Zonnebrand.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Berna

Berichten: 54
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Beemte(bij Apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-01 10:02

Mijn Tinker is bont en heeft op de witte plekken zonnebrand. De dierenarts heeft er naar gekeken en heeft haar een spuitje gegeven zodat het beter word. En het kwam doordat zij een slechte lever heeft maar wat kun je daar aan doen en hoe komt dat?(ben het vergeten te vragen stom stom stom Frusty )

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Berna op 2001-09-01 10:03 ]</font>


gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 13:29

insmeren met een goede faktor zonnebrand olie.
of uit de zon houden maar ja, lekker in de wei is wel fijn bij mooi weer.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Berna

Berichten: 54
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Beemte(bij Apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-01 15:09

Het is niet bij haar neus maar over haar lichaam.
En wat kun je aan het lever doen zodat het beter gaat werken.

groetjes Berna

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 16:12

Soms werkt acupunctuur, maar dat is wel weer zo iets alternatiefs... het kan werken en het kan niet werken, maar het is misschien het proberen waard. *LOL* *LOL*

hanneke

Berichten: 59
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 12:04

Mijn pony heeft het ook. Zij heeft het aan haar benen en wordt er kreupel van. Mijn dierenarts heeft toen een spray gegeven die eigenlijk voor honden met (ik dacht) schurft bedoeld is. Dat is best agressief spul.
Verder liet ik haar 's nachts in de wei in plaats van overdag. Dat is ook nog beter voor de wei. Het gras groeit namelijk overdag en je paard eet dat dan meteen op. Als ie 's nachts eet heeft het gras overdag de kans om zich te herstellen.

Gerjanne
Berichten: 65
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Heerde Gld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 13:33

ja, ik heb ook iets dat oorspronkelijk voor honden is, werkt heel goed, maar mijn tinkertje heeft het alleen op haar neus.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 15:14

Mijn paard heeft dit ook gehad door een slechte leverfunctie zijn ze extra gevoelig voor zonlicht. Dit kan komen door giftige planten eten bijvoorbeeld.
Mijn paard is behandeld door een homeopaath en was binnen een paar weken volkomen genezen.
Ze heeft hierna er nooit geen last meer van gehad ik raad je echt aan anders kan haar lever steeds slechter worden. Bij de paardendrogist verkopen ze ook middeltjes maar ik denk dat je met de behandeling van een goede erkende homeopaathe beter en goedkoper uit bent.

Berna

Berichten: 54
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Beemte(bij Apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-01 19:51

Ik geef haar nou elke dag een scheutje zonnebloemolie. Mijn indstruktrise zegt dat dat helpt.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 08:01

Dat is wel goed om te geven maar daar los je zijn lever probleem niet mee op. Heeft hij misschien
Sint Jacobskruid gegeten?


Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 08:52

Hoe heet dat spul wat oorspronkelijk voor honden bedoelt is?
Ik heb deze zomer Maes een lapje aan z'n halster gedaan, maar in z'n kootholte van z'n witte voetje (hij is schimmel, maar delen met roze huid eronder verbranden alleen) verbrandde hij nog steeds.
Misschien dus iets voor volgend jaar.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 10:10

Zonnebrand middelen werken in dit geval niet met
een lever probleem. Je kunt er alle mogelijke middelen opsmeren maar dit moet je van binnenuit
oplossen. Ik dacht ook aan gewone zonnebrand bij mijn paard daarna ging het op mok lijken maar dat is natuurlijk raar midden in de zomer. Paard had twee ernstig onstoken benen en kreeg antibiotica maar hielp ook maar half. Bloedtest laten doen en ze had een leverprobleem laten behandelen en het probleem is nooit meer terug gekomen.

Pompidoe
Berichten: 3
Geregistreerd: 31-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 17:02

Wij hebben een paard met veel wit op zijn hoofd. Wat bij haar heel erg goed werkt is Fotosen creme (te halen bij o.a. divoza). 1x smeren en de hele dag is haar huid heel goed beschermd. Ze verbrand nu helemaal niet meer.

Wat voor de lever werkt weet ik eigenlijk ook niet

groeten en succes Haha!

Berna

Berichten: 54
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Beemte(bij Apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 19:21

Ik weet het niet of ze Sint Jacobskruid heeft gegeten.Want het gras is bij ons aardig kort.
Maarre hoe ziet dat er ongeveer uit en wat kan ze er van krijgen?

Groetjes Berna

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 07:51

Sint Jacobskruid tast de lever aan. IK zou haar echt
laten onderzoeken door een erkende homeopaathe bij mijn paard heeft het echt goed geholpen.

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 10:01

Jacob(kruis)kruid kan inderdaad een overgevoeligheid voor zonlicht geven, met zware verbranding als gevolg op witte huiddelen. Dit komt ook bij schapen voor en dan heet het dikkopziekte ofzo. Een van mijn paarden (paint) heeft het ook gehad, zag er echt vreselijk uit. Helaas toen zelf uit moeten zoeken wat de directe oorzaak was, want de DA behandeld alleen het symptoom...
Erger is inderdaad de aanslag die het pleegt op de lever. Homeopathie of een andere (natuurlijke)methode die erop gericht is gifstoffen uit het lichaam te verwijderen is zeker aan te raden.
Beetje moeilijk om uit te leggen hoe het kruid eruit ziet, als het doorgroeit wordt het behoorlijk hoog met schermen gele bloemetjes erin. De ellende van dat spul is dat het zelfs in gedroogde vorm (hooi!) altijd giftig blijft. Afmaaien helpt dus niet.
Het is iets van de laatste jaren, omdat het hier en daar bewust uitgezaaid schijnt te zijn in natuurstukken enzo. Maar het verplaatst zich razendsnel. Bij mijn ouders is er een pony (helemaal zwart dus geen verbrandingen, maar wel leververgiftiging) bijna aan dood gegaan.
Bereklauw geeft bij aanraken verbranding, ook bij mensen. Maar die plant herken je zeker wel, is erg groot.
Sterkte ermee!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, ComscoreBot, mika11, ramasso en 102 bezoekers