mn paardje is inelkaar getrapt :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

mn paardje is inelkaar getrapt :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 09:14

haaj allemaal!!
ik heb ff een vraagje mn paardje is door een paar haflingers gebeten en getrapt Toen ik op vakantie was..Nu is het allemaal dicht(weet niet of het open is geweest!!)maar wel zijn de haren er af.Wat moet ik er nu mee doen??Kan iemand mij adviseren??Graat Via PB ik hoor het hoop ik wel!!....
groetjes madieke


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 09:53

Gewoon zo laten, wanneer het dicht is en gewoon kaal kan er niets gebeuren, wel met een zachte borstel onderhouden, net als de rest van de vacht, al het zand en stof er uit. Zeker op zadel en hoofdstel plekken. Die kun je anders weer open schuren

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 10:03

je moet er een soort spul op spuiten ik weet ff niej meer hoe het heet

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 10:06

ja hoe heet dat.....eeehmm ik denkt dat ik wel weet wat je bedoeld... zo'n wit busje met een groene onderkant Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 10:19

Als er open plekker zijn kun je er Acederm opspuiten (wat JollyHumpy en blando ook bedoelen Knipoog).

Als het niet open is kun je er uierzalf opsmeren. Dit bevordert de haargroei zodat er weer snel haartjes opkomen Lachen

Ik las net dat het dicht was dus dan hoef er geen Acederm meer op Lachen

Beterschap voor je paardje!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

happyhorses

Berichten: 59
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 11:27

ja beterschap! hoe gaat het met hem, en hoe kon dat eigelijk gebeuren?

eey mensen!!!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 14:47

Om de huid soepel te houden kun je er inderdaad uierzalf opsmeren. Maar nu met de felle zon zou ik daar wel om denken. Volgens mij verbranden de kale plekken dan erg snel.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 15:35

als ze vies zijn of etter op zit dan idd even uitspoelen en acederm erop spuiten en idd voor de felle zon en soepel te houden uierzalf.
mickey had ook wat wondjes van op de wei,ik had er wat betadine-creme opgesmeerd,twee keer en voor de rets gewoon gelaten.
nee het is niet leuk als je je paard zo van de wei moet halen.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 17:23

happyhorses schreef:
ja beterschap! hoe gaat het met hem, en hoe kon dat eigelijk gebeuren?


hij staat op een nieuw land dat is in 2 stukken verdeeld,Hij stond op een deed waar het goed ging en op dat andere deel ging het niet goed toen zijn ze met zn alle over het hek gegaan en hebben ze mijn paardje getrapt en gebeten Huilen Huilen Huilen Huilen

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 17:24

Bedankt ik zal de beterschap door geven :p maar het is niet met pus bedekt ofzo alleen de haren zijn er nu nog af.. -xx-madieke

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 08:09

Niks aan doen.
Als het dicht is en niet gezwollen of warm aan voelt dan is er niets aan de hand.
Waarom zou je er dan wat op gaan smeren?
Als het om een groter oppervlakte gaat en het is echt litteken weefsel zou ik er uienzalf op doen zodat het wat soepeler word.
Doordat er nu geen haren meer zitten zou het kunnen zijn dat de huid eerder verbrand dus daar moet je wel op letten.
Maar ik geloof niet in middeltjes die de haar groei bevorderen.
Dat vind ik de zelfde onzin als vocht inbrengende huid cremes.

Diana

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 08:35

Feetje schreef:
Als het niet open is kun je er uierzalf opsmeren. Dit bevordert de haargroei zodat er weer snel haartjes opkomen Lachen



je kunt er beter levertraanzalf op smeren.. dat is speciaal om haartjes terug laten groeien en ook minder chemisch dan uierzalf!! ( en het ruikt lekkerder Tong uitsteken) is te koop bij de boerenbond..

Nog 26 dagen Fons en dan zingen we weer luid he jongen!

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 09:48

Wat een stoute Haflingers Knipoog

Gewoon laten gaan, andere rassen doen dat ook!! Het is een soort spel en ze voeden elkaar zo op.

Mijn Haflinger krijgje ook wel eens een paar trappen maar, daarna gaan ze weer lekker verder grazen.

Dan doen ze net of er niets aan het handje is hoor!

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 10:35

natalie1977 schreef:
Wat een stoute Haflingers Knipoog

Gewoon laten gaan, andere rassen doen dat ook!! Het is een soort spel en ze voeden elkaar zo op.

Mijn Haflinger krijgje ook wel eens een paar trappen maar, daarna gaan ze weer lekker verder grazen.

Dan doen ze net of er niets aan het handje is hoor!


het zijn niet een paar trappen die hij heb gehad hijs gewoon echt inelkaar getrapt!! Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen ik hoop echt dat de haren snel terug komen..

PS HOE LANG DUURT DAT??DAT DE HAREN TERUG GROEIEN?? EN KAN EEN ZWARTE HUIS OOK VERBRANDEN? Ik Hoop dat ol snel wat hoor

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliënberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:39

Ik heb dat ook eens gehad, dat mijn haflinger een paar trappen gehad heeft. 3 jaar gelden waren we op ponykamp met de ponyclub en toen hebben we alle paarden bij elkaar in een wei van zo'n 4 hectare gegooid. Nou ik schrok me kapot toen ik hem de dag erna terug zag. Hij had de meeste klappen van allemaal gehad hier en daar plekken haar weg etc. Het heeft toch een aantal weekjes geduurt totdat hij weer de haren normaal terug had, maar een ding heb ik eruit geleerd. Ik zet hem nooit meer in een vreemde groep paarden op wei!!! (Omdat hij normaal gescheiden staat van andere paarden en gewoon tussen de geiten staat). Dus is hij niet gewend een machtstrijd met andere paarden te voeren.

In mijn profiel staan foto's!!!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:41

Kevin heeft 2 weken geleden gevochten met Mambo, zeer veel wonden en schaafplekken maar de plekken die een week geleden al dicht waren die krijgen nu alweer haar dus echt lang duurt het niet hoor, gewoon een paar weekjes geduld hebben en het groeit vanzelf weer aan.
Je hebt wel kans dat er een andere kleur haar op komt (hoeft niet altijd zo te zijn hoor) Kevin is bijvoorbeeld spier wit maar daar waar hij schaafplekken of wonden heeft gehad krijgt hij zwart haar terug, zo heeft hij nu over zijn hele lijf zwarte vlekken Haha! , hij vecht nl. nogal eens met Mambo .

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:46

ik die idd ook altijd bij mijn paard als hij weer eens een wondje had
er betadine op smeren

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:58

ik spuit er altijd betadine op om de wond te ontsmetten

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:18

[/quote]

je kunt er beter levertraanzalf op smeren.. dat is speciaal om haartjes terug laten groeien en ook minder chemisch dan uierzalf!! ( en het ruikt lekkerder Tong uitsteken) is te koop bij de boerenbond..[/quote]



In Acederm zit volgens mij ook levertraan!


Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:22

Jawel maar acederm is voor wondjes en die heeft de pony dus niet meer!!!
Volgens mij is haar vraag alleen hoe lang het duurt voor de haren weer terug groeien op de kale plekken en dat duurt niet zo erg lang en hoef je niets op te smeren.
Als je persé iets wil smeren kan je het beste idd levertraanzalf gebruiken, maar of het daar sneller van gaat weet ik niet, ik smeer er nl. nooit iets op en al helemaal geen acederm op een kale plek, is niet echt nodig want het hoeft niet meer ontsmet te worden Haha!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 09:38

Bedankt!! en jah er beginnen weer haartjes op te groeien Haha! Lachen
madieke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, ComscoreBot, nien81, Sterrendief en 36 bezoekers