2 problemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

2 problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 12:47

Mijn tinker ruin van 4, is echt een schatje maar hij heeft 2 problemen:
1. Als we in het bos rijden en er ligt bijv. een zak twijfeld hij geen moment keert om en galopeerd terug.
2. Alleen is hij heerlik te rijden maar als ik met z"n tweeen wil galoperen gaat hij er vandoor en houd ik hem niet meer.
Dit doet hij ook als ik met heel veel andere paarden een ereronde met draven.

Wie helpt mij (ons)? Scheve mond

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:05

1: ga thuis oefenen met krakende dingen/plastic zakjes enz. d.m.v gronwerk(als je neit weet wat dat is, "mail"het dan ff
als hij galopeerd moet hij gewoon op de volte, dwing hem er niet overheen, het is in eht begin al goed, als hij niet steeds wegrent

2:dit is een logische reactie van een, paard, laat je tinker nooit NAAST het andere paard galoperen, maar erachter, wil hij inhalen, zeg dan STOP(of spreek een ander signaal af) en ga weer stappen, daarna opnieuw proberen, GOED BELONEN ALS JE PAARD HET GOED DOET
succes

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:08

ik heb precies dezelfde problemen met mijn Noriker en woon vlakbij Soest, dus als je iemand vindt die je kan helpen, wil je het mij dan doorgeven?????

Ik durf al niet eens meer te rijden zo erg is het al, heb geen bak, alleen de polder om te oefenen.

starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 00:38

ja maar net zoals in het bos je knijpt hem toch gewoon een keer verrot als hij weer een keer in galop omslaat ! hij moet er gewoon langs heen hij heeft niks eng te vinden hij moet bij jou zijn!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 09:28

In een vertrouwde omgeving oefenen met idd krakende zakjes en andere "enge" dingen.

En het probleem wat jij verteld zie je wel vaker bij paarden, dat ze elkaar telkens willen inhalen omdat de een voorop wil en ben het dus eens met wat Jackim zegt.

Succes