Vraagje over de afkomst van mijn paardje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-01 16:27

Hoi,

Ik heb een vraagje. Mijn Kwpn merrie heeft in haar hoofdje iets van een arabiertje weg (eigenlijk ook wel qua karakter) maar ik ben niet zo bekend met al die namen die op haar papiertje staan. Sommige wel natuurlijk, maar ik vroeg me af of jullie een naam (hengst of merrie) kunnen vinden die misschien arabieren bloed in haar/hem heeft. Ik hoop dat een van jullie me kunnen helpen. Hieronder vind je haar papiertje (hij is best groot ivm het kunnen lezen van de namen....sorry)

Afbeelding

Voor foto's van mijn paardje zie mijn profiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 16:39

wat ik heel zeker weet is dat ladykiller nogal wat bloed voert. mar die staat helemaal achteraan dus daar zal het waarschijnlijk niet 'meer' aan liggen verder weet ik het eigenlijk niet

x von

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 16:43

Bij een volbloed arabier staat er altijd ox achter de naam (bv Baccarat ox), net als bij een Engels volbloed xx. Dat zie je dus ook bij Ladykiller staan. Verder is je paard ingeteeld op G. Ramiro Z, die komt nl twee keer voor op het papier. Maar ik zie geen arabisch bloed voor zover ik weet. Mytens weet veel van hengsten af. misschien kan die je helpen.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 16:46

Nou tot de 4 e generatie zie ik geen arabisch bloed,dan had er ook ox achter moeten staan. Er zit wel volbloed achter. Ladykiller is een volbloed zie xx. Verder holsteins, westfaler bloed. Je hebt een hele mooie moederlijn in je paar zitten en ook veel predikaatrijk bloed. Roodnoot is van vroeger heel bekend bloed.Dus geen arabier zo te zien.

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-01 16:47

Alvast bedankt,

Ik weet dus ook niet zeker of ze iets in haar heeft zitten hoor, maar ze heeft ook zo'n deuk in haar hoofdje en velen vragen aan me of er iets van een arabiertje inzit. Dus ik was zelf eigenlijk ook wel benieuwd.

Ik weet dat Ladykiller een Engels Volbloed is , verder kon ik er ook niet meer uithalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 16:50

hoe bedoel je in gedeeld op G? lielle?

groetjes von

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 16:52

Von,

de naam van het paard is "G. Ramiro Z", de punt betekent dus niet het eind van de zin. Was een beetje onduidelijk.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 17:15

Ladykiller is er voor bekend dat hij z'n hoofd doorfokt tot generaties ver, men noemt dat de "Ladykiller kopf" in Duitsland.
Waarschijnlijk komt dat mooie hoofdje wel daarvan.

groetjes

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-01 17:19

Afbeelding

Hier een plaatje van Lady Killer

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 18:07

Waarschijnlijk komt dat hoofdje inderdaad van ladykiller. Zulke kenmerken komen vaak nog na een paar generaties bovendrijven. Klein-en achterkleinkinderen van burggraaf(zoon van ladykiller) hebben ook vaak een edel hoofd!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 22:19

<b> super </b> springbloed!!!!

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 22:43

Het kan ook een ingesnoerd hoofd zijn, meegekregen bij de geboorte. Dat heeft die van mij. Ik vind het een schitterend 'foutje'!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 00:53

Zegge, wij kennen elkaar!

Jouw paard en mijn paard zijn ook nog verre neven van elkaar, met Ladykiller xx.
Als je goed nadenkt weet je misschien nog wel wat een leuk snoetje mijn paard heeft. 5 jaar terugdenken.

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-01 01:19

Bedoel je dat ik je echt persoonlijk ken?????
Als dat zo is moet je me toch wel meer hints geven. Weet het zo niet hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 02:00

Inderdaad, persoonlijk. Van 5 jaar terug dus.
Als het goed is weet je het inmiddels al en anders zie je het zondag wel. Kunnen we gelijk zien of de twee paarden dezelfde koppies hebben van Ladykiller.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 09:19

Lielle bedoelde met ingeteeld op G.Ramiro Z dat hij er 2 keer in voorkomt. Je ziet ook weleens dat een merrie door haar vader wordt gedekt. Dan ga je ook intelen.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 10:24

ken een Goodwill merrie, met erg mooi klein edel hoofd! Incl. erg kleine oren. Moeder was een Nimmerdor en daar had ze het mooie hoofd niet van!Zuiver KWPN, zat geen arabier achter. Een vosje (1.58 m., moeder ong. 1.64 m.)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 11:39

Hij komt voort uit een beroemde merriestam zie ik. er is over de roodnoot stam een site te vinden. Ramiro is natuurlijk super, er zitten best een paar bekende namen in. Pilot is een bekende springer. Ze hebben overigens aan lijnenteelt gedaan zie ik, want Ramiro zit er 2x in. Je zou dit dier eens op moeten laten nemen in het stamboek. Je hebt een goede kans dat ze ook voor ster door mag gaan.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 12:10

Goed papier zit erbij hoor, Kojak geeft veel goede springpaarden met goed exterieur. Goodwill geeft zowel dressuur als springpaarden. Goodwill stamt af van landgraf 1 en dat arabierachtige bij jouw merrie komt bij Landgraf vandaan. Bij sommige Burggraaf en Libero H nakomelingen (burggraaf en Libero H zijn ook van landgraf) zie je ook dat deukje in het hoofdje waardoor er een arabierachtige uitstraling ontstaat.
Kojak is Duits gefokt en bij het KWPN goedgekeurd.
Er zit ook Bethroodnoot achter bij jou merrie en dat is een merrie uit de merrielijn van de fokker Hamoen, uit deze merrielijn komen veel goede sportpaarden.
Ver achter jou merrie zit ook 2x het Ramiro bloed wat ook mooie type paarden doorgeeft.

carlijntje
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: ouderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 16:18

hoi pregini,

ik weet wel zeker dat er iets van een arabiertje in zit. staat jouw paard niet in abcoude?

carlijn

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-01 22:26

Bedankt voor al jullie reacties. Ben nu weer een stuk wijzer geworden.

Thanx,

Eva