, echt een mooie trailer. een starline is dat geloof ik.
wij hebben eenheja 5 sterren trailer, in zeer goede staat tweedehands voor 1400 euro gekocht. Op een heel goed aderes in Zevenum. Als je het adres wilt moet je maar even een berichtje sturen.


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:21

Wat ik trouwens een groot nadeel vind van Atec is de beperkte ruimte voorin. Die stroomlijn is erg mooi, maar kost je een hoop ruimte. Mijn Hotra heeft een veel rechtere en bredere neus, die zelfs iets naar voren hangt, dus veel meer ruimte voorin. Komt nog bij dat hij ook nog hoger, langer en breder is dan standaard en dat is erg fijn met een grote joekel van een paard! Kom je zelf tenminste niet zo in de verdrukking als je een hoofdstel in wilt doen of iets anders in de trailer te rommelen hebt. Ook fijn als je een keer op de trailer wilt zadelen.
Met een wat schappelijker formaat paard ligt dat alweer anders natuurlijk, maar met een kasteel is die extra ruimte erg fijn. Ook handig om extra hooi ofzo mee te nemen trouwens.

Ik ben bij Atec wezen kijken, absoluut mooie fijne trailers, maar de Hotra heeft het toch uiteindelijk op alle fronten gewonnen (komt ook bij dat de Atec-dealer nogal een hork was...).
Laatst bijgewerkt door Margreet op 12-08-03 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:25

mijne heeft nog geen stroomlijn, dus weet niet of dat een verschil is Lachen
Maar heeft genoeg plaats, veel meer als in die tijd andere trailers, daarom viel oa de keus op een atec.
en opzadelen gaat dus met gemak op de atec.

Weet dus niet of dat door het nieuwe model veranderd is.
Maar in die tijd vonden de atec mensen zelf het belangrijk dat er genoeg ruimte voor in de punt was.

Maar goed ieder zijn merk, maar voor mij zo weer een atec Haha!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 14:37

runningkawa schreef:
Maar heeft genoeg plaats, veel meer als in die tijd andere trailers, daarom viel oa de keus op een atec.


de atec heeft idd juist wel heel veel ruimte voorin.
Maar als ik het zo hoor, ga ik ook zeker even kijken naar een hotra...

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:39

Gewoon lekker veel trailers gaan kijken, dan weet je het zelf vaak wel.

veel kijk plezier Lachen

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:45

Maakt natuurlijk ook nog uit wat voor paard je hebt he, met zo'n joekel die ook nog eens een tikkie lomp is, is het alweer anders dan met een iets compactere die voorzichtig is met zichzelf en met jou.

De lompe behandeling door meneer de Atec-dealer heeft bij mij trouwens ook wel meegespeeld hoor, dus niet helemaal objectief.

En er zijn natuurlijk nog veel meer merken, Weijers schijnen ook fijne trailers te zijn, Heja heb ik zelf wel eens gebruikt, beviel ook wel goed en zo zijn er nog meer. Gewoon lekker shoppen, vergelijken en onderhandelen dan komt er vast een fijne trailer!

Nulla tenaci invia est via

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:51

Hoi,

Ik heb zowel ervaring met de hotra als met de atec. Allebei goede trailers hoor. Wat betreft de laadklep bij atec, de enige negatieve ervaring die ik daar mee heb is dat het rubber (hetzelfde rubber zoals runningkawa beschreef) op een gegeven moment "losliet". Er kwam ruimte in waardoor het iets kon schuiven (ja sorry, zwaar paard Haha! ) als het paard erop of afstapte. Maar dat was niet echt een probleem.

Uiteindelijk heb ik toch voor een Hotra Jumper gekozen. Vanwege de afmetingen (lekker ruim, hoog) en vanwege de prijs. Ik heb hem namelijjk bij de fabriek zelf besteld (in Rijssen). Prijstechnisch een heel goede zet en je krijgt de service van de fabriek. OK dan!

Mijn paard loopt echt heel gemakkelijk erop (terwijl het een 2-paardstrailer is en ik hiervoor de 1 1/2 paards van Atec had) en hij heeft heel veel hoofdruimte. Meer dan in de Atec en die was ook echt behoorlijk ruim. Ik heb ervoor gekozen om geen zadelkamer erin te zetten waardoor hij nog ruimer is. Dat kun je mooi allemaal afspreken als je af-fabriek koopt.

Verdiep je gewoon in alle trailers die er zijn, kijk wat voor jou en jouw paard belangrijk is (bij mij de afmetingen omdat mijn paard een behoorlijk uit de kluiten gewassen vent is Knipoog ) en beslis daarna pas.

Veel succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:52

Weijer moet ook fijn idd, maar geen persoonlijke ervaring mee.

Henra ken ik wel, maar dan alleen in het 2 paards met voerbak en dat vind ik dus niks als je het over ruimte hebt.
Verder wel een redelijk fijne traler.

Sluis vind ik pas klein en dat in de punt, maar ook in de breedte en dan te duur voor wat je krijgt

En dan heb ik ook nog ervaring met Waco, maar dat is prut.
die zijn in een jaar zo krom als een hoepel, staat je trailer dan op een scheve ondergrond, zakt de trailer scheef en past de achter stang er niet eens meer tussen Verward

En onze Atec hebben we bij de fabriek in Cuijk gehaald en daar was de service dus wel top.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:52

Citaat:
Op de klep ook rubber, maar dan om de cm ribbeltjes en om de 20 grote ribbels.
Hoe nat de klep ook is en hoe nat zijn hoeven ook zijn, hij is er nog nooit op uitgeschoven, wat ik met andere laadkleppen wel heb gehad.


Wij hadden een Wesco met dezelfde antislip als wat er in de qoute staat

Wat ook wel belangrijk is het deurtje aan de zijkant weet niet of Atec dat verandert heeft maar die zat altijd aan de straatkant.
Beetje gevaarlijk als er iets mis is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:54

de trailers die ik ken hadden hele andere rubberen ribbels.
nog geen 1 als atec gezien, maar kan aan mij liggen
iemand toevallig een foto

En de atec heeft nog steeds de deur links.

Kan gevaarlijk zijn, maar ook niet, je bent er ook sneller bij Lachen
en als je je trailer tegen de vangrail moet plaatsen kun je er rechts niet meer bij.
dus alles zijn voor of tegen Lachen

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 14:13

sophie_kurk"]
[quote="runningkawa schreef:
Maar heeft genoeg plaats, veel meer als in die tijd andere trailers, daarom viel oa de keus op een atec.


de atec heeft idd juist wel heel veel ruimte voorin.
Maar als ik het zo hoor, ga ik ook zeker even kijken naar een hotra...
[/quote]

Op het risico na dat ik als een Hotra-dealer ga klinken Knipoog zeg ik nu: zeker doen! Die Hotra Elegance is gewoon een hele ruime trailer met veel extra's in de standaard uitvoering. EN de deur zit rechts, dus niet aan de wegkant..

Ik weet niet waar je woont en of je het het reizen waard vind, maar bij BK Trailers is de service gewoon goed. Geen poespas. Heb ik ook al wel van meerdere mensen gehoord, trouwens.

Maarrr... wat je ook gaat doen: veel succes met de zoektocht en laat je ons weten wat het geworden is?

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:09

Ik kan niet anders dan me helemaal aansluiten bij Yokie Lachen

Nulla tenaci invia est via

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:34

Toevallig heb ik vorige week een 1,5 prds trailer gekocht. een Bockman. Fijne trailer hoor. Geen poespas maar wel heel degelijk. Ligt ook fijn achter de auto. En is superhoog 2m35.
Verder gewoon overal gaan kijken.
Veel wijsheid. Pling
groetjes

http://endurancemowtje.mijnalbums.nl/" target="_blank
dag lieve Mowgli bedankt voor de mooie tijd
welkom Melis, onze mooie tijd gaat komen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 27 bezoekers