Quadrisol, ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Quadrisol, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 09:23

Mijn paard krijgt nu een week Quadrisol, dit i.v.m. zware rugproblemen, vastzittende spieren die we hopelijk door 'pijnvrij gevoel' los kunnen krijgen om weer aan te sterken via gerichte training, om zo zonder pijnstillers weer pijnvrij te kunnen bewegen... (wat een verhaal!)

Maar: de eerste dagen alles accoord, de rugspieren beginnen wat zachter aan te voelen (ze waren echt zo hard als een plank), dus dat is positief.
Gisterenochtend stond hij ineens met 4 dikke benen op stal en zo gigantisch dik, het leken wel olifantenbenen. Ze waren ook warm, dus ik ben meteen gaan afstappen, gevolgd door afspuiten met koud water. Zijn benen waren inderdaad wat geslonken, je zag weer waar de kogel zat (!).
's avonds waren ze weer net zo dik als 's ochtends, alleen nu niet warm. Wederom stappen, afspuiten. Weer wat geslonken, maar ze blijven gespannen er zit dus nog steeds te veel vocht, en dit was vanmorgen niet veranderd.
Daarnaast begint zijn vacht open te staan en zijn vel er onder is rommelig.

Iemand ervaringen of dit een reactie op Quadrisol kan zijn?

Bedankt alvast,

Krista

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 09:40

Misschien een reactie op een van de bestanddelen, maar wat ik eerlijk gezegd eerder verwacht is een logische reactie van het lichaam: je geeft pijnstillers voor een rugprobleem, dus de spieren gaan ontspannen want de pijn wordt weggenomen. Daardoor neemt de doorbloeding toe, en kunnen er ineens veel beter en meer afvalstoffen afgevoerd worden. Gevolg: dikke benen.

Ik denk dus dat het niet specifiek een reactie op de Quadrisol zal zijn (wordt over het algemeen ook goed verdragen, maar uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd) maar meer een gevolg van het oplossen van het pijnprobleem.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 09:45

Het kan ook gewoon de hitte zijn, die dikke benen.
Er staan hier zeker 5 paarden op stal met dikke benen, ondanks ruime dagelijkse weidegang.

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:59

Toen we onze Fjord nog hadden had ze vorig zomer last van pijn uit de schouder waardoor ze erg kreupel liep. Zij heeft toen 2 behandelingen gehad met Quadrisol. Ze reageerde hier heel goed op. We konden met lichte training ervoor zorgen dat ze niet nog stijver werd. Na twee tubes had ze genoeg en liep ze weer zuiver.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:05

Ik heb geen idee, maar het verhaal van Sonja klinkt erg aannemelijk.
wat je kunt doen is bleekselderij voren, knossen of stengels, dat werkt vochtafdrijvend, Hij gaat dan heel veel plassen, dat helpt om de benen weer dunner te krijgen.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:09

Het kan echt wel een reactie zijn op de Quadrisol. Voor de zekerheid zou ik je DA maar even bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:11

Billy schreef:
Ik heb geen idee, maar het verhaal van Sonja klinkt erg aannemelijk.
wat je kunt doen is bleekselderij voren, knossen of stengels, dat werkt vochtafdrijvend, Hij gaat dan heel veel plassen, dat helpt om de benen weer dunner te krijgen.


Effe uitkijken met vochtafdrijvers met deze hitte, kun je darmproblemen mee krijgen

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:14

dat zou kunnen, heb ik geen ervaring mee. ik heb het toen in oktober gegeven, omdat hij vocht om het hart had, dan heb je dat warmteprobleem natuurlijk niet

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:20

Ik zou je DA erbij halen, die kan hem een injectie met vochtafdrijvers geven als hij dat nodig acht.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 16:03

Heel simpel gedacht misschien hoor, maar staat er niets over op de bijsluiter? En anders natuurlijk even aan je DA vragen.
Ik weet alleen dat de binnenkant van de mond er een beetje rauw van kan worden (als je het niet goed naar binnen krijgt). Ik heb zelf per ongeluk wel eens wat binnengekregen en het is echt ongelooflijk smerig, yuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 16:22

Het smaakt inderdaad helemaal niet naar chocolade, zoals ze zeggen... Misselijk Ach, die appel-kaneelwormenkuur smaakt ook helemaal niet naar appel en kaneel, dus qua smaakjes moet je ze maar niet geloven.

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 17:18

Hoi alvast bedankt allemaal voor jullie reacties.

In de bijsluiter stond wel een gedeelte over bijwerkingen, maar daar stond dit niet bij, ook in de uitgebreide informatie op internet kon ik hier niets over terug vinden.

Sonja, ik vind jouw verhaal inderdaad wel logisch overkomen. Dankjewel, op het laatst wordt je helemaal kierewiet Verward als je met zo'n paard de VA-molen ingaat, het één na het ander volgt zich op.

Ik houd hem nog even goed in de gaten en blijf stappen en afspuiten, mocht hij morgen wederom weer dikke benen hebben, dan bel ik de dierenarts toch even.

Groetjes,

Krista

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 22:25

Mijn Berner Sennenhond stond vanwege een 'lichte kreupelheid' in een voorpoot (wat achteraf helemaal niets was) op Quadrisol.
1 dag gegeven en de dag ernaar kwam er zowel van voren als van achteren alleen maar bloed, heel veel bloed.

Onmiddelijk terug gegaan naar de DA en die zei dat het een reactie op de Quadrisol was en we zijn daar onmiddelijk mee gestopt.
's-avonds werd ze toen heel slecht met stuiptrekkingen maar gelukkig knapte ze 's nachts (ik heb naast d'r gezeten) al wat op en de volgende ochtend waren stuipen en bloedingen weg. Heeft nog 2 tot 3 dagen geduurd voordat ze weer de oude was.........

Groetjes, Gisela