moedervlek weg laten halen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

moedervlek weg laten halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 09:12

heeft iemand dat hier wel eens laten doen? Lachen

Ik heb namelijk zelf een moedervlekje precies boven op het midden van mijn neus en zit te twijfelen of ik het zal laten weghalen,hebben jullie er juist goede of mindere ervaringen mee,en dan vooral in verband met eventueele littekens of zo.

Hoor het graag,groetjes nathalie Haha!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 09:16

Ik heb 3 moedervlekken weg laten halen (branden)
2 in m'n hals en een op m'n rug. Daar zie je wel littekens van. Als het in je gezicht is zullen ze ze misschien wegsnijden, maar ik denk toch dat je altijd een klein littekentje zult zien. Ik zou even overleggen met een dermatoloog

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 09:23

Ik heb net als Billy 3 moedervlekken weg laten halen. 2 gebrand op mijn buik...en 1 weggesneden op mijn rug.
Op mijn buik is het een wazig liteken geworden, erg licht, niet echt opvallend.
Maar die op mijn rug is vrij lelijk geworden, eigenlijk een klein gat, en deze is ook gehecht (drie stuks).

Of het gebrand wordt of gesneden ligt volgens mij ook aan de plek waar de moedervlek zit die weg gehaald moet worden. Maar net zoals billy zegt, overleg goed met een dermatoloog. Die kan je er alles over vertellen.

Ik heb iedergeval geen spijt ervan dat ik het heb laten doen (gezien de grote en de irritatie die het gaf).

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 09:28

Ik heb een moedervlek onder mijn kin weg laten halen, deze irriteerde (anders had hij mogen blijven zitten) maar hij werd steeds lelijker en groter.
Ik ben daarvoor naar de plastisch chirurg geweest en er zou een klein streepje achterblijven.
De moedervlek wegsnijden heb ik niks van gevoeld, de prik van de verdoving deed meer pijn.
Jammer alleen dat het litteken dik is geworden en groter is dan de moedervlek die er oorspronkelijk zat.
Als je het wil laten doen kan je het het beste voor de winter doen want met de littekens moet je zo min mogelijk in de zon de eerste 6 maanden.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 09:36

Ik heb een paar weken terug een verdikte moedervlek (fibroom) weg laten branden van m'n rug. Het is nog een iets donkere vlek die flink jeukt, maar die verdikking is in ieder geval weg. Het deed geen pijn, en stonk naar heet beslag (schroeiend hoorn).

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:08

Ik heb je een paar maal mogen ontmoeten, maar eerlijk, het is mij nooit opgevallen hoor! Ik kan het me niet eens herinneren, dat er een vlekje zou zitten.

Als je het wilt laten weghalen, dat is helemaal vor jezelf om te bepalen of je dat belangrijk vind. Maar neem maar van mij aan, zo heel opvallend is het niet. Je bent prachtig zoals je bent!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:30

Moedervlek bij mijn oksel laten weghalen. Als ik mijn arm naar beneden had hangen dan zag je hem goed, het was zo'n uitstekende moedervlek. Dit is weggebrand/geschroeid.
Moet zeggen dat het geen pijn deed, ook daarna niet, het stonk en... het is ontzettend lelijk. Ik wou dat ik hem gewoon had laten zitten, de plek was rustig, maar ik wilde hem weghebben omdat het mooier zou zijn bij mijn trouwjurk... nou niet dus! Scheve mond

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:33


Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:51

ik heb twee weken terug een moedervlek van 7 mm op mijn been weg laten snijden en dat is nu een streep van 22 mm. ik heb zelf totaal geen problemen met littekens...... dat begrijp je wel als je mijn gezicht eens ziet (van een paard gelanceert op een stalen hek...)

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:55

Ik heb wel een redelijk grote moedervlek op mijn rug.
Ik ben ermee naar de dokter gegaan, maar de dokter zei dat er niks mis mee is. Dus ik laat hem lekker zitten, ik heb er geen last van!

