zo emotioneel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-01 20:05

tranen prikken in mjin ogen als ik de beelden zie die een boer in oenen zelf gemaakt heeft. Over een paar dagen wordt zijn bedrijf met GEZONDE koeien geruimd.
Zoals hij zelf zegt, het gaat ze verkeerde kant op, Brinkhorst, laat europa barsten, red de nederlandse veestapen!!!!!!!



Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 20:16

ik heb ook een keer gezien op tv was er een man stond gewoon te huilen en hij zei dat als dieren het hebben dat ze er gewoon weer vanaf konden komen en dat dit gewoon de makkelijkste manier is om van een vee overschot aftekomen dat vond ik zielig die man zat gewoon te huilen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 20:19

ja!! net op tv zei een hele goede vee-arts dat na 3 tot 4 weekjes medicijnen en rust de beesten van mond en klauw-zeer af konden komen, dus dat ze niet geslacht hoeven te worden eigenlijk!!!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-01 20:20

dat is ook zo!!!
Zet ze 4 weken in quarantaine, dan zijn ze virus vrij, en met een paar maanden zijn ze er weer bovenop

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 20:27

waarom maken ze al die beestjes dan af vind ik

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 20:28

vanwege het overschot. en ze willen de boeren weghebben van het land zodat ze dat weer vol kunnen bouwen

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 22:22

Ik heb gehoord dat deze variant zo erg is dat dieren die het krijgen niet meer kunnen eten, lopen of melk geven. Dan zouden ze dus erg lijden...vandaar de ruiming

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 01:00

Jamaar gezonde dieren... ik vind het zo raar...

Ik kan er dus ook om janken, zeker als ik het op tv zie ofzo...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 08:44

ja heb die boer ook gezien zat ook met tranen in mn ogen voor die tv, die koeien die helemaal niets misdaan hadden die kerngezond waren en dan te bedenken dat over enkele dagen die beestjes niet eens meer bestaan.
waarom niet gewoon enten?? ent in de hele wereld en niemand heeft ergens meer last van. Maar dan geven die koeien minder melk. als ze dood zijn geven ze helemaal geen melk meer.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 08:59

bah! ik heb net op tv gezien, dat ze koeien aan het verbranden waren. gewoon eng!! ik vind het super erg!! Boos! Huilen ik zag die zielige koeien daar liggen, in het vuur.. Boos!

Mark
Berichten: 47
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Langeweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 10:35

Zo nie je maar weer.
In deze wereld is geen plaats meer voor (dieren) gevoel.
Maar ik geloof dat deze mensen later zeggen hadden we maar....
Maar dan is het te laat. O wat haat ik het woord SORRY op deze manier.
Mijn ouders hebben mij altijd geleerd eerst te denken en dan te doen !!!!!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 23:18

Eten en lopen met MKZ schijnt sowieso pijnlijk te zijn. Heb je zelf wel eens blaren in je mond gehad? Ik heb een keer, toen was ik nog klein, mijn hele mond vol blaren gehad. Eten doe je dan niet, drinken doet al verhipte zeer, wond dat glas drukt tegen je blaren aan!
Enne, dat ze geen melk geven, komt omdat hje dat beter kunt laten staan, aangezien het virus ook in de melk kan zitten. De melkgifte komtr dan pas weer op gang als er een veulen is geboren...
Ik bedoel het niet boos, maar als aanvulling. Maar ik heb ook gehoord dat het een heel sterk virus is, ik denk dat ze daarbij bedoelen dat het uitermate besmettelijk is...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 09:38

ok, laat ze dan de besmette dieren afmaken, maar waarom die gezonde?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 09:48

als jij ziek bent Riette voel je je ook beroerd. MAar dan wil je toch ook niet gelijk dood? Dan wil je toch beter worden. Het is gewoon niet nodig om gezonde en ook zieke dieren af te maken. ZE zijn nog net zo geschikt voor de consumptie als daarvoor. Dieren kunnen al vaak verschillende ziektes hebben gehad, en ze eindigen dan toch op ons bord. Maar ja, uit naam van economie kan alles he.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 12:53

Dieren met MKZ kunnen beter worden, vroeger teminste. De boer waar ik dus help zei dat mensen het goed bedoelde maar dat je de koeien gewoon weg niet uit kan laten zieken. Vroeger heerste er altijd wel wat MKZ maar als ze het eenmaal hadden gehad zijn ze voor hun leven er bestand tegen.
Als je 1 koe hebt met MKZ is dat veel werk. Hun hoeven zweren eraf en ze kunnen niet eten of drinken alles moet je dus met spuitjes naar binnen doen maar een koe is een herkauwer.... Je laat 'm dus 3/4 weken onwijs veel lijden maar goed dat deed men vroeger omdat ie 3/4 weken niet kan staan moet je 'm behalve veel en regelmatig voeren ook om de 2 uur even omdraaien tegen het doorliggen. Vroeger ging dat wel met 1 koe en de rest werd geent.
Maar tegenwoordig heb je een bedrijf van 150 koeien als het er niet meer zijn dat is niet meer te doen.
Ook brengt de koe later geen geld op mag immers niet geslacht worden en geeft veel minder melk maar als ie beter is blijft ie wel door eten= wel kosten maar weinig opbrengsten als je zo alle koeien hebt draai je dus elk jaar verlies en kun je de tent wel sluiten. daarom willen de boeren zo graag inenten dan maakt het geen bal uit of er wel of geen MKZ is want als er dan een koei is die het krijgt kun je die of verzorgen of de schade is te overzien.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, bloemm, cariena1, criollo_yess, daiswees, DotBot, Escada, Facebook, flooooo, GrapeshotBot, History_, ista, kinel, kosseh, lobkew, LuCa88, massiemas, Mette, Solleke_Noah, stella92, Travel_me, Wieke, yvje86 en 121 bezoekers