400kg paard aan n touwtje, khad t goed benauwd...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

400kg paard aan n touwtje, khad t goed benauwd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 12:51

Gister lekker Leo ff opgejaagd. Lekker haar benen strekken, in volle galop door het land scheuren... Beestje genoot

Toen ik haar terug wilde brengen, vond ze eigenlijk dat ze nog niet genoeg gerend had... Plop, gingen die achterbenen de lucht in, en zoeff... weg Leo....
DACHT ik...
Ik hing dus nog aan het halstertouwtje, en dat beest ging ongestoord verder met haar gerace! Ik was niet van plan los te laten, dus mn voeten stevig op de grond en aan het touw hangen om haar stil te laten staan. Gaat ze in volle galop rondjes om me heen scheuren, en door mijn gewicht en de kleine rondjes hing ze zo schuin dat ik werkelijk als de doods was dat ze om zou vallen!
Eindelijk wist ik haar dan stil te laten staan, maar ze bleef maar bokken en stampen. Met haar neus in de hoek van het land gezet. Heerlijk hing ze daar met haar hoofd zo ver mogelijk over het hek, naar iedere voorbijganger te gillen!!! Frusty
Steeds als ik haar weer naar de andere kant van het land wilde brengen (waar ze heen moest) begon ze weer te racen.... Scheve mond
Toen bukte ik (ik ben kwijt WAAROM ik bukte, er mist een stukje in mn geheugen) en toen kreeg ik de knie van haar voorbeen met flink wat kracht tegen mn hoofd, en haar hoef op mn schouder..... Ziek
Moet toegeven dat ik nog net niet van mn stokje ging, maar moest me goed aan het hek vasthouden. (Heb nu zo'n mooie bult boven mn oor)

Toen verloor ik dus echt mn geduld. Ik heb heel veel geduld met paarden, soms iets te veel, en vooral met Leo, wat toch een jong paardje is, probeer ik altijd rustig te blijven..... Scheve mond
Nu was het dus ff op. Ik deed het halstertouw om haar neus en nam haar zo mee. Steeds als ze trok kwam het touw strak te staan. \
Waarachtig, nu liep ze dan tenminste mee >;)

De rest van de middag net gedaan alsof ze er niet was. Ze wist echt dat ik boos was, ze probeerde constant mn aandacht te trekken.

Nu ben ik niet boos meer. Ze was gewoon een beetje hyper. Ben overigens wel blij dat ik niet helemaal mn geduld verloren ben, en tegen haar ben gaan schreeuwen ofzo..... Scheve mond

Heb wel hoofdpijn nu.... Blauw oog

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 12:54

Ik kan me je reactie heel goed voorstellen!
Sterkte met je hoofdpijn, rustig aan doen hoor!


Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:25

Af en toe proberen ze je uit, gelukkig heb je je koppie erbij gehouden (iet te dichtbij hihi) en naar mijn idee heb je juist gehandeld.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:36

Logisch dat je zo reageert toch, sterkte met je hoofd/schouder!

Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 14:22

En vandaag was ze weer net een engeltje Lachen

Ja, ze proberen je af en toe goed uit

Met mn hoofd gaat het btw een stuk beter nu *LOL*

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:16

leuk zijn paarden he??
fijn dat het beter gaat met je hoofdpijn

ONDERSCHRIFTLOOS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:20

Als ik dat zo lees ben je niet te vroeg je geduld verloren, maar veel te laat.

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:29

Mooi gehandelt, en ja wat moet je tegen paarden die zo hyper zijn.
Als ze iets willen, kunnen ze dat altijd want tja dat gewicht, grootte enz. daar is niks tegen in te brengen. Sterkte met je hoofd/schouder.
Uitproberen Boos! Scheve mond Lachen

A Great Pleasure in Life is doing what People say You cannot

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:34

Jetje wat een geluk heb je gehad.
verder ben ik het met Rk mee aanpakken hoor hyper of niet en jong of net ze moet altijd naar je luisteren!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:58

Ik sluit me helemaal bij Kawa aan.
Dit klinkt niet hyper maar gewoon niet opgevoed, en niets is zo gevaarlijk als een niet opgevoed paard.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:31

Ook ik sluit me bij Kawa aan. Ook jonge paarde horen gewoon manieren te hebben. eigenlijk moet je zelfs net iets strenger zijn. En ze zijn niet dom hoor, ze weten dondersgoed dat ja, ja is en nee, nee!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

pmarena

Berichten: 48054
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 18:33

Gelukkig is het nog aardig goed afgelopen , maar je had haar imo echt al meteen toen ze stilstond flink aan moeten pakken hoor !!

Niks laten stampen en over het hek laten gillen naar iedereen die het maar horen wil hoe trots ze op zichzelf is..... dat had al niet mogen gebeuren omdat je haar daar al duidelijk had moeten laten merken dat ze dat ervandoor galopperen de volgende keer beter uit haar koppie kan laten Extreme duivel

Je kunt ook TE geduldig zijn Lachen

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 18:41

Op zich zie ik ook wel wat in Kawa's antwoord, maar de manier waarop jij hebt gehandeld vind ik misschien iets te lief, maar het heeft ook wel wat. Dat ze luistert als je alleen al dat touw om haar neus slaat, blijkt toch wel dat ze reuze gevoelig is. Als je dan een keer écht boos wordt, kun je d'r misschien verrot schelden of een knal geven, wedden dat dat dan echt verschrikkelijk veel indruk op haar maakt
Misschien volgende keer wel iets eerder je geduld verliezen Knipoog Dan luistert ze eerder en heb je volgende keer geen last van hoofdpijn en schouderpijn...

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 21:47

Bedankt voor de tips allemaal Lachen

Ja er zit een kern van waarheid in... Ik ben idd soms iets TE lief..... Scheve mond

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 22:26

en hij verdende het dat hij een touw om z'n neus kreeg zeg
tuurlijk het is een jong paard maar daarom mag hij bnest weten wanneer hij op moet houden
en als je er verder gewoon rustig bij bent kan het egt geen kwaad


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Glenda, Hobbyhorse, Laj1, Pikeur, Spritely, xRooss, xRoossie95 en 99 bezoekers