overpeinzingen over het leven.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

overpeinzingen over het leven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 14:15

Ze zeggen vaak dat je gewoon jezelf moet zijn, heel gewoon, en dat je je niet anders moet voordoen dan je werkelijk bent. Maar weet ik zelf wel wie ik ben, vaak heb ik het gevoel dat ik constant een tooneelstukje opvoer, ook tegen mezelf, niet wetend wie ik nu precies ben en hoe ik mezelf, echt mezelf kan zijn. Miischien is dat wel wat wij moeten leren in dit leven, ontdekken wie we echt zijn, jezelf leren kennen. Als een continue proces, je hele leven lang, en misschien ook nog wel in een volgend leven, jezelf steeds beter leren kennen en ook leren om grenzen te verleggen, angsten te overwinnen, vertrouwen in jezelf te krijgen enz.,
En hoe zielig ben je om met dit weer achter de computer te zitten, terwijl je nu eigenlijk lekker aan het strand en in de zon zou moeten zitten, gezellig met je vrienden. En is het een bewuste keuze om achter de computer te gaan zitten of oefen je er minder controle over uit dan je eigenlijk zou willen? een van mijn wensen is om heel ver te komen in de Klassieke rijkunst, maar willen we niet allemaal goede ruiters worden en hoeveel bereiken dan uiteindelijk de top, een selecte groep, die natuurlijk altijd meer talent, betere paarden enz. hebben ( we hebben altijd een excuus achter de hand) en dan vraag je jezelf af, is dit wel een realistisch doel, of kan ik maar beter doorgaan met dromen, zonder ooit die droom uit te laten komen of een poging daartoe te wagen. Of ik kan ervoor gaan en het toch proberen, maar dan moet ik wel mijn paard omruilen voor een ander, want deze mist helaas het talent om dit niveau te bereiken. Dus dan wordt het kiezen, of mijn (misschien onrealistische) droom laten varen of deze droom verwezelijken en doen wat ik altijd al wilde, maar dan moet ik wel mijn hartsvriendin met wie ik lief en leed heb gedeeld, die altijd voor mij klaarstaat en die niet over mij oordeeld, verkopen.
Ik groet U allen hartelijk, aanvullingen aan dit verhaal zijn altijd welkom en ik ben ook wel benieuw naar jullie visie op het leven, dus barst los zou ik zeggen. Voor het geval ik U niet meer spreek, goedemiddag, goedenavond en goedenacht!

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:54

Lachen
Dromen mag altijd toch? En je dromen naleven kan heel mooi zijn, maar is denk ik niet altijd haalbaar (of kennelijk is het toch niet de ultieme droom anders had je er misschien meer moeite voor gedaan).
Als ik zou gaan leven zoals ik het ECHT zou willen, dan zou ik een grote rugzak pakken en de wereld rondreizen. Andere culturen leren kennen, de mooiste zonsondergangen bekijken en wilde dieren zien.
Maar dan zou ik teveel moeten missen uit het leven dat ik hier al opgebouwd heb. Ik heb bewondering voor mensen die gaan voor hun dromen, en er ook veel voor op durven te offeren, maar uiteindelijk kies ik toch voor het veilige leventje wat ik al heb opgebouwd net als jij denk ik Lachen Het is idd keuzes maken, of misschien nog wel belangrijker: keuzes durven maken. En ik ben er van overtuigd dat als je echt iets wilt, voor de volle 100%, dat je er dan ook wel voor zou gaan, anders was er geen twijfel.
Mooi onderschrift heb je ook Knipoog

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:56

Ran schreef:
Ze zeggen vaak dat je gewoon jezelf moet zijn, heel gewoon, en dat je je niet anders moet voordoen dan je werkelijk bent. Maar weet ik zelf wel wie ik ben, vaak heb ik het gevoel dat ik constant een tooneelstukje opvoer, ook tegen mezelf, niet wetend wie ik nu precies ben en hoe ik mezelf, echt mezelf kan zijn. Miischien is dat wel wat wij moeten leren in dit leven, ontdekken wie we echt zijn, jezelf leren kennen. Als een continue proces, je hele leven lang, en misschien ook nog wel in een volgend leven, jezelf steeds beter leren kennen en ook leren om grenzen te verleggen, angsten te overwinnen, vertrouwen in jezelf te krijgen enz.,


Ik denk ook dat het dat is wat wij moeten leren in ons leven.
En dat daar ook zeker meerder levens voor nodig zijn Haha!

