Goede manege in Purmerend of omstr.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Slis
Berichten: 2
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Groningen

Goede manege in Purmerend of omstr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 18:15

Wie weet er in omgeving Purmerend een goede manege, waar je veel begeleiding krijgt?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 21:27

Hoi,

Welkom op bokt, ze dat het je eerste berichtje is Knipoog

Maneges in Purmerend weet ik niet zo snel. Ik ken er wel 2 in Zaamdam/Wijdewormer. Waarschijnlijk ken je die wel al:
1. Kalverhoek, mooie grote manege. Alleen het lesniveau is niet heel denderend. (ik heb er 4 jaar met mijn paard gestaan) Je kan wel kiezen of je engels of western les wilt.
2. Manege Veldt, daar ben ik zelf nog nooit geweest. Maar hoor er wel veel verhalen over.

Ben je bij die maneges al eens wezen kijken?

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 22:10

Ik sta zelf op kalverhoek, ik vind het lesniveau van de dressuurlessen ook niet zo goed. Western vind ik wel goed
Op manege Veldt heb ik jaren gereden, dat vind ik helemaal een niveau van niks. Mischien is het ondertussen veranderd. maar ik heb er in 7 jaar echt bijna niets meer geleerd dan op je paard zitten en sturen (door aan de teugels te trekken Scheve mond)
Een vriendin van me rijdt op Manege Delft in Assendelft, daar is het lesniveau wel goed. Ik ben er ook wel eens geweest, het kwam op mij alleen heel strak en officieel over, daar moet je maar net van houden Knipoog
Manege de Schans was er ook nog, maar ik weet niet of die er nog steeds is eigenlijk? En in Assendelft is nog een kleine stal, Stal Mulder, en die geven ook dressuurles.
Ik zou als ik jou was gewoon eens rondgaan kijken bij verschillende maneges, er zitten ook nog een heleboel kleinere stalletjes, sommige geven ook les. Gewoon even zoeken naar wat je bevalt Knipoog

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 22:21

Ik persoonlijk vind de westernlessen ook niet denderend, maar ik weet niet hoe het niveau op andere stallen is.
Dus hier laat ik me niet al te veel over uit Haha!

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:46

Manege de paardenhof in Kwadijk, hebben het ruiterpaspoort en er worden veel wedstrijden georganiseerd.