Orri's 4de keer M1

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Orri's 4de keer M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 18:51

En we zijn 2x eerste geworden en 4 winsptunten rijker: 2x 173 punten!! Lachen

(En nee, we waren niet de enige omdat iedereen zich had afgemeld vanwege de hitte, er deden er 7 mee in mijn groep Knipoog).

Dit zijn geloof ik de hoogste punten die Or toen nu heeft gehaald en hij heeft nu in 4 wedstrijden in de M1 9 winsptunten gehaald! Nog 1 en we mogen M2 gaan starten. Lachen

We moesten om 15.13 en 15.43, lekker op het heetst van de dag. 's Morgens toen ik bezig was op stal brak het zweet me al uit, wat was het toen al heet!! Precies volgens schema haalde ik Or om kwart voor 1 uit de wei om te gaan vlechten. Trailer stond al achter de auto en alles was ingepakt. Ik had alle tijd om rustig te vlechten. Maar toen ik klaar was, was het 5 voor 1!! Lag ik ineens hartstikke voor op schema. Dus Or maar uitgebreid gewassen, kalkoengaten schoongemaakt en toen was het kwart voor 2. Or op de trailer en we waren voor 2 uur op de wedstrijd. Alsnog veel te vroeg want ik wilde er maar 10 minuten op van te voren. Er was iemand uitgevallen 2 voor mij, en aangezien ik toch als laatste moest starten, vroeg ik of ik dan niet in de plaats van diegene mocht. Nee, mocht niet. En de gene die voor mij reed wilde ook geen plaats opschuiven. *zucht*

Claudia en Derrick waren ook komen kijken en door dit superteam met AMSAMSAMS erbij ging alles snel. Alleen was Or nogal over de zeik, dit was hij eigenlijk thuis al. Toen hij de trailer af kwam, was hij helemaal drijfnat, het zweet drupte zelfs van zijn buik af. Mensen van een vrachtwagen met paard naast ons waren verbaasd toen ze hoorden dat hij nog moest lopen! Haha!
Claudia had hem vast en er kwamen een paar paarden aan die voor een koets liepen in keiharde draf. Or schrok zo dat hij rondjes begon te rennen, hij gleed uit en met een harde smak viel hij zo op de stenen!!
Gelukkig stond hij gelijk op en deed alsof er niets was gebeurd. Maar we schrokken wel natuurlijk. We wilden hem afspuiten, iedereen deed dit bij de daarvoor bestemde slang, maar ook dit mocht niet want het werd een kliederboel. Terwijl er bij anderen niets van gezegd werd. Frusty

Gelukkig had ik ook een emmer en spons mee, dus toen maar zo gedaan. We hebben Or opgeadeld en om 1 uur zat ik er op, 13 minuten voor tijd dus. Maar ik stap richting de ring en er werd doodleuk verteld dat ik na degene die bezig was de ring in moest... toen werd ik dus wel even boos, want ik had een paar keer gevraagd of ik niet eerder kon starten, mocht absoluut niet en nu moest het ineens wel...
Toch maar gedaan, even gauw een paar rondjes draf en galop, Or was ook nog eens heel druk en heet, en dat op zo'n warme dag.

Mijn eerste jury was Claudia haar grote vriend, en deze jury heeft ook Napoleon gejureerd op haar kringkampioenschappen. Or ging eigenlijk super! Ik was echt blij na deze proef.
Ik kon bijna meteen de tweede proef in. Even snel gestapt. Deze jury is mijn grote vriendin, bij wie Or al eerder heel hoog gescoord heeft met leuke complimenten van de jury!
Ze zat naast haar auto, dit had Or nog niet eerder gezien maar hij schrok er niet van. Wat hij wel eng vond was aan de andere kant van de ring waar van die tuintjes zijn en waar mensen in bezig zijn. Maar Claudia ging aan die kant staan zodat hij het minder eng vond. Ook deze proef ging echt heel fijn, ondanks die gigantische hitte en het feit dat ik bijna stikte in mijn rijjasje. Haha!

Na de proef ging de jury klappen en zei dat ze het een hele goede proef vond. Ook zei ze dat ze kon merken dat ik meer proefgericht aan het rijden ben! *happy* Party!!

Wat wel grappig was, was dat Or door het rijden helemaal was opgedroogd! Haha!

Omdat de prijsuitreiking nog een uur (!!) duurde en we het niet eerlijk vonden tegenover Or hebben we hem eerst naar huis gebracht. Ook de prijsuitreiking kon absoluut niet eerder, terwijl ze normaal altijd een half uur na de eerste proef dit doen. Or dus snel naar huis, daar aangekomen heb ik hem eerst nog even lekker onder de kraan gezet.

Claudia ontdekte in 1 van de boxen een pasgeboren zwaluwtje die uit zijn nestje was gevallen! Derrick heeft toen de ladder gehaald en hem terug gezet, helemaal in de nok van het dak!!

Precies 5 minuten voor de prijsuitreiking waren we weer terug en toen zagen we al allemaal mensen met coupons naar buiten komen. Toen we binnen kwamen werd er wel verontschuldigd dat ze toch eerder waren begonnen. Mijn coupons lagen klaar met dus 2 eerste prijzen en waardebonnen van ieder € 12,50. Van deze ruitersportzaak heb ik nu in een paar maanden tijd meer dan 125 euro aan bonnen bij elkaar gespaard, dankzij Or en Razin, een een keertje Jur! Lachen
Binnenkort maar eens uitgeven...

We zijn nog even lekker op een terrasje van de snackbar in de Beemster wat gaan eten en drinken. Toen zijn AMSAMSAMS op stal nog de paarden gaan inspuiten met vliegenspul en hebben we de waterbakken bij gevuld. Toen ik in de stal kwam, lag weer dat zwaluwtje op de grond!! Maar nu stonden AMSAMSAMS en ik er alleen voor en moest ik die ladder op. Aangezien ik erg last van hoogtevrees heb, was ik niet blij. Haha!
Maar het is me gelukt en hopelijk valt hij er niet weer uit vandaag!

Weer een geslaagde wedstrijddag gehad dus! AMSAMSAMS, Claudia en Derrick bedankt!! OK dan!

Ik zie nu trouwens dat ik in beide proeven een 8 heb voor de uitgestrekte stap! Lachen
En ook nog een 8 voor houding en zit en een 8 voor A afwenden, G halthouden groeten etc. Terwijl ik dat echt het allermoeilijkste vind, recht afwenden en halthouden. *blij*

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 19:23

wat een verhaal zeg Tong uitsteken. vind je het erg dat ik het niet helemaal gelezen heb. Maar wat een punten zeg. dat gaan snel. gefeliciteerd
Jou zien we binnenkort wel in het Z

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 19:26

Heel super OK dan!
Echt heel knap, en wat was je vanochtend positief!
Quote: hij liep gisteren in de les zou lekker, nou dat zal vandaag wel niet zo zijn.
Ik neem aan dat je daar op terug gekomen bent Knipoog

Gaat dus geloof ik wel lekker met jullie
Ps. komen er nog foto's? *LOL*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 19:29

Hartstikke toppie OK dan! kan best dat Or door die zwaluwen wat van streek was... En hij heeft vrees voor wagens en koetsen, wagens al minder omdat er een menles op de eerste stal was waardoor ik hem wat kon 'laten zien'. Hij kan als hij druk wordt het beste niet op kleine rondjes gezet worden op stenen, hij is niet echt voorzichtig met zichzelf Dat van dat zweten kan goed kloppen, hij zweet niet snel van het werk, maar van stress is hij direct goed nat je hebt hem dus lekker ontspannen de proef rondgestuurd OK dan! En applause van de jury, Cheese! geweldig!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 19:33

Wat een prestatie zeg met die hitte!
Echt supergoed! Gefeliciteerd!

Don't dream your life, live your dreams!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 19:37

We hebben helaas geen foto's gemaakt, veels te warm! Haha!
Alleen van het zwaluwtje en van de trailer die in had ingeparkeerd tussen 2 trailers die erg dicht bij elkaar stonden bij ons op stal. Die foto's komen nog wel! Knipoog

orri, Claudia had hem gewoon vast, hij begon zelf ineens rondjes te hollen om haar heen! Hij was in de proef eigenlijk precies heet genoeg, maar ook ontspannen genoeg (volg je het nog? *LOL*).

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 19:42

Hahahaha... ja, hij was pittig te rijden (lekker dus) en had wiebeloortjes Knipoog
Overigens ben je dus deze klasse naar alle waarschijnlijkheid net als de L2 in 5 wedstrijden uit Tong uitsteken Heb direct mijn profiel aangepast Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 19:49

*LOL* Ben ook bezig met mijn profiel! Moet je nagaan als we nog de oude regeling hadden met 5 winsptunten. Knipoog

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:28

gefeliciteerd Maartje, gaat super zo! Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:38

Dat gaat wel erg snel allemaal, binnenkort Z??? Zucht, ging het bij mij maar zo snel...... Maar gefeliciteerd met je punten, en wat ga je kopen van de waardebonnen???:)

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:45

Toppie! Gefeliciteerd met je behaalde scores! Volgende keer weer zo en je zit zo in het Z, als je dat tenminste wilt zo snel, anders lekker op je gemakkie hoor...

Veel succes met de andere wedstrijden OK dan!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:45

Gefeliciteerd en die 8 voor houding en zit, had je iets anders verwacht?? Haha!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:22

Jeetje wat ga jij hard zo !!! super hoor...
Gefeliciteerd OK dan!

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:30

Jeetje goed zeg!! Gefeliciteerd!!!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:35

jemig zeg ben wel wat jaloers hoor,wat ga jij hard zeg Haha! van wie krijg je eigenlijk les en was dit weer in de beemster soms? Lachen

Harstikke leuk joh,kan je lekker gaan shoppen binnenkort *LOL*

Z1+4

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 23:50

Bedankt voor de reacties! Lachen

Dit was weer eens in de Beemster ja (laatste wedstrijden waren Oostzaan en Schoorl).

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:04

Gefeliciteerd!
Volgens mij krijgen je collega-ruiters pap in hun benen als ze jou weer zien aankomen op wedstrijd! Knipoog Haha!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:15

Zo!!! Wat een superpunten. Cool
Gefeliciteerd!!!!!! OK dan!

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:42

Super! Gefeliciteerd OK dan!

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:30

Jeetje wat een superpunten,en dat met die hitte!Gefeliciteerd
Een 8 voor je houding is volgens mij helemaal terecht,de keren dat ik je gezien heb vond ik het ook erg netjes.
De primaval is besteld,dus zien we je binnenkort wel om het terug te geven,nog heel erg bedankt OK dan!


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:32

wouw wat een mooie punten zeg!
echt super!
Ik hoop maar dat mijn eerste M1 punten ook zo worden, maar daar ga ik maar niet van uit!

:)

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 16:08

Echt super gedaan zeg!!!!! Haha! en dat met dit bloedhete weer.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 16:40

Gefeliciteerd!! Wel een beetje jammer dat je mij nou hebt ingehaald........
Maar je gaat van de winter vast niet zoveel starten he? Kan ik weer een beetje bijtrekken... Haha!

Ehmja??

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 19:53

Nogmaals bedankt voor de reacties! Lachen

Nuv, dat moet ik even met orri overleggen! Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:08

Super goed joh!! En dat met dit weer Knipoog Gefeliciteerd!! Party!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, GrapeshotBot, Wopkebrok en 36 bezoekers