Ik denk ook dat jouw wens van de top bereiken, niet meer of minder aangeeft wie jij bent. En of dat bij jou past, daar kom je maar op 1 manier achter. Maar dan moet je er wel dingen voor opgeven, en wat als het dan niet bij jou past? Dat jouw wens, helemaal niet is zoals jij had gedacht? Dan weet je tenminste wel, dat het niet bij jou past, en kun je verder met je zoektocht Lachen

Zoals Cody ook zegt, zijn het keuzes die je maakt. En die je durft te maken. Vaak kies je voor het veilige, omdat je niet weet wat het andere brengt, en het ook wel iets met angst te maken denk ik.
Zelf heb ik (vind ik zelf ) een gewaagde keuze gemaakt, om een thuisstudie Natuurlijk genezen te doen. Ik heb geen idee, wat die keuze mij brengt. Maar de richting zit goed, dat weet ik. Er is alleen weinig zekerheid, maar ik denk dat als je stukjes van jezelf hebt gevonden, dat het je vanzelf meer voor de wind gaat.

Het is een niet echt duidelijk stukje geworden, ik kan niet echt uit mijn woorden komen, en het is ook niet geworden wat mijn bedoeling was. Misschien later vandaag.

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 18:37

Oke, nu zonder de spelfouten.
Ik heb altijd veel bewondering voor diegenen die precies weten wat ze willen en vertrouwen op hun gevoel om vervolgens recht op hun doel af te gaan. Ikzelf merk dat ik snel wat besluiteloos ben en twijfel over dingen.
Dat is denk ik niet goed om dat teveel te doen. En ja, ook om een balans te vinden tussen 2 uitersten, het veilige, bekende, vertrouwde en aan de andere kant het onbekende, je dromen waarmaken, niet wetend wat er op je weg zal komen en misschien uiteindelijk van een koude kermis terug te keren. Ik zit 'm denk in wat jullie ook al aangeven, het overwinnen van je angst, keuzes durven maken en door iets te gaan doen ontdekken of het bij je past i.p.v. er altijd naar blijven gissen of het zou zijn gelukt. Tot slot hier nog iets wat ik gelezen heb, een citaat uit Mandela's inauguratierede:
Onze grootste angst is niet dat we ontoereikend zijn. Onze grotste angst is dat we onmetelijk krachtig zijn. Het is ons licht, niet onze duisternis dat ons het meest beangstig. We vragen onszelf af: Wie ben ik dat ik briljant, schitterend, getalenteerd, fabelachtig zou zijn? In feite: Wie ben je dat je dat niet zou zijn? Je bent een kind van god. Jezelf kleiner voordoen helpt de wereld niet. Er is niets verlichts aan jezelf klein houden opdat andere mensen zich niet onzeker zullen voelen bij jou. We zijn bedoeld om te stralen als kinderen...Wij zijn geboren om de glorie van god, die in ons is, te laten zien. Het is niet in een van ons, het is in ons allen. En als we ons eigen licht laten schijnen, geven we onbewust anderen toestemming hetzelfde te doen. Wanneer we bevrijd zijn van onze angst, zal onze aanwezigheid als vanzelf anderen bevrijden.

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 18:39

wie je bent is veranderlijk, niemand is op verschillende momenten dezelfde. volgens mij is het daarom een illusie om te zeggen dat je jezelf kent, of wilt leren kennen. het is volgens mij een verkapseling voor een andere vraag: wat doe ik hier, wat is mijn plek?

Amor Vincit Omnia

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 18:43

Dat denk ik ook, vandaar mijn idee dat als je erg twijfelt over of je een bepaalde kans moet grijpen, dat het dan kennelijk jouw moment nog niet is. Het is ook niet goed om je hele leven op 'dat moment' te wachten, maar idd ieder mens verandert, je merkt ook aan jezelf dat je denkbeelden, meningen, normen en waarden ed bijstelt. En later misschien nog wel een keer. Dus ook je situatie kan van tijd tot tijd verschillen en daarom dichter bij je dromen komen of er juist meer vanaf komen te staan.
Een beetje als een liaan in de jungle, er zijn moment dat dingen goed te bereiken zijn en momenten dat het bij voorbaat al gedoemd is te mislukken. Het is dan aan jou om dat perfecte moment uit te kiezen om te springen.
Of zoiets Haha!

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 19:19

Ieder mens leert met de jaren!
Zo verandert iedereen een beetje bij beetje

Je leert weer van je fouten!
Ik zelf twijfel ook vaak genoeg en dan doe ik ook iets niet
Waarom niet?
Mischien omdat mijn gevoel er niet mee eens is

Ik ben echt iemand die vaak op mijn gevoel maar hou mijn hoofd er ook bij!
Ik heb dromen en doe er veel aan omdit werkelijkheid te maken!
Maar hou altijd in mijn hoofd dat het anders kan gