Hulsebosch zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-01 23:07

Wie heeft er ervaring met Hulsebosch zadels en kan mij er wat over vertellen (kwaliteit van het leer, afwerking, zit, ligging op het paard, service, etc.)?

Ik heb heel veel moeite om op mijn paard een passend zadel te vinden (alles kiept naar voren, achterkant komt omhoog) en overweeg om misschien een Hulsebosch zadel aan te schaffen, of heeft iemand misschien nog andere tips?

Dan houd ik me aanbevolen!

Ellis

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 23:28

Ik vind het een fijn zadel. Ze kunnen het zadel zo maken dat het perfect op je paard ligt en voor jezelf kun je ook aanpassingen laten maken. Het zadel maken zij dus precies zoals jij dat wil. Ze zijn erg klantvriendelijk en de service is prima. Ze nemen alle tijd voor jou en je paard. Ik vind het een aanrader. Veel succes met je beslissing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 23:52

Ik heb er ook 1 en hij bevalt super. Hij is precies goed voor Pablo en mij. Hier op stal hebben nog 3 zo'n zadel en dat bevalt ook heel erg goed. En op een pensionstal hier vlakbij rijden er wel 12 met een Hulsebos rond. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten want een Grand Gilbert van Passier bijvoorbeeld is veel duurder.
Je kan ook zelf de kwaliteit van het leer uitkiezen en de soort zitten en knieworngen, lengte van de zweetbladen, soort kussens etc. etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 23:56

Ik heb er zelf geen, maar kennissen van me wel. De service is echt heel goed, de kwaliteit van de zadels ook zeker. Daarnaast maakt Hulsebosch ook hoofdstellen e.d.

Zou best iets voor mij zijn met mijn zadelellende Haha! maar ik vind ze niet lekker zitten, zo'n kuipje *brrrr* Maar dat is iets heel persoonlijks.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 00:01

Zep: ze hebben ook andere modellen dan het kuipje hoor. Moet je maar eens vragen en op verschillende modellen gaan zitten. Het zadel van Irisje heeft echt een totaal andere zit dan die van mij.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-01 10:35

Bedankt voor jullie tips, ik geloof dat ik wel een beetje enthousiast ben geworden om dit te gaan proberen.
Ik kan alleen ff de folder die ik had niet meer vinden... iemand misschien het tel. nr. bij de hand??

Groetjes, Ellis

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 13:35

verwijderd
Laatst bijgewerkt door Karina op 27-08-02 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 17:20

Een vriendin van mij heeft een hulsebos, ook een paard met een 'lastige pasvorm' en die hulsebos ligt prima en blijft er mooi uit zien. Zij is zelf klein en dun en het paard is vrij groot en daar hebben ze een mooie balans tussen weten te vinden. Zelf heb ik hele goede ervaringen met Daaleman, die maken ook zadels op maat. Ook hoofdstellen e.d.. Perfecte kwaliteit, mooi afgewerkt, vriendelijke mensen, goede service. Dus ik kan je ook aanraden om eens contact op te nemen met Daaleman. (tel. nummer heb ik ff niet bij de hand, is wel op te zoeken, ze zitten in Empe)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 20:48

Hulsebos zit in Emst en ik ben zelf helemaal dol op mijn zadel! Ik ken nog een paar andere ook zeer tevreden gebruiksters Lachen

Hulsebos

Wiemanstr 11
8166GA Emst
Tel: 0578 661144
Fax: 0578 662595
Rubriek: Ruitersport

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-01 23:00

Orri,

Bedankt voor de gegevens!!
Als ik jullie enthousiaste verhalen hoor kan ik er haast niet meer om heen!

Groetjes, Ellis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 00:46

Uuuuhm, ik wil geen spelbreker zijn, maar de enige (van de hier genoemden) die zadels op maat maakt voor paard en ruiter is Daaleman.
Hulsebos is een grote oplichter die een beetje doet alsof.
Zijn verkooppraatje is hartstikke goed en daarom blijven er mensen die dingen kopen.
Hij kan je wel een zadel leveren met kussen of wrongen zus of zo, maar op maat gemaakt is het niet. De zadels worden ingekocht in Engeland en Zuid Amerika en er komt geen Hulsebos naald en draad aan te pas.
Ze liggen maar zelden echt goed.
Wat mij betreft zitten ze niet lekker, maar dat is persoonlijk.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-01 11:38

Oef, wat moet ik nou?!!

Ik hoorde allemaal enthousiaste berichten...
Lovely, hoe weet je dat ze die zadels helemaal niet zelf maken??
Toen ik die man op een beurs sprak deed hij me voorkomen dat ze zelf maken en dan passend op het paard waar het voor is.
Dat was ook een beetje mijn doel, ik wil zadel dat nu eindelijk eens echt goed ligt op Fie.

Heb jij zelf ervaring met Daaleman?

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 11:55

Wij hebben een paar oude Daaleman zadels gehad, aan het begin toen we Spot net hadden hebbenw e met eentje gereden van mijn moeder van vroeger, 40 jaar oud, reed nog steeds heerlijk..heel fijne zadels dus. Nu hebben we, net als Karina een equestor, zijn we ook erg enthousiast over hoewel we wel een tijdje probelmen er mee hebben gehad, maar waarschijnlijk kwam dat doordat het te ver naar voren had gelegen toen we op vakantie waren.
Bij mijn oude stal, waar Desiree ook staat, hadden er ook veel een hulsebos en die waren er dacht ik toch wel blij mee...

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 13:05

Ik heb zelf geen ervaring met Hulsebosch zadels, wel ken ik het verhaal wat Lovely ook bericht over de praktijken van deze firma. Uit eigen ervaring kan ik je een Daaleman zadel aanraden: wordt echt op maat gemaakt ( voor zowel je paard als jezelf ), goede degelijke kwaliteit, prima service . Ik heb nog nooit zo'n fijn zadel gehad ( hiervoor KN, Kieffer , Ainsley ). Naar mijn idee vallen zowel Hulsebosch als Daaleman in dezelfde prijsklasse dus daar hoef je het niet voor te laten.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SuzanneH op 2001-09-15 13:06 ]</font>