aan de teugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 21:01

hoi,
wie wil mij vertellrn hoe je nou met de goede manier aan de teugel tijdt vooral in draf en galop.
en nog iets...
iedereen zeg dat ik echt een springtype ben maar ik vind het wel eng als ik erover denk maar als ik parcours rij vind ik het vet cool.
wie wil mij helpen????
x nicolina


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:05

Over het aan de teugel rijden zou ik je willen adviseren een les te nemen.
Over het springtype weet ik niks te melden. Ik ken je niet.
Succes verder!


nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 21:08

ik heb ook les maar ik vind het zo stom om het elke les te vragen en wee nie og zij het goed zegt.

zit nog diep na te denken...

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:13

waarom is het stom om te vragen? Daar krijg je toch les voor om dingen te leren. Als jij je paard aan de teugel wilt rijden moet je dat aan je instructeur vragen om te helpen, om tips te geven enz. daar is niks stoms aan hor

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:14

daar zou ik niet aan twijfelen of zij het goed zegt, maar is dit niet meer iets voor rijtechnise problemen... en er zijn hier al veel topics over, je kunt de zoekfunctie gebruiken!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:15

je paard aan de teugel krijgen leer je ook niet zo 1,2,3 moet je echt lessen voor nemen, neem eens wat privelessen!

over dat springtype moet je gewoon eens lekker wedstrijdjes gaan rijden maar als je eng vind zou ik het niet doen en gewoon bij recreatie of dressuur houden want als je een smakker maakt durf je daluk helemaal niet te rijden.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:18

Vragen is nooit stom! En al helemaal niet aan je instructrice, daar is ze juist voor! Om je vragen zo goede mogenlijk te beantwoorden. Ook al vraag je het aleke les, toch hoord zij het weer geduldig uit te leggen. (vind ik)
Je kunt trouwens vind ik niet echt uitleggen via internet hoe je een paard correct aan de teugel rijdt. Dat doe je vooral met gevoel en dat gevoel moet je ontwikkelen.

Voordat je een pony of een paard aan de teugel wilt rijden, moet je hem in ieder geval goed voorwaarts hebben als hij harder gaat, kun je hem opvangen en natuurlijk met je been naar je hand toedrijven. Meestal voel je dan vrij snel de 'knik' en gaat het paard met zijn hoofd omlaag.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 09:35

Ik denk niet dat je op internet kunt vragen hoe je een paard aan de teugel rijd. Elk paard is anders beleerd en ik zie ook vele verschillen tussen enkele paarden die aan de teugel kunnen en allen op een toch weer andere manier.

Hmmm... en je weet niet of ze het goed zegt? Misschien zeggen ze het hier ook wel verkeerd...?? Verward Ik denk toch dat je het best naar je instructrice kunt gaan.

Veel suc6! Knipoog

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:34

Zoek goede instructie en neem les.

"What we call human nature, is actually human habit.."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:38

Vragen is nooit dom! Daar leer je van!
Ik durf te wedden dat bokkers hier ook vragen als ze iets niet weten. Dat doe ik ook!
Je bent immers nooit uitgeleerd. Lachen

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:52

Gebruik de zoekfunctie eens. er zijn zooooooooooveeeeeeeeel topics hierover ...

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

Snelle_Belle

Berichten: 390
Geregistreerd: 09-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:54

mango schreef:
maar als je eng vind zou ik het niet doen en gewoon bij recreatie of dressuur houden want als je een smakker maakt durf je daluk helemaal niet te rijden.


hier ben ik het niet mee eens, als ik in een cross zit dan vind ik 90% van de hindernissen dood eng, maar dat betekend niet dat ik het niet moet doen, zodra ik dan mn angst heb overwonnen en over dat griezelige ding ben geweest ben ik zo trots op mezelf en mn paardje dat ik er een kick van krijg! Dit geld ook voor gewoon springen, je kan het best eng vinden maar als je het echt leuk vind zie ik niet echt een probleem waarom je het niet zou doen! Verward Alleen moet je er wel voor zorgen dat je paard niet merkt dat je het eigenlijk eng vind, hierdoor krijg je vertrouwen in je paardje en je paard in jou! Dan vind je het na een tijdje steeds minder eng en dan durf ik te wedden dat je het geweldig vind! Maar je moet er echt over nadenken of je het echt leuk vind en het echt wilt!

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:05

je kan idd niet via ijnternet vragen hoe je een paard/pony aan de teugel moet gaan rijden.iedere pony heeft het weer anders geleerd.
neem inderdaad een paar lessen.vragen is helemaal niet verkeerd.daar leer je alleen maar van.sucses!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:36

Gewoon aan je instructrice/instructeur vragen!!! Zij zijn er voor om al je vragen te beantwoorden, en het maakt ze echt niet uit of dat je nou 10 keer vraagt hoe je hem aan de teugel moet rijden. En je zegt dat je niet weet of zij het wel goed zegt over dat aan de teugel, maar reken maar dat ze dat wel weet hoor, waarschijnlijk heeft ze een opleiding gedaan en eigen paarden misschien, gewoon vertrouwen in hebben dus!!

Succes OK dan!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Cenna
Berichten: 24
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:30

Vragen is nooit dom!

Aan de teugel rijden is een gevoel dat je moet leren. Neem de teugels aan met heel licht contact. Ga volte's rijden en houdt de buitenhand en het buitenbeen goed op de plek. Probeer NOOIT aan de teugels te trekken. Dit is ten strengste verboden! Probeer met je benen naar de hand toe te drijven. Probeer dit vol te houden zonder dat je hem/haar aan de mond trekt. Dit kan eventueel met een moeijlijk paard een aantal dagen duren. Je zult zien dat het paard naar beneden komt en op zoek gaat naar JOUW hand. Hierdoor ontstaat een hele lichte verbinding tussen de paardemond en de ruiterhand. Wat heel prettig aanvoelt. Als je het zover hebt, dan kan je het paard bij wijze van spreken sturen met je been en zithulpen. Succes!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers