Eventjes een spijker uit de band laten halen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Eventjes een spijker uit de band laten halen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 18:24

... tenminste dat dacht ik.
Stond vanmorgen op, en mijn vader en ik zouden mijn bandenspanning even gaan controlleren en daarna de auto even door de wasstraat halen.
We komen bij het tankstation en hebben 3 banden op spanning gemaakt, toen we bij de linkervoorband kwamen... ik zie wat glinsteren... en ja hoor, een dikke spijker in mijn band. Hij zat er zo strak in dat er gelukkig geen lucht uit kon, en waarschijnlijk zat hij er ook al en tijd. Maargoed, wij ermee door de wasstraat en daarna richting Kwik-Fit. Mijn vader zei dat een rubbertje erin schieten ongeveer een eurotje of 5-10 zou kosten. Oh geen probleem!
Maargoed daargekomen bleek ook dat mijn achterbanden wat broos waren en dus binnen een maand of 2 vervangen moesten worden. Nouja oke, dat valt nog mee, kan ik nog even voor sparen. Voorband eraf gehaald en spijker gemarkeerd. Toen de velg eruit... en de band was helemaal kapot aan de rand, daar kon ik niet meer mee gaan rijden. Ik moest nu dus voor ook 2 nieuwe banden.... toen hebben we maar besloten om er meteen 4 nieuwe op te gooien, maar wat een leuk geintje zeg! 300 euro's zo over de balie! Boos! Bah bah denk je even een 10 euro uit te geven voor wasstraat en uitzuigen, en een aantal uren later sta je met 300 euro minder...


Druif_01

Berichten: 8833
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:26

whahaahaha Haha! nou je was tenminste niet zo blond als mijn moeder om de spijker er eigenhandig even uit te halen Haha! mijn moeder dacht: ow die spijker moet er even uit, haha in 1 klap de band leeg Haha! tja roy, nu zul je toch echt werk moeten gaan zoeken Tong uitsteken

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:28

Dat is het nadeel van een auto idd...

Ik heb zelf in januari ook een nieuw (nuja, nieuw, tweedehands uit 2001) autootje gekocht... En ben ook al een paar keer naar de garage moeten gaan (heb gelukkig een jaar garantie op alles wat gedaan moet worden dus dat scheelt ook weer)

Je moet maar denken dat je die euro's nu hebt uitgegeven dan binnen twee maanden... en dus binnen twee maanden niet in de kosten zit hiervoor en het geld wat je dan gespaard hebt kan verdersparen of voor iets anders gebruiken.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 18:29

True Natalie, en ik geef ook liever wat geld uit, dan dat ik zometeen ergens een klapband krijg en over de kop ga...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:31

Ook weer waar, want dat is een heel deel erger dan een paar honderd euro voor nieuwe banden... als je het vergelijkt met wat het je kan kosten als je blijft rondrijden met slechte banden...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:32

Wees aan de ene kant blij!
Wie weet wat er zou gebeuren als je zo door was gereden!

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:35

Hmm, das balen Roy, maar dat wist je vast wel toen je een auto kost, 1 keer komt er een dikke rekening, en nu kun je weer lekker tuffen.....


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:48

Ach je hebt nog geluk dat je geen banden eronder hebt liggen zoals ik ze heb.....

Ik heb echt een supergoedkoop adres hiervoor (uurloon zit bij de prijs inbegrepen dus echt voordelig) maar toch kosten mijn bandjes nog 125 euro per stuk.
Nou ja het zijn dan ook megabanden natuurlijk (voor suzuki vitara)

En misschien is je nu wel een ongeluk bespaard gebleven! Als die banden echt al zo slecht waren dan kun je maar beter meteen handelen.

Al is het natuurlijk wel even auwie voor het portemonneetje...

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:02

Ach gut Aaah, wat zielig.

Hoe duur was de auto ook alweer toen je hem kocht? €300 toch? Tong uitsteken

זכור

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 19:05

1500 euro! Maar verder is hij perfect, echt had me geen betere eerste auto kunnen wensen! Lachen Dit kan echter altijd gebeuren natuurlijk Lachen

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:06

Ik ken dat Sypheron, wij kwamen vorige week donderdag van bij leentje in Leuven en ergens halverwege naar huis, stopt Hans ineens, ik lag te maffen in de auto en was vrij suf, en wist ff niet waar ik was. Hoor ik Hans iets mompelen van "platte band". Ik dacht: "Oh nee, niet nu". Het was dan ook al 12u gepasseerd...

Band moeten vervangen, kregen we eerst de bouten nog niet los. Dan reservewiel erop en doorrijden, dag erna naar bandencentrale. 4 nieuwe banden eronder... Ter waarde van 350 euro in totaal. Alle geluk dat het Hans zijn leasingwagen was.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:26

Lekker dan... Je vind wel weer een oplossing!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:34

Bunbun schreef:
Ik ken dat Sypheron, wij kwamen vorige week donderdag van bij leentje in Leuven en ergens halverwege naar huis, stopt Hans ineens, ik lag te maffen in de auto en was vrij suf, en wist ff niet waar ik was. Hoor ik Hans iets mompelen van "platte band". Ik dacht: "Oh nee, niet nu". Het was dan ook al 12u gepasseerd...



En de volgende dag kreeg ik nog ff fijntjes van Hans de vraag of ik er toch geen spijkertjes had ingestopt... seeeeeeeeeeeeeeeeeeg Schijnheilig

Alles is al gezegd eigenlijk: over twee maanden was je dat geld ook kwijt geweest, en op veiligheid staat geen prijs, daar moet je maar aan denken Syph Knipoog

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:44

't weet wat he die auto's.
Ik reed bijna op slicks (van die banden zonder profiel) en omdat je daar een boete voor kunt krijgen heb ik ze maar laten vervangen. En ook omdat ie donderdag voor de APK moet.
Ik heb geen michelin banden maar wel goede (ik zei prijs maakt me niet veel uit maar ik wil een goede band met een goede prijskwaliteitverhouding). Ik heb het zaterdag gedaan en ik was 50 euro per band kwijt, incl monteren, stikstof erin, uitlijnen e.d. Dat was bij Profile Tyre Centre, bij Kwik fit was ik aanzienlijk meer kwijt geweest (wezen informeren).
Ik heb Hancook banden.

:evaw:

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 21:51

Ik heb er nu Pirelli P3000 op liggen. Zijn wel mooie en goede banden Lachen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 22:57

Dit zijn btw mijn nieuwe bandjes:
Afbeelding

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 22:58

Heeft die gids van jou, je maar weer behoed voor eventueel gevaar Tong uitsteken
Heb je hem wel bedankt Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 09:18

wees blij, met de voorspelde regen en onweersbuien kun je beter goede banden onder je auto hebben liggen. Ik heb gemerkt dat de wegligging en binnengeluid daardoor wel ook verbeterd. *LOL*

Ja, ook wij hebben voor de vakantie dus 2 nieuwe banden er onder laten leggen. Dunlop, soort weet ik niet.

Fiesta, freiberger, what else?

assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 09:33

Da's wel poedersuiker dat je ineens zoveel geld kwijt bent. Nouja, hopelijk vind je snel een baan, zodat je je binnenkort weer een zeer rijk man kunt noemen Knipoog
En zoals hierboven al heel veel gezegd is: veiligheid heeft geen prijs.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 09:58

Ik ben heel blij met mijn nieuwe auto en daar zitten net nieuwe banden onder.
Als je een klapband had gehad en een paar flinke deuken had gehad was je vast iets meer dan 300 euro kwijt geweest

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:11

Je weet dat ze bij Kwik-fit op basis van provisie werken? Haha!
Tja... die Pirelli's zijn dure bandjes. Wij hebben Pirelli P7's onder ons autootje... die zijn bijna nergens te krijgen en behoorlijk aan de prijs.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:37

au dat doet pijn (in je portomonee dan)
Maar idd is wel een stuk veiliger

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, dierenfan, Everest, teunis001, YandexBot en 144 bezoekers