wit snot uit de neus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

soofje

Berichten: 99
Geregistreerd: 18-04-03

wit snot uit de neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 09:32

sinds mijn pony op het land staat heeft ze af en toe wittig snot uit haar neus, vooral als ik gereden heb dan loopt het eruit. verder heeft ze nergens last van volgensmij, ze is erg vrolijk.
wie weet of het erg is? moet ik er een DA bijhalen?


SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:30

als ze verder geen ziekteverschijnselen heeft, geen koorts niet hoesten, etc, en ze kijkt gewoon fief uit dr ogen, zal dr waarschijnlijk niks aan de hand zijn, door het werken komen al die producties op gang enzo, en bij het ene paard is dat meer als bij het andere,
ze heeft zo te horen verder dus geen ziektebeeld, dus ik denk niet dat dr wat is, maar je kunt de da natuurlijk ook bellen, en de situatie uit leggen, een belletje kost niet zoveel en dan ben je ook gelijk gerust gesteld
succes

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:33

Wit snpt is niet ernstig, dit kan duiden op een lichte allergie of dat ze ff goed aan het ademen is geweest, groen en geel snot is ernstig dus mocht het van kleur veranderen bel je een DA en anders gewoon je paard in de gaten houden succes

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110485
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:46

waarschijnlijk is het een vorm van dampigheid of Bronchitis.Mijn ruin heeft chronische bronchitis en elke keer na het rijden,als hij aan het afkoelen is dan heeft hij een druipende neus met wit vloeisel.volgens de veearts komt dat door de overgang van hitte naar afkoeling en is het verder ongevaarlijk!! Beter eruit dan erin!!! Lachen

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:11

vorm van dampigheid of brochitus??? Lijkt mij wat ver gaan hoor

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110485
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 15:00

Ja ik kan het natuurlijk hier van daan niet zo goed bekijken he Haha!

maar ik zou toch de DA laten kijken dan weet je wat het is,of het schadelijk is voor de pony en hoe je hem kunt helpen Nerd

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 15:17

Wit dikkig/wazig neusuitvloeisel is nog geen snot. Maar je paard heeft dan een kleine kou gevat. Gewoon even in de gaten houden, niet bezweet in de wind laten staan etc.
De verkeuring mag zeker niet gelig/groenig worden en dikker worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers