Aldira buiten de hekken van de manege

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 20:48

Vandaag eerst gereden, ging voor het eerst ECHT goed, in de draf was ze constant nageeflijk en haar stelling wordt per keer beter.
Ik kreeg afgelopen dinsdag te horen dat Aldira zo goed als groen is. Ze is al 8 jaar maar altijd gebruikt als fokmerrie en een paar maanden voor de manegelessen. Verder is ze heel af en toe voor een buitenritje gebruikt. Wist ik dus helemaal niet! Dacht dat ik op een ervaren paard zat maar meer dan stap draf en galop schijnt ze niet te kennen dus de echte dressuur moet er nog in gereden worden. Wel een uitdaging.
Na het rijden was ze zo rustig dat ik haar meegenomen heb voor een wandelingetje door het dorp. Wel aan de longeerlijn want ze wil nog wel eens wegschieten...
Ze had JOEKELS van neusgaten en heeft aan 1 stuk door lopen snuiven en dribbelen maar ik heb haar maar een beetje gelaten. Kwam gelijk een dikke trekker met aanhanger langs natuurlijk Scheve mond\ toen stond ze recht overeind maar ze heeft niet geprobeerd er vandoor te gaan.
Dus dat ga ik vaker doen, na het rijden een stukje wandelen dan hoop ik dat ik binnenkort ook kan gaan beginnen met het buitenrijden als het ''enge" er voor haar een beetje af is buiten.



Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 21:22

Dat is best leuk z'n groen paard *LOL*
mijn haflinger Arie kent van dressuur ook helemaal
niks. Hij is 5 jaar maar gelukkig wel helemaal verkeersmak Haha! . Soms vind ik het echt wel moeilijk
om een groen paard te rijden maar als dan iets
eenmaal lukt waar je lang op geoefend hebt dan geeft het toch wel een kick *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 09:55

Is eigenlijk wel leuk dat Aldira nog zo weinig kan. Is ze ook nog niet verreden. En kunnen jullie haar alles leren. Lijkt me trouwens wel een mooi gezicht een steigerende haf, maar dan op commando en niet langs de weg natuurlijk

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 11:28

Echt wel leuk zo! Lijkt mij ee hele uitdaging om verder te komen met zo'n paardje. Is een heel ander verhaal als Ijsje....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-01 12:45

Ja maar aan de andere kant: IJsco kende nog minder. Kon in het begin niet eens op je beenhulpen aangallopperen.
Maar die had ook meer moeite met dressuur, Aldira heeft het wel in zich en is heel leergierig.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 12:49

Leuk dat het zo goed gaat!
Wanneer kunnen we de buitenrit met Sarah en Aldira plannen? }> *LOL*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-01 12:50

Als die ruiter-airbag op de markt is }>

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 13:08

Hahaha, die is goed!!! Haha! *LOL*
Ach, het komt vast wel een keer, nog tijd zat. Knipoog

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 18:16

hmm misschien kun je geld verdienen met die ruiter airbag Schijnheilig

Maar leuk dat het zo goed gaat.... Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, AVdB96, cariena1, Evilou, Hanjan, ImkeTarek, inge_romeo, Lukasje, MeesMo, Padoertje, stefanie33, Thincla en 186 bezoekers