Welke pijnstiller werkt wel?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Welke pijnstiller werkt wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 09:59

Ik heb al een paar weken hoofdpijn. Soms is het even weg maar even later komt het weer net zo heftig terug, het zit tegen migraine aan maar is het gelukkig niet.

Ik slik dus aardig wat weg maar niets lijkt te helpen.

Ik heb al geprobeerd: paracetamol met en zonder coffeine, aspro, Ibuprofen 400 mg maar ze lijken allemaal niet aan te slaan.

Wie weet er nog een andere doeltreffende pijnstiller?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:00

Advil 400 schijnt wel te werken!
Gebruik zelf altijd Neurofen, werkt altijd wel..

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:01

Ik heb jaren enorme hoofdpijn gehad zonder dat er maar 1 pijnstiller hielp.
Tot een collega eens zei dat ik APC van Roter moest proberen. Als ik nu een hoofdpijnaanval voel opkomen, dan neem ik 2 APC-tjes en daarmee verdwijnt zelfs de hoofdpijn.
Is gewoon bij drogist en apotheek te verkrijgen.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897


Machie

Berichten: 15993
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:02

ik gebruik ook altijd neurofen.

Maar als je al zo lang veel hoofdpijn hebt, zou je dan niet gewoon ene keer langs de dokter gaan? Of weet je waardoor het komt?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:02

1600 tot max 3200 ibuprofen werkt bij mij bij een migraine, het verhelpt hem niet, maar verdooft een beetje waardoor je in slaap kan vallen.

Laat de huisarts even kijken, ik had een jaar terug, paar wk knallende hoofdpijn en niets hielp (wist dat het geen migraine was), bleek een spier vanuit mijn schouder die tot achter mijn oog liep vast te zitten. Speciale pijnstillers en spierverslapper en ik was er in 3 dgn weer vanaf....

Homeopatisch= Moederkruid, ontspant het hoofd, werkt ook goed vind ik bij spanningshoofdpijn.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:09

Naar de huisarts, want als je zoveel pijnstillers nodig hebt is er meer aan de hand als een hoofdpijntje. Daar moet naar gekeken worden.

Ikzelf gebruik Nurofen 400 is vrij hoge doses, en dat werkt niet volledig maar wel heel redelijk.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:14

tja zou toch naar dokter gaan.ik gebruik ibuproven en helpt eigenlijk altijd wel aardig.

Z1+4

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:21

Idd eerst naar de dokter gaan, voordat je nog meer troep gaat slikken, misschien zit er een spier vast, of zit er iets scheef en is het makkelijk te verhelpen!!
Sterkte, en blijf voldoende drinken.

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:23

Naar de dokter in de tussentijd 600 mg ibuprofen en 500 mg paracetamol tegelijkertijd innemen, de doses mogen ook hoger, maar maak het niet te gek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:32

Sjeez, een paar weken al? Waarom ben je nog niet naar de huisarts gegaan dan? Dit is niet normaal hoor. De warmte doet er natuurlijk ook geen goed aan, maar ik zou oom dokter maar een bezoekje brengen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:36

2 paracetamol en 1 iboprufen in 1 keer slikken. Dat schijnt een flinke pijnstillende werking te hebben.

Komt de hoofdpijn niet vanuit je nek? Want dan kan je slikken wat je wilt maar blijf je de hoofdpijn houden. Dan heb je echt fysio nodig ipv pijnstillers.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:36

Als je al zo lang hoofdpijn hebt... naar de dokter gaan!!!
Zelf heb ik wel migraine en ik gebruik de zwaarste vorm Ibuprofen, de 800mg. Moet je wel een voorschriftje voor vragen natuurlijk.
Bij opkomende hoofdpijn neem ik standaard 2 tabletten tegelijkertijd is en dan ben ik wel weer een paar uurtjes blij. Als dit niet helpt Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:36

paracetamol met coDeine helpt bij mij altijd goed.

'Paint' it 'Black'

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:57

Advil liquids of hoe je dat schrijft. die lossen zo in je bloed op en je hoofdpijn is weg. Toen mijn oma was overleden had mn ma voor de stress brufen nog wat gehad, dat waren hele zware poeders voor als je hoofdpijn hebt, en als het echt erg is neem ik er z'o een uurtje slapen en ben weer helemaal helder

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:08

advil liquids schijnen idd goed te werken.
Ikzelf heb ook vaak last van hoofpijn en heb altijd ibuprofen (of hoe je het ook schrijft) van 400 mg (soms neem ik er gewoon twee) van de kruidvat, andere helpen gewoon niet goed!
Mijn vader is tandarts en die schrijft ook altijd poeders voor, tegen de pijn, die kan je halen bij de apotheek.

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 11:11

Fasel schreef:
paracetamol met coDeine helpt bij mij altijd goed.


Dat bedoelde ik natuurlijk ook. Tja, ben niet zo helder meer Knipoog

Anyway, reden dat ik nog niet naar de huisarts ben gegaan is omdat ik het op de warmte houd. Dus even wachten tot het afkoelt en dan zie ik weer verder.
Tevens zou het idd aan mijn nek kunnen liggen, heb veel nekklachten en onderarm. Volgende week komt de fysio voor Fitz en die is ook mensenfysio. Zij zou me nog wat oefeningen geven maar is dat vergeten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:19

Ik heb sinds de warmte ook gigantische hoofdpijn. Schijn van de smog te kunnen komen. Maar als het geen warmte is, dan is er meer aan de hand....

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:38

advil liquids 400 ofzo gebruik ik altijd. En die helpen heel goed!!!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:07

ik gebruik 1800 mg brufen bruis per dag werkt prima is ook ontstekings remmend
dus 3x een sachet van 600 mg brufen bruis maar die krijg je alleen op recept succes

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:09

[quote="flair"]2 paracetamol en 1 iboprufen in 1 keer slikken. Dat schijnt een flinke pijnstillende werking te hebben.




is dat niet een beetje erg veel ze kan beter van 1 dezelfde medicijn een hogere dosis nemen dan een paar medicijnen door elkaar zou ik zeggen!

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:17

[ qoute xxxmelody} is dat niet een beetje veel ze kan beter van 1 dezelfde medicijn een hogere dosis nemen dan een paar medicijnen door elkaar zou ik zeggen.
Nee, juist de combinatie maakt dat het werkt. Het gaat in dit geval niet om een hogere dosering, maar om een combinatie van twee werkzame stoffen die voor pijnstillende werking zorgen. Bij erge hoofdpijn werkt acetylsalicylzuur ook wel. (Ook evt. in combinatie met gewoon paracethamol of 1 ibruprofen.) Dat kun je gewoon krijgen bij de drogist. Beter bekent als aspirine (wat anders dan paracethamol dus)

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 12:38

Maar Irsa, Aspro is toch gewoon aspirine?

Ik ga nu trouwens even die Advil Liquid halen, ik zie scheel en ben misselijk van de hoofdpijn.
Maar op werk in airco is altijd nog beter dan in de hitte thuis.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:42

als er in Aspro als werkzame bestanddeel acetylsalicylzuur zit, dan is dat gewoon aspirine. Dat werkte niet? ook niet in combi met met paracethamol of met ibroprofen?
Met erge hoofdpijn blijft het moeilijk weat je precies moet slikken. Iedereen reageert weer anders op dit soort medicijnen.
Advil liquids is idd ook een goed idee. Slik ook wel las ik migraine heb.
Sterkte

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:48

Hoe bedoel je dat je last hebt van je onderarm?? Tintelingen??

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 12:52

Trillende spier, en ja, ik weet het al, is het begin van RSI.

Alleen die hoofdpijn kan ik er niet bij plaatsen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.