Paard valt om bij stilstaan!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Paard valt om bij stilstaan!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 16:09

Het paard van mijn beste vriendin:Kiss of Ferro(Ja je kan al horen aan de naam van het paardje wie de vader is Tong uitsteken heeft de rare gewoonte om,wanneer ze er op zit en ze halthouden gaat,het dier begint te wankelen en (bijna)omvalt.Ze rijdt M dressuur,maar met name bij het halthouden-groeten gebeurd het vaak.Heel erg vreemd dus!! Ook als het dier in de wei of stal staat te slapen staat het heen en weer te wiegen,alsof het om gaat vallen.Het is ook een keer daadwerkelijk omgevallen,maar toen stond ze gewoon in de wei te dutten.De veearts kan niets vinden!!
Hij dacht dat het misschien een evenwichtsstoornis tijdens het slapen kon zijn Slapen Maar dat verklaart natuurlijk niet het feit dat het ook onder het zadel gebeurt. Het dier is nu 7 jaar en 3 jaar onder het zadel.Als het gewoon ontspannen op stal staat of staat te grazen is er niets aan de hand!
WIE KAN HAAR HELPEN EN WEET WAT HET IS!!!
WE ZIJN ERG WANHOPIG AANGEZIEN HET BEHOORLIJK ENG IS!! Huilen

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 16:34

Wat zegt de DA hiervan dan?

Klinkt wel heel vreemd. Ik ken het wel dat niet goed ontwikkelde paarden erg 'onstabiel' zijn. Ik ben zelf eens met paard en al onderuit gegaan op een volte 10m in galop, paard was overigens 5 jaar. Maar aangezien dit paard al 7 is........

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 16:58

Iets in de heupen niet goed? het kan misschien ook zijn doordat het paard niet stevig op zijn benen staat.

Laat een DA ernaar kijken Knipoog

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 22:41

Haal er eens een andere DA bij?!