Nieuw zadel besteld....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Nieuw zadel besteld....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 13:16

Al enige tijd was ik op zoek naar een zadel wat geschikt is voor de endurance, ik rij en train nu met mn dresuurzadel maar daar zit je net ff te gedwongen in het is nogal zweterig voor Tjo.
Afgelopen zaterdag naar de andere kant van het land gereden richting ruitersportzaak Goedhard alwaar men endurance spulletjes verkoopt.

Ik had al een merk op het oog en ook een model, maarja je moet maar net zien of het in het eggie ook is wat je zoekt, er moeten tzt wel behoorlijke afstanden mee worden afgelegd.

Maar ik zag hem liggen op de bok en het was meteen Lovers , vervolgens gaan zitten en het was nog meer Lovers Lovers .......
We praten hier over een Podium Champion, weegt 3kg, is in vele kleuren (ja je leest het goed kleuren) verkrijgbaar en kan op vele manieren naar jouw wens worden aangepast.
Zo ziet zo'n zadel eruit:
[img]http://193.254.255.11/_fotos/screensize/Podium(3).jpg[/img]

Je ziet de boom dus gewoon zitten, kussens (paddings geheten) kunnen worden vervangen, zitting kan worden vervangen enz enz.... Singelstoten en stijgbeugelriemen kun je in dezelfde kleur als je boom nemen of juist een contraterende kleur enz enz.....
Tzt als je de kleur zat bent kun je ook een losse boom kopen en zelf alles even overzetten... isse simpel...

Toen we eruit waren dat het deze moest worden mocht ik even testrijden op zijn hengst (arabier), erg lief dier maar hij had 3 dagen stil gestaan en de buurmerrie was hengstig dus toen Mark hem eerst even zelf ging losrijden brak hij al de tent af en na 3 kwartier besloten we dat het te gevaarlijk was om erop te stappen Boos! . We hebben wel even op het erf gestapt om te kijken hoe het zat op een bewegend paard (toen wassie dus de braafheid zelve Schijnheilig ), maar ikke nog steeds enthousiast Haha!

Tsja en toen kwamen we op het dilema, welke kleur boom want ze hebben dus verschillende kleurtjes: zwart, blauw, groen, rood, geel, bruin en oranje..... Tsja als je de boom ziet zitten moettie wel lekker opvallen... hmm welke kleur staat bij geel (fjord).... denk denk.... in eerste instantie hadden ze oranje niet opgenoemd omdat dat natuurlijk best gewaagd is..... dus op eens zegt Belinda, hmm en oranje is dat niks of is dat TE. Ikke meteen door het dolle heen (had een mooi oranje halsterhoofdstel zien hangen, zie foto), ik is altijd gek, dus ja Oranje moettie worden!
Afbeelding
Zoals ik al zei, oranje dus, erg handig voor als je vaak laat en met schemer gaat rijden zoals wij dus. De boom is wel iets minder fel maar dat maakt niet uit.
Alles wat op de eerste foto blauw is wordt bij mij dus oranje.

Vanavond komt Mark bomen passen om te kijken welke hij moet bestellen en neemt dan alvast mn hoofdstel mee. En dan maar hopen dat die pokke-italianen snel terug zijn van vakantie dan heb ik hem lekker snel (over een week of 3).

Inmiddels natuurlijk druk uitkijken naar alles wat oranje is (zweetdekens, jasjes, tshirts, enz enz......) want we doen het wel goed natuurlijk, hihihi

Vanavond dus het bomenpasverslag, hoop dattie die oranje ook meeneemt, kan ik die ff op de foto zetten.....

Groetjes Sinasappelevivje

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:25

Op een een of andere manier vind ik het zadel er nogal hard uitzien, maar dat zal in het echt wel meevallen. Lachen
Ik dacht eerst oranje?!? Verward Maar op het plaatje ziet het best leuk eigenlijk.
Als je alles hebt maar gauw een foto maken met alles erop en eraan hoor! Haha!

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:43

Leuk!!!

ik zit er ook over te denken om een Podium zadel te gaan kopen, wat voor vulling ga je gebruiken onder het zadel?

Gillian

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 14:54

Meavey schreef:
Op een een of andere manier vind ik het zadel er nogal hard uitzien, maar dat zal in het echt wel meevallen. Lachen
Ik dacht eerst oranje?!? Verward Maar op het plaatje ziet het best leuk eigenlijk.
Als je alles hebt maar gauw een foto maken met alles erop en eraan hoor! Haha!


Dat dacht ik dus ook maar je zit echt heerlijk! Helemaal niet hard....
Ik ga zeker een foto maken als we alles erop hebben liggen.....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 14:56

Ann schreef:
Leuk!!!

ik zit er ook over te denken om een Podium zadel te gaan kopen, wat voor vulling ga je gebruiken onder het zadel?


Ik ga sympatex paddings nemen met soort viltachtig spul als vulling.
Dekje wordt zo dun mogelijk, eens kijken wat er in de aanbieding is, hihihi
Er zijn dus nog meer modellen maar dit was de leukste.....
Kijk maar eens op www.goedhard.nl of http://www.sellepodium.com/menu_ing.htm

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 16:33

Wauwie, wat een gaaf ding zeg!
Ik hoop dat je er veel plezier mee gaat hebben!
En de kleur is helemaal goed gekozen voor bij een fjord, echt wel!
Onbeleefd vraageje: hoeveel kostzoiets nu eigenlijk?


Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:50

Ziet er gaaf uit!
Ben benieuwd hoe dat oranje staat! Lijkt me wel mooi!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:26

gaaaaaaf man!!!! echt een heel mooi zadel!!
Ik ben ook op zoek naar een zadel waar ik lekker veel en lang mee buiten kan rijden en ik zat dus aan of zo'n podium als jij of aan een boomloos zadel te denken... Ik ben er nog niet helemaal uit maar ben iig zeeer benieuwd naar foto's!!

pmarena

Berichten: 48065
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 22:13

Hee , gefeliciteerd !!

Oranje is echt gaaaaaaf !!!!

Ben ik ook helemaal gek van , heb destijds nog naar vannalles in het oranje gezocht maar toen was er nog zowat niks te krijgen in die kleur Haha!

Vindt het heel leuk iig !!

Het zadel vind ik echt oerlelijk , sorry Haha!

Maarja het gaat om het comfort voor jullie allebei natuurlijk ,
dus hopen maar dat dat goedkomt OK dan!

Veel succes !!

O en issie al geweest ?

(altijd nieuwsgierig naar foto's van apart spul Tong uitsteken )

He dat oranje is wel super hoor !!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 22:27

En zoals beloofd het zadelpasverslagje:
Nou om 10 over 6 stond Mark op de stoep om boompjes te passen.... OK dan!

Tjo lekker aan het misdragen, denk ik pak dr even bij de pluk uit de wei, MISSSSS, stormen richting hek (dat ik eens een keer open had gelaten), zucht......
Gelukkig kon hij er wel om lachen, dr zat in ieder geval genoeg pit in....

En hier issie dan: de Oranje boom!!!!!! Is het geen bjoetie Lovers
Afbeelding

En toen het hoofdstelletje erbij, even kijken of het een leuk setje is.....
Afbeelding
Nou staat wel lekker zomers he? Ik ben de eerste in Nl met een oranje boom (en de 15e in de wereld ofzo), dus voor jatten hoef ik niet bang te zijn, ze zijn onverkoopbaar als ze als gejat te boek staan).

In het donker ook goed zichtbaar......
[img]http://193.254.255.11/_fotos/screensize/lightning(1).jpg[/img]
[img]http://193.254.255.11/_fotos/screensize/darkness(1).jpg[/img]

Hij gaat hem morgenochtend bestellen en komt hem dan tzt afleveren en pas maken, owww ik ben zo heppie!!!!! Haha! *LOL*

Hij wilde Tjo ook nog even zien lopen en was helemaal weg van dr vlakke gangen en dr gespierde body, ze zag er prima uit OK dan! Bloos! T was een lekker pittig ding met een goede eigen wil maar wel sterk op dr eigenaar/begleider gericht....

Ohjee dat wordt lang wachten.........
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 22:30

gaaf hoor!!!!!

Live,LOve,'ndLaugh

pmarena

Berichten: 48065
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 22:56

Zeker goed zichtbaar in het donker , altijd handig

Maar...waarom kon je niet gewoon deze boom krijgen dan ?
Niet de goede maat of zijn dierbare pas-boom Haha! ?

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:09

Dat hoofdstel ziet erg zeker gaaf uit zeg!!
Wil ik ook wel...

Siësti van de Rythpluim

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:58

pmarena schreef:
Zeker goed zichtbaar in het donker , altijd handig

Ja, ik heb het werkelijk gezien... zag op een gegeven moment alleen een hoodstel in de verte Haha!

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 06:49

pmarena schreef:
Zeker goed zichtbaar in het donker , altijd handig

Maar...waarom kon je niet gewoon deze boom krijgen dan ?
Niet de goede maat of zijn dierbare pas-boom Haha! ?


Hij had 3 maten mee en kleurtjes. De zwarte (16") lag meteen in 1x goed, de oranje was te groot (17") en de groene was te klein (15"). En idd het zijn dierbare boomjes. En aangezien oranje dus geen ganbare kleur is moettie speciaal besteld worden...... hihihi

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 09:51

Gaaaafffff!!!!! *alweer* nieuwsgierig, nieuwsgierig, nieuwsgierig!!!!
Ik ben benieuwd hoe het er in het echie uit ziet. Die foto's in het donker zijn leuk, je ziet idd alleen een oranje hoofdstelletje!
Nou moet je er natuurlijk wel worteltjes bij eten, hè, om in stijl te blijven! Vingers aflikken

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 09:55

Jaaaahh zaterdag wortels op de BBQ!!!!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 08:34

Gefeliciteerd, ik zal je nu zeker herkennen als ik je tegenkom op een wedstrijd!! Groetjes, Saskia

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 08:52

AAAAAAAAAAAAH stoer Vip. Wij gaan ook passen 6 september na Holten. We logeren daar bij de camping dus kunnen makkelijk even ernaar toe. En be aware, cause my mind is set on orange too Haha!. Oranje zadel en hoofdstel en dan van die felblauwe zadeltasjes van easycare eraan Haha!. Wat een heerlijke verjaardag wordt dat Haha!

'Paint' it 'Black'

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 09:04

OHO na-apert, hihihiii Helaas zijn ze in Italie op vakantie dus Holten en Leersum rijik waarsch nog met mn dresuurzadeltje, maar al wel met oranje hoofdstel (kan het niet laten), ik heb gewoon het standaard tasje erop maar ga kijken of ik knalgele (van Torsion) kan scoren.....
Alvast veel pas plezier!!!!!!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:52

Stoer man!!!!


Ik moet straks ook een zadel hebben vor de fjord en heb o.a ook de podium in gedachten alleen wel een ander model als jij nu hebt.

moet alleen eerst wel van die pokke hernia af. Boos!

Een voordeel, als je thuis zit geef je niet zoveel geld uit, dus straks genoeg over om 2 zadels te kopen Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:56

Wow, op een Fjord staat het net zo gaaf als op een schimmel! *LOL*

Ik ben zelf niet zo van de kleurtjes, vind het op het paard van een ander altijd mooier staan dan op Ret (ik houd het wel bij zwart met een blauw accentje Haha!). Maar ik zie Tjo wel in actie in Holten, die kan ik nu natuurlijk niet missen (oh ja, je staat dan bij ons op stal, nog makkelijker!).

Die blauwe Podium heb ik trouwens bij Mark en Belinda gezien toen ze hem net vers van de Equitana hadden. Ik was er ook erg in geïnteresseerd, maar ik had toen al net een ander zadel gekocht. Geen budget meer voor dus, maar wie weet, ooit... Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:59

Wat kost zoiets eigenlijk?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 11:20

Vippie schreef:
OHO na-apert, hihihiii Helaas zijn ze in Italie op vakantie dus Holten en Leersum rijik waarsch nog met mn dresuurzadeltje, maar al wel met oranje hoofdstel (kan het niet laten), ik heb gewoon het standaard tasje erop maar ga kijken of ik knalgele (van Torsion) kan scoren.....
Alvast veel pas plezier!!!!!!


hihi, maar ik had het wel in Wittelte al besloten hoor Haha!. En wij combineren de kleuren toch weer anders. Zou paars trouwens ook bij oranje passen? Wnat ik heb ook nog mijn paarse hoofdstel. Ow ik kan het ook niet helpen die kleuren doen het 'm gewoon Boos!

Ander zadel moet zo onderhand wel eens al ben ik ook nog erg blij met mijn kieffer. Clown

Een troost voor jou. Mijn verjaardag is pas 15 november en het hangt ook nog even van de financien af Knipoog

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 11:25

Wil niet vervelend doen Vippie maar zie net dat Torsion de zadeltassen ook in NEON ORANJE hebben Haha!

'Paint' it 'Black'


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dyphusion, gerlindie, Indy_Mouse_9, josien_m_, MiniTrex113, SusanH, ulaantje, Zidore en 149 bezoekers