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 15:03

Ik heb vorig jaar 3 moedervlekken weg laten halen omdat deze aardig groot waren en ze soms open gingen als ik ergnes langs ging. 2 aan de binnen kant bij mn elleboog (hoe heet die plaats ook alweer???) en 1 op mn buik, want als k een strak truitje aan had zag je hem er altijd uitsteken wat ik dus absoluut niet mooi vond. Bij mij zijn ze weg gesneden. De verdoving deed ontzettend zeer omdat ze volgens mij onder/in je moedervlek gaan zitten, en dat was dus niet prettig. Maar nu heb ik dus drie littekens waar ik blijer mee ben dan die bruine dingen. Alleen jammer dat de hegtingsdraad er niet helemaal eruit is gehaald en je dus bij mn arm nog 2 'mooie'stukjes ziet zitten....

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 15:15

Als je er geen last van hebt (jeuk, kleurverandering, verandering in vorm ed) lekker laten zitten! Heb er meerdere weglaten halen, zowel branden als snijden en heb allemaal littekentjes. Wel kleine maar ik denk dat die op je neusje meer op vallen als het vlekje Lachen
Iig succes mocht je besluiten het wel te doen OK dan!

Green
Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:38

kheb een redelijk grote moedervlek, rondje, op me voorhoofd.
Net op de haargrens van geen haar wel haar, heel vervelend.
Kheb het al vanaf me geboorte ofzo dus mij stoort het niet meer, maar soms zou ik het toch liever weg willen hebben.
Maar kheb er nog nooit last van gehad, jeuk of iets anders, dus laat ik het maar fijn zitten want ze zeiden tegen mij dat als ik hem weg zou laten halen, zo ie zo snijden dus, er een 'gat'in de voorhoofd zou komen, waar dus geen haren zaten en dat zou dus heel lelijk gaan uitzien.
Andere optie was dan de haargrens te verleggen maar dat zie ik ook niet echt zo zitten, dus ja doe ik er maar nix aan, en maar hopen dat het niet gaat veranderen of jeuken anders MOET ie wel weg.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:41

Ik heb een moedervlek in mijn gezicht weg laten halen bij de plastisch chirurg. Het was een redelijk grote en opvallende moedervlek. Ik heb nu een verticaal streepje (litteken dus), wat alleen te zien is als ik veel in de zon ben geweest.
De verdoving was echt een hel, vond ik! Hij ging met die naald 'zoeken' onder de huid naar de zenuw Nagelbijten / Gniffelen Toen dat eenmaal gebeurd was, heeft hij de moedervlek weggesneden en gehecht. Na een week mochten de pleisters eraf. Heb verder geen pijn gehad.

Ben er heel tevreden over.

nicolientje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:03

ik heb een moedervlek echt zo'n bobbel, die zit op mijn buik. ik wil hem al super lang weg laten halen maar ben nog steeds niet langs de dokter geweest!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:23

Ik zit ook te twijfelen of ik mijn moedervlek zal weghalen op m'n rug. Hij is niet supergroot maar in de fam zit veel kanker die door moedervlekken ontdekt is. Dus ik twijfel of ik naar de dokter ga........ het is niet zo'n fijne man Boos!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:45

Als je besluit om je moedervlek in het gezicht weg te laten halen dan zou ik zeker naar een plastisch chirurg gaan. Ook de halsstreek is zeer gevoelig en je krijgt daar snel lelijke littekens. Ik heb een paar maanden geleden een paar weg laten halen. Op de plaats waar degenen zaten die er uitzagen als "wratten" zit nog en klein rood plekje, harstikke goed gelukt dus! Maar aan de binnenkant van mijn arm zit nu een lelijk litteken. Ik ben blij dat die niet in mijn nek zit want dan had ik flink gebaald.
Als ik jou was zou ik die moedervlek lekker laten zitten, het risico op een (lelijker) litteken is groot.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 13:33

hmm nouniet echt al te positieve reacties dus op het laten weghalen,zou wel foto's willen plaatsen maar heb de mogelijkheid daar niet voor helaas.
allemaal bedankt voor advies,ik weet het niet hoor,veel mensen denken dat het een puistje is,zelfs de dokter!
Maar heb henm al mijn hele leven.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 13:34

Dees schreef:
Ik heb je een paar maal mogen ontmoeten, maar eerlijk, het is mij nooit opgevallen hoor! Ik kan het me niet eens herinneren, dat er een vlekje zou zitten.

Als je het wilt laten weghalen, dat is helemaal vor jezelf om te bepalen of je dat belangrijk vind. Maar neem maar van mij aan, zo heel opvallend is het niet. Je bent prachtig zoals je bent!



Bloos Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:03

In totaal denk ik dat ik zo'n 30 moedervlekken weg heb laten halen, deze zaten allemaal op de huid, dus als een soort bobbeltje. Dit was erg vervelend, omdat je er continue met je nagels en kleding achter bleef hangen. 1 is er tijdens een liesoperatie (zonder te vragen weggesneden). De ene helft is weggebrand en de andere helft is weggesneden. Bij beide zie je littekens, maar bij het gebrande het minst.

Succes!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:09

Ik heb ook zo'n 4 moedervlekken weg laten halen. 2 in mijn hals en 2 op mijn rug. Het deed niet echt pijn hoor. Op mijn rug heb ik wel littekens maar in mijn hals niet In mijn hals zijn ze geloof ik weggebrand en op mijn rug weggesneden, ook omdat ze onderzocht moesten worden of ze kwaadaardig waren (gelukkig niet). Ik heb nu nog een aantal moedervlekken die ook verwijderd moeten worden (heb er behoorlijk veel). Overleg het inderdaad even met je dermatoloog of je littekens blijft zien.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:11

paulanda schreef:
hmm nouniet echt al te positieve reacties dus op het laten weghalen,zou wel foto's willen plaatsen maar heb de mogelijkheid daar niet voor helaas.
allemaal bedankt voor advies,ik weet het niet hoor,veel mensen denken dat het een puistje is,zelfs de dokter!
Maar heb henm al mijn hele leven.


Ik denk dat ze hem dan gewoon wegbranden en ik geloof niet dat je daar littekens aan over zal houden. Op mijn rug waren ze groot en na het wegsnijden is daar een witte plek overgebleven. Gewoon afspraak maken met de dermatoloog en om advies vragen.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:13

Ik heb het ook laten doen.... twee zijn er eerst verdoofd omdat ze best groot waren, daarna zijn ze weggebrand. Alleen de verdovingsprik deed een beetje pijn, maar het branden volede ik niet.

Verder had ik nog een heel kleintje, die is zonder verdoving weggebrand, dat deed best pijn, maar was wel te doen.

De littekens blijf je wel zien, maar slechts een heel klein stipje dus dat valt mee. Wat bij mij wel pijn deed was na de behandeling, toen ik op die plekjes de wind erlangs voelde.... maar dat gevoel is snel over.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:04

Ik heb ook een moedervlek van mij neus af laten halen. Door de dermatoloog laten doen. Hij was een keer open gegaan, en ik vertrouwde het niet zo. Bij nader onderzoek bleek dat er niks aan de hand was, maar
hij zat me toch wel in de weg, dus de dermatoloog heeft hem weggesneden.

Ik geloof 1 of 2 hechtingkjes, en het stelde niks voor. Na een paar maanden was er echt helemaal niks meer van te zien. Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik het heb laten doen.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:15

Ik heb boven mijn lip een moedervlek, ook echt zo een op je huid. Zoeen als madonna ook heeft, oftewel 1 van de 7 schoonheden. Zit ook te twijfelen of ik die weg laat halen. Heb er geen last van maar vind de reacties erop soms vervelend..