Kaminka en de bioscan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-01 11:25

Naar aanleiding van diverse problemen met Kaminka, die al jarenlang aan de gang zijn en waar al een aantal deskundigen hun oordeel over geveld hebben, heb ik Kaminka door iemand laten onderzoeken met de bioscan.

Deze persoon lost veel problemen tevens op met homeopatische middelen. Diverse paarden van stal zijn weer op de rit gekomen door haar, terwijl ze eigenlijk al slachtrijp waren... Een erg leuk mens, ze maakt er niet haar beroep van, wil enkel amateurs helpen met hun problemen, tegen een geringe vergoeding.

Al mijn vermoedens bleken juist: Kaminka heeft hernia-achtige klachten in haar nek, vlak achter haar oren, wat het kopschudden en de moeilijke nageeflijkheid met rijden zou kunnen verklaren. De linkerkant van haar hals was zeer gevoelig, de doorbloeding van haar benen was niet in orde, ze was gevoelig bij haar heupen, vooral links. Verklaart een hoop dat ze niet graag naar rechts inbuigt en op de rechterhand bijzonder moeilijk is.

Er kwam uit dat Kaminka problemen heeft met het kwijtraken van afvalstoffen, luchtwegirritatie, dat ze overgevoelig is voor virussen en dat ze een vitamine-mineralengebrek heeft.

Ik had van te voren niets gezegd over mijn vermoedens, maar ze kwamen allemaal uit. Alleen dat van die doorbloeding was nieuw voor me.

De vrouw die de behandeling deed vertelde me dat er bij de volgende behandeling waarschijnlijk nog meer dingen uitkomen: eerst zijn de sterkste klachten aan de beurt.

Ik heb nog meer vermoedens, ben benieuwd of ze uitkomen: hormonale problemen en huidproblemen.

Kaminka reageerde heel sterk op de behandeling en was af en toe de wanhoop nabij: heel zielig. Ze bleef maar achterom kijken.... "Ga weg met dat ding, ik heb er last van!!" hoorde je haar bijna denken! Zodra ze klaar was met de behandeling was Kaminka weer kalm. Vreemde gewaarwording is dat.

Nou ja, laten we hopen dat de homeopatische middelen aanslaan. Als er werkelijk sprake is van een nekhernia (wat nog niet gezegd is natuurlijk) kunnen druppeltjes weinig wonderen verrichten, lijkt me! Het enige wat we dan kunnen doen is foto's laten maken en daar een conclusie uit trekken. Als ze niet aan het werk is heeft Kaminka absoluut geen pijn, dus zal die hernia wel meevallen denk ik?? Verward

Al met al verklaart alles een hoop, wat betreft Kaminka's moeilijke gedoe, het dier heeft gewoon pijn en dat heb ik altijd al vermoed, maar niemand kon echt iets vinden, behalve de osteopaat die vond dat ze wel heel erg vastzat in haar hals en nek. Arm paard. Huilen

Groetjes Mieke

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 11:40

hoewel het mij een raadsel is hoe die bioscan werkt, hoop ik absoluut voor jou en Kaminka dat er resultaat komt!

Het verklaard idd een hoop van Kaminka's "rare" gedrag!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-01 12:03

Ja het klinkt allemaal heel vaag, maar voor technische uitleg bestaat er ook een site, ik dacht: http://www.bioscan.nl, anders kun je via paarden.pagina.nl onder medisch die site vinden.

Diverse topstallen hebben tegenwoordig zelf zo'n ding en sporen daarmee problemen op voor het echte problemen worden...!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 16:29

Klinkt allemaal heel intressant.

Mar wat kunnen paarden toch veel hebben. Ik denk dat er bij en 'gezond' paard nog wel veel opmerkingen zijn. Dat is ook zo bij de dierenarts. Er is altijd wel wat te vinden.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 19:04

http://www.bioscanlight.com

Orry is er ook een keer mee behandelt,
heel aardige meid die meestal op eigen stal behandelt. Hij mankeerde eigenlijk niks, had natuurlijk wel wat 'storinkjes' maar niks vast,
niks raar, zelfs heel erg weinig (kwam ze niet vaak tegen vertelde ze).

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-01 10:09

Bij ieder paard vind je wel iets, dat klopt, zei ze zelf ook, en dat is ook wat een osteopate me wel eens verteld heeft.

Bij Kaminka was het vrij extreem, maar ja, ik had eigenlijk niet anders verwacht. Nu maar hopen dat de behandeling aan slaat.

Als het na 3 behandelingen niet beter gaat, heeft het geen zin om door te gaan, volgens die vrouw. Dan heeft het namelijk meer weg van geldklopperij en mensen aan een lijntje houden, wat sommige artsen/holistische artsen nog wel eens voor de gewoonte hebben. Een aantal van ons weet nu wel wie ik bedoel. Scheve mond\

Ik heb bij ons op stal twee paarden gezien die min of meer slachtrijp waren (elke maand 2 x de DA op bezoek) en nu weer lopen als de brandweer, dankzij de bioscan.

Wel moet je natuurlijk jezelf ook verbeteren qua rijden e.d., anders rij je eventuele problemen er net zo snel weer in, maar daar wordt dus ook aan gewerkt, met dank aan Antoine de Bodt en een fijne stalgenoot die me binnenkort eindelijk les gaat geven (zat al een tijdje in de planning, maar nu gaat het dan eindelijk gebeuren: de eerste les sinds de mkz...)! Lachen

Groetjes Mieke

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 10:15

Goh das wel intressant ja, hou ons maar op de hoogte, ik ben benieuwd of het gaat werken bij Kaminka.

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 10:36

Mieke, allereerst hoop ik voor je dat die behandeling aanslaat bij Kaminka, het blijft altijd zo afwachten he.
Mag ik vragen wie er bij jou geweest is? Ik zit namelijk ook een beetje te twijfelen bij een paard met o.a. veel spierproblemen. Ik was misschien al van plan om er een keer een fysiotherapeut bij te halen, maar ik weet niet of dat op de lange termijn blijft helpen.
Ik weet niet of jij al ervaring hebt met een fysiotherapeut of dat jij toch meer vertrouwen hebt in die mevrouw van de bioscan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 11:13

Ik ben ook heel erg bebieuwd wie er bij jou is geweest Mieke. Wel mooi da tiemand paarden weer helemaal oplapt terwijl ze eigenlijk al slachtrijp waren, en fantastisch dat dat kan met bioscan!

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 15:20

Mijn paarden zijn er ook door behandeld en dat gaf ook veel resultaat. Mijn ene paard voor een schouderblessure en twee maanden geleden voor hoefbevangenheid en mijn andere paard voor het Wobblersyndroom.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 15:54

Die problemen van kaminka die jij net zei komen mij wel verdacht bekend voor! Kopschudden, vast op rechts. Ik zou zoiets ook weleens willen doen. Wie was er toevallig bij jou?

Misschien dat die van mij een beetje een kaminka-type is, allebei paarden met een erg gevoel voor humor en streken! Haha! Dat verklaart het!