Startkaartenellende (endurance)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Startkaartenellende (endurance)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 15:16

Ik heb een vraag. Wie o wie heeft ook de zeer duidelijke brief van de KNHS gehad over startkaarten voor de endurance?
Ik vraag niet om hulp bij het vertalen van deze brief (ik snap m namelijk echt niet, bijv, hoe duur is zo'n kreng of krijgen wij dat soms gratis?), maar ik ben meer nieuwsgierig naar wie hem ook gehad heeft en of jullie hem begrepen hebben? Denk wel even vanuit het zeer onwetende brein van de gemiddelde endurance-ruiter die dus nog nooit het woord startkaart heeft gehoord Knipoog

Persoonlijk vind ik de gang van zaken echt buitengewoon schandalig. We krijgen nu de startkaart(en) gewoon door onze neus geboord per 1 januari en dat maakt endurance-rijden geen goedkope aangelegenheid. Sterker nog, ik vraag me af of het nog wel verstandig is om te blijven doen. Wij hebben 2 klasse 3 paarden en 3 klasse 3 ruiters, dat worden dan dus 6 startkaarten... Of met een beetje geluk 3, maar goed, dan niemand ooit op een ander paard stappen. En anders twee universele startkaarten, maar ik zou ook niet weten hoe dit in z'n werk gaat. Daar wordt niet eens op gewezen, en dat in een sport waarbij iedereen constant van paard wisselt... Ik had al geen hoge pet op van de KNHS, maar nu is het echt: WAY TO GO. OK dan! echt vet toppie hoor! Zij zijn groot en ik is klein!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:21

Ik weet dat iig Djilan die brief al heeft gehad, ik heb 'm zelf nog niet en ik begreep van een aantal andere endurance-Bokkers dat zij 'm ook nog niet hadden ontvangen. Maar goed, dat zal niet lang meer op zich laten wachten.

Het scheelt dat ik bekend ben met het fenomeen 'startkaart', maar ik kan me voorstellen dat een enduranceruiter die daar nog nooit mee te maken heeft gehad nu met veel onduidelijkheden zit. En idd, als je meerdere paarden door meerdere ruiters laat starten, dan zit je hoogstwaarschijnlijk vast aan meerdere startkaarten. Een startkaart is namelijk combinatiegebonden. Een universele startkaart schijnt honderden euro's te kosten (zie KNHS-site), kan een oplossing zijn maar volgens mij ben je in jullie geval goedkoper uit met zes losse kaarten (er van uitgaande dat de prijs van een endurancestartkaart gelijk is aan die van een dressuur/springstartkaart). Een universele startkaart is IMO meer bedoeld voor bijv. ruiters die voor handelsstallen rijden en steeds met andere paarden op wedstrijd verschijnen.

Ik snap aan de ene kant wel dat de KNHS voor iedere discipline naar een eenduidige registratiesysteem toe wil. Maar wat communicatie betreft loopt het idd niet helemaal lekker, meer info vooraf was erg welkom geweest. Verder wordt idd over kosten niet gesproken en ondanks dat aanschaf van zo'n ding waarschijnlijk onvermijdelijk zal zijn, is het toch wel prettig om te weten waar je in financieel opzicht aan toe bent.

En of het rendabel is om wedstrijden te blijven rijden? Dat hangt er van af wat je ervoor over hebt. Er zitten nu eenmaal bepaalde kosten aan wedstrijden rijden. Iemand die dressuur-, spring- of crosswedstrijden wil gaan rijden moet ook een startkaart (en startcoupons) aanschaffen. En er zijn genoeg ruiters die dat idd handen vol geld kost omdat ze meer dan één paard uitbrengen, maar die kiezen daar zelf voor. Ik zou eigenlijk niet weten waarom dat voor enduranceruiters anders zou moeten zijn. Of allemaal wel, of allemaal niet, lijkt mij.

Ik ben heel benieuwd, ik wacht geduldig af tot ik die brief ook ontvang.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:33

Ik herinnerde me net dat er op de DER-site het een en ander is aangekondigd over deze brievenactie. Zie www.deronline.nl en dan onder 'Nieuws'.

DER-site"]
Datum: 1 mei 2003

Overgang van het DER-wedstrijdsecretariaat naar de KNHS
BELANGRIJK!!


De overgang van gegevens vindt na afloop van het lopend wedstrijdseizoen plaats.
Om uitslagen geautomatiseerd te kunnen verwerken, kent de KNHS nummers toe aan:
1. ruiters
2. paarden
3. combinaties

Daarom moet de KNHS over gegevens beschikken van paarden en ruiters.

Ik wil daarom een oproep doen aan die ruiters die hun paard via het stamboek hebben geregistreerd, dus een stamboekpaspoort hebben, bijv. AVS, NRPS (alles wat niet NHS-paspoort is).
De KNHS wil zo spoedig mogelijk, in ieder geval voor het einde van dit seizoen, een fotokopie ontvangen van die bladzijde uit dit paspoort waarop het levensnummer van het paard en het transpondernummer staan vermeld!

Deze kopie moet opgestuurd worden naar:

KNHS afdeling Applicatiebeheer
Mevr. J. Ham
De Beek 125
3850 CA ERMELO
o.v.v. registratie paardgegevens endurance

Houders van een NHS-paspoort hoeven in dit geval niets te doen (de KNHS beschikt al over de paardgegevens).

Alvast bedankt voor jullie medewerking, mochten er nog vragen zijn, bel dan gerust het wedstrijdsecretariaat: 024-3970707.

[/quote]

en daarna deze:

[quote="DER-site schreef:
Datum: 29 juni 2003

Nogmaals overgang van het DER-wedstrijdsecretariaat naar de KNHS

Onlangs is een oproep gedaan op de website over het opsturen van kopieën van paspoorten naar de KNHS.
Er worden nu echter kopieën toegestuurd van paarden zonder naam of info van ruiter.
Hiermee kan heel weinig worden uitgericht
Het idee is nu om op korte termijn (per 1 juli gaan de gegevens van de leden naar de KNHS) alle leden een brief te sturen met het verzoek op te geven met welk paard ze in 2004 willen gaan starten (dit voor het aanmaken van de startkaart).
De paspoortkopie kan met deze brief worden meegestuurd, waarmee alle informatie bij elkaar is.


Meer is er naar mijn idee niet gecommuniceerd, en niet ieder DER-lid heeft de beschikking over internet. Heeft iemand er toevallig in de Her&Der iets over gelezen?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:48

Ik heb hem ook nog niet gehad. Maar ik ben geen lid van KNHS dus ben benieuwd of ik hem krijg.

Het hele gezeik van de fusie hangt me mijn strot uit trouwens. Sterker nog, een half jaar terug bedacht ik mij dat er vast al mensen bezig zijn een nieuwe vereniging op te richten. Dit op jouw opmerking of het rijden nog verstandig is om te doen Laui. Want het zaakje is niet jofel gegaan naar mijn idee.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:56

Als je DER-lid bent, dan ben je nu toch ook automatisch KNHS-lid? Of zie ik dat verkeerd? DER = nu KNHS Endurancevereniging.

Als je die hele fusie erbij betrekt: ja, daar is idd heel veel misgegaan. En ook over een heleboel dingen niet nagedacht. Ik las dat er 17 (!) organisaties zijn samengevoegd binnen de KNHS. Dat kan alleen als dingen van tevoren goed worden uitgedacht en op papier gezet (geldt niet alleen voor de DER). Ik vind het eigenlijk niet zo gek dat het op het moment rommelt binnen de KNHS, het is alleen zo jammer dat de leden er direct of indirect onder lijden.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:12

OOk ik als bokend KNHS/DERlid en endurance-ruiter heb nog niks ontvangen. Kan zijn omdat al mijn gegevens al bekend zijn bij de KNHS omdat ik al een startkaart heb.
Heb de DER destijds mijn combinatie en persoonsnr ed doorgegeven dus wei weet krijg ik nooit zo'n brief.

Wel raar is dat er idd totaal niet over enige kosten wordt gesproken en dat terwijl een startkaart toch echtniet zo goedkoop is en coupons al helemaal niet (als je regelmatig wedstrijden rijd in een andere dicipline).
En idd ook niet het zit met wisselende combinaties......erg vaag allemaal, maarja ik kan maar 1 ding zeggen. Bel de DER of KNHS, daar heb je denk ik meer aan dan hier in het vage te blijven vissen.....
Viv

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:00

Inmiddels heb ik ook zo'n brief en ik kom er gemakkelijk van af, lees ik net: omdat Ret al een startkaart heeft in een andere discipline (en dus bekend is bij de KNHS) hoef ik alleen zijn levensnummer in te vullen. Klaar. Haha!

Ik vrees echter dat het invullen van het aanvraagformulier voor veel mensen wiens paard nog geen startkaart heeft toch problemen gaat opleveren. De KNHS heeft een standaard mutatieformulier startkaartaanvraag meegestuurd, met een verklarende lijst van afkortingen, waarvan er een aantal helemaal niet van toepassing zijn op endurancepaarden. O.a. alles wat te maken heeft met stokmaat. Het is hooguit van belang om te weten of je een paard of pony hebt, voor de wedstrijden waar ze verschillende klassementen voor paarden en pony's hebben.

Ik denk dat ik maar eens een mailtje aan de KNHS ga sturen. Wat kleine aanpassingen aan het formulier hadden de boel een stuk duidelijker gemaakt. Nu is het meer van 'oh, de enduranceruiters moeten ook een startkaart, we hebben nog standaard formulieren liggen, dus doe die er maar bij'.

En ik ben nog steeds erg benieuwd naar wat de boel gaat kosten. Komt er een eenduidig tarief voor alle ruiters, of gaat er ook onderscheid gemaakt worden tussen ruiters onder de 18 en boven de 18, en onderverdeeld in pony's en paarden (wat dus nooit eerder van belang is geweest in de endurance)? Dat zijn toch wel dingen die fijn zijn om van tevoren te weten.

Overigens ga ik er van uit dat ieder DER-lid zo'n brief krijgt: de aanhef is 'Aan de leden van de Endurancevereniging' en de eerste alinea luidt 'Per 1 juli 2003 zijn alle persoonsgegevens van de leden van de Endurancevereniging overgedragen aan de ledenadministratie van de KNHS'.
Laatst bijgewerkt door Karin op 08-08-03 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:16

Karin schreef:
Kan me voorstellen dat dit verwarring gaat opleveren als de boel automatisch verwerkt gaat worden: ruiter geeft op dat-ie een PD heeft (lees: D-pony) maar volgens zijn geboortedatum is-ie boven de 18 en kan dus geen ponystartkaart aanvragen, help wat nu?


Nou das heel makkelijk dan krijg je gewoon het paarden-startkaart maar staat er op je startkaart wel dat je met een pony start, isse simpel. Je beschrijft mijn situatie en niks geen problemen gehad, heb een D pony en ben 31, hihihi
Okeej in het begin keken ze scheel en kreeg ik een pony-startkaart, lekker goedkoop, gelukkig was ik zelf zo beleefd om de fout te melden en kreeg netjes een gewijzigde startkaart.

Je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wilt, gewoon ff endurance erbij schrijven onder het rijtje dresuur enz.....
En een beller is sneller hoor (ze zijn niet zo snel met mailen bij de KNHS).

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:18

Haha, ik had de boel alweer aangepast omdat ik mijn eigen verhaal niet eens meer begreep, stonden zo veel afkortingen in... Tong uitsteken

Uiteindelijk krijg je vast wel de goede startkaart, maar ik weet wel zeker dat het invullen (door de ruiters) en het verwerken (door de KNHS) van die formulieren aardig wat problemen gaat opleveren. En die had men IMO beter voor kunnen zijn.

Vippie, voor jou en mij is het allemaal 'a piece of cake' omdat wij bekend zijn met het fenomeen 'startkaart' en er ooit al een hebben aangevraagd. Er zijn echter (zoals Laui al zegt) tal van ruiters die hier nog nooit eerder mee te maken hebben gehad. En als die dan een formulier toegestuurd krijgen dat niet speciaal gericht is op endurance, maar op dressuur/springen/mennen, dan kan de verwarring toeslaan. Gevolg: men gaat ofwel massaal de KNHS mailen en bellen, ofwel men vult de boel verkeerd in. Dus alleen maar meer werk voor hen en een boel ergernis aan beide kanten. Dat probeer ik ermee te zeggen. Knipoog

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:05

Nou dan moeten wij maar als ruitervraagbaak dienen, hihihii
Ik vondt het formulier niet zo ingewikkeld hoor, gewoon eerst even de bijsluiter lezen, hihihi
Alleen bv nummer rijvereniging ed kun je niet invullen.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 23:28

Ik heb de brief inmiddels ook ontvangen, maar wij hoeven toch geen startcoupons aan te vragen??? ik zie nl. nergens endurance vermeld staan, en ik had wel ergens gelezen dat het de bedoeling zou zijn dat wij ook met startcoupons gingen werken...Weet iemand hoe duur de startkaart gaat worden???

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 01:12

Ik heb de brief nog niet ontvangen. Ik vind het zelf ook nog niet zo'n jofel plan om met startkaarten te werken, maar ik kan me ook voorstellen dat het voor de KNHS makkelijker werkt.
Ik ben echter ook van mening dat je door het invoeren van startkaarten het imago van de endurance drukt.
Immers....nu is iedereen vrij om op welk paard dan ook (mits gechipt) te starten. Bovendien wordt het vast wel weer een duur geintje Boos!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 14:03

Hoi,

Ja ik had de brief blijkbaar als één van de eersten ontvangen.
Mijn probleem(pje) is dat Don nu 2!! levensnummers heeft. Nl één van de periode dat we uitkwamen in dressuur en springen voor de Elster Ponyclub en één ten tijde dat hij in 2001 gechipt werd en een paspoort kreeg.
Ook nog eens onder 2 verschillende namen nl Don (van de tijd van de pc) en Don Rico op zijn paspoort en nu in de endurance.
Ik heb de KNHS gebeld en ze gaven aan dat dat geen probleem is. Ik moet beide nummers opgeven op het aanvraag form. voor de startkaart en dan het nummer van het paspoort IN de vakjes en het nummer vanuit de tijd bij de pc/KNF erachter. Heb er voor de zekerheid ook nog een briefje bij gedaan om de gegevens van beide nummers samen te voegen.

Ik reed met Don tenslotte in de L-dressuur bij de ponyclub met 1 of 2 winstpunten (uit 2 proeven).
Weet iemand dat eigenlijk, mag ik dan als ik bij de paarden ga starten direct in de L of moet ik eerst weer B???

Djilan

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 07:52

En het raarste is nog, geen van ons heeft iets aangemeld bij de DER of KNHS, Laudine en m'm vader krijgen wel een brief en ik niet Verward Ik heb echt niet 1 wedstrijd gereden, wel meerdere (nu 6) Dus dan lijkt me dat ze wel weten dat ik besta??!!
M'n vader had een mailtje gestuurd met heel veel vragen over die brief, omdat er gewoon geen een woord het nog duidelijker maakt, en een van die vragen was: Stel je hebt net een startkaart voor een paard gekocht, maar voordat het seizoen begint wordt je paard ziek en moet je hem laten inslapen, kan je dan die kaart nog inruilen ofzo voor een ander paard?
antwoord: Nee, de kaart is dan gewoon ongeldig.
Nou, dat maakt het nog leuker! Zij zijn groot en ik is klein!

En je zou ook een brief gehad hebben met dat persoonlijke nummer... Wij niet, iemand anders wel?
En het bestuur heeft belooft om eerst nog duidelijkheid te verschaffen over de kosten van een startkaart, niet gebeurd en op die brief staat het ook niet.
Toppie hoor KNHS!

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:08

Ik denk dat het invoeren van deze startkaarten het bijhouden van de wedstrijdgegevens een stuk profesioneler kan maken. ook is het erg mooi dat deze gegevens nu door de KNHS bijgehouden gaan worden en je niet meer afhankelijk bent van vrijwilligers om dit te doen.
Het hiudige bestuur moest bij de laaste vergadering nog in bespreking met de KNHS. Het was wel netjes geweest als het bestuur bijv. in de Her&Der of op de site het een en ander verduidelijk had.
Zo is het startcouponverhaal nog erg onduidelijk, en hoe gaat het als je in meerdere disciplines uit wilt komen. Hebben ze daar al over nagedacht?
Een verslag je van hun uit en veel vragen zullen opgelost zijn.
Over het opzetten van een andere vereniging!!!! Veel te ingewikkeld en redicaal. Dit bestuur is door ons gekozen en als veel leden het er niet mee eens zijn dan de handen in elkaar slaan en een ander bestuur kiezen. Als je als endurancevereniging iets wilt betekenen binnen de paardensport dan moet je zorgen dat je een groot ledenaantal krijgt met een eenduidig beleid. Het opzetten van verschillende verenigingen zal de groei van deze sport geen goed doen. Zo gaan je nooit meetellen met de grote jongens.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:46

Wat communicatie betreft verdient dit project IMO idd niet de schoonheidsprijs. Ik had het prettig (en netjes) gevonden als DER-bestuur en wedstrijdsecretariaat de leden beter op de hoogte had gehouden van de ontwikkelingen op dit gebied. Nu krijg je ineens out of the blue een startkaart in je maag gesplitst, het enige wat je wist was 'dat er ooit met startkaarten gewerkt zou gaan worden'. En hup, daar zijn ze ineens.

Guinni, wat jouw vraag betreft over ongebruikte startkaarten las ik dit op de mailing list: 'Met veterinair attest schijn je trouwens je geld terug te kunnen krijgen als je een startkaart om veterinaire redenen of door verlies van je paard, niet kunt gebruiken; dus alleen zonder een start te hebben gemaakt, niet als je er al mee gestart bent!'. Dat vind ik wel een nette regeling.

Op diezelfde mailing list las ik dat de prijs van een startkaart 31.50 gaat worden. Het was fijn geweest als ofwel het DER-bestuur ofwel de KNHS ons dat van tevoren had laten weten. Ik stuur ook mijn aanvraagformulier niet eerder terug dan dat ik dit soort dingen via de officiële weg heb vernomen.

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:54

Ik heb maar eens een mailtje met een stapel zeurvragen gestuurd over het aanvragen van die startkaart. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst dacht "goh, er staat niks in over kosten, dan is ' ie voor ons vast gratis". Jawel, naïef, ik weet het. Maar na het lezen van dit topic leek het me toch beter om een en ander eerst maar eens precies na te vragen. Ik hoop dat ze bedolven worden onder de mailtjes en telefoontjes: dan leren ze misschien om in het vervolg wat duidelijker te communiceren. ~~}>

Als ik antwoord heb gekregen, dan meld ik dat hier natuurlijk!

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:16

Ik heb nog niks gehad. Ben al een aantal jaartjes DER-lid en ben ook bekend bij de KNHS (via de rijvereniging) maar heb geen startkaart omdat ik geen dressuur-/springwedstrijden rijd. Ben benieuwd wanneer ik de brief krijg.

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:19

En ik heb supersnel antwoord gekregen! Wat dat betreft toch maar even een complimentje....

Hieronder wat geknip en geplak uit mijn bericht naar de KNHS:

Citaat:
* In de brief wordt niet gesproken over kosten. Ik weet dat er kosten
aan startkaarten verbonden zijn. Hoe hoog zijn deze en worden deze
inderdaad apart in rekening gebracht of zijn ze inbegrepen in het
lidmaatschap van de DER?

Een startkaart kost 31,50 euro (prijs 2003). Dit wordt apart in
rekening gebracht door de KNHS
.


Citaat:
* Ik ben reeds lid van de KNHS via de recreatietak, moet ik apart lid
worden van de KNHS voor het rijden van endurance-wedstrijden of is het
lidmaatschap van de DER voldoende. Zijn er kosten aan een eventueel
tweede lidmaatschap verbonden? (Wat in mijn ogen overigens vreemd zou
zijn.)

U betaalt eenmaal de KNHS-lidmaatschapskosten. Bent u via de recreatie
al lid, dan hoeft u uiteraard niet nogmaals deze afdracht te betalen
voor Endurance.
Lidmaatschap van de Endurancevereniging is verplicht wanneer u
Endurance rijdt
.


Citaat:
* Gaat er met startcoupons gewerkt worden en hoe vraag ik deze aan? Op
het standaard-formulier kunnen immers alleen startcoupons voor de
reguliere disciplines dressuur, springen en mennen aangevraagd worden.

Voorlopig wordt er bij Endurance niet met startcoupons gewerkt. Deze
hoeft u dus ook niet aan te vragen.



Citaat:
* Wanneer ik in de toekomst eventueel op dressuurwedstrijden wil
starten, heb ik dan een aparte startkaart nodig?

Nee, met deze startkaart kunt u ook dressuur rijden en springen.


Zijn aan deze tweede startkaart kosten verbonden? NVT
En de startcoupons?
Op dit moment kost een setje startcoupons a 16 stuks 11,50 euro


Dat laatste geldt dus alleen als je naast de endurance ook in 1 of meer andere disciplines uitkomt waar wel startcoupons voor benodigd zijn. (daar had ik nog wat specifieke vragen over, maar die lijken me hier niet direct relevant)

Volgens mij maakt dit een hoop duidelijk. Op mijn opmerking dat direct een betere voorlichting omtrent startkaarten en startcoupons wenselijk was geweest, omdat veel endurance-ruiters onbekend zullen zijn met dit systeem, is helaas niet gereageerd....

Hoop dat alle endurance-ruiters iets aan deze info hebben!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:32

Super Mandy, zo'n mail had ik ook willen sturen maar ik was er nog niet aan toegekomen. Scheelt mij nu weer werk! Of zal ik toch ook nog eens mijn vragen voorleggen, zodat ze weten dat het leeft onder de DER-leden? Knipoog

Voordeel is dus wel dat je met deze startkaart ook dressuur kunt rijden en springen. Hmm... misschien ga ik me daar dan ook ooit nog eens aan wagen met de Dravebier. Knipoog


[Edit] Maar... (bedenk ik net): als je met een endurancestartkaart mag dressuurrijden en springen, dan zou je met een dressuur-/springstartkaart ook endurance mogen rijden. Het enige wat je dan nog hoeft te doen, is lid worden van de DER, maar je startkaart heb je dan al. Toch? Of redeneer ik nu te simpel?

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:55

Karin schreef:

[Edit]
Maar... (bedenk ik net): als je met een endurancestartkaart mag dressuurrijden en springen, dan zou je met een dressuur-/springstartkaart ook endurance mogen rijden. Het enige wat je dan nog hoeft te doen, is lid worden van de DER, maar je startkaart heb je dan al. Toch? Of redeneer ik nu te simpel?


Dit lijkt mij wel. Als ik het goed lees, dan is er 1 startkaart voor de combinatie ruiter/paard en kan die daarmee vervolgens in alle disciplines uitkomen. Maar waag er gerust nog even een mailtje aan... ze mogen daar bij het KNHS best lamme vingers krijgen lijkt me! Ik ben op zich niet tegen de startkaart, maar wel tegen de nogal l*ligge communicatie.... val ze maar lastig! Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:08

Ik zal bij mijn aanvraag maar een briefje doen waarin ik duidelijk aangeef dat ik Karin ben en niet Laura met dezelfde achternaam, die al een startkaart met Ret heeft in een andere discipline...

Want ik zie het al gebeuren dat de gegevens van mijn zusje worden overgenomen tegelijk met de gegevens van het paard. Als je paard al een startkaart heeft in een andere discipline, dan hoef je namelijk alleen zijn chipnummer op te geven en niet het hele formulier in te vullen. Maar in ons geval gaat het dus om twee verschillende ruiters in twee verschillende disciplines. En zoiets kan lastig zijn voor de KNHS, heb al ervaring met iets soortgelijks. Knipoog

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 15:50

Ik heb nog geen brief gehad Verward Misschien omdat ik al een startkaart heb? Ach ik zie wel, zie hem wel verschijnen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:19

Ik snap eerlijk gezegd de ophef niet zo goed Laui Verward Je bent toch op deze manier gewoon bij de KNHS geregistreerd? Een dressuur- of springruiter moet toch ook gewoon voor al zijn paarden een startkaart aanvragen, of een universele kopen? Ik zie het punt niet.

Lijkt me, omdat een startkaart dus discipline-universeel is juist drempelverlagend voor "gewone" ruiters die graag eens endurance willen uitproberen.

Maar goed, ik rijd geen endurance dus heb er verder niet zoveel over te zeggen...

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:07

Ik geloof niet dat een startkaart drempelverlagend werkt om met een endurance mee te doen, dat is nl. al lang mogelijk.
Tot vorig jaar mocht iedereen 3 keer een endurance (uiteraard klasse 1) meerijden zonder lid te worden, en nu is dat nog steeds zo, alleen doe je nu dan mee in de kennismakings, dat is ook 3 keer zonder lid te worden, alleen is de kennismakingsklasse met iets andere eisen als de klasse 1!
Persoonlijk zie ik meer na- als voordelen aan de startkaart en denk ik dat het ons alleen maar meer geld gaat kosten, en als redelijk fanatiek enduranceruiter kan ik zeggen dat het toch al een behoorlijk dure hobby is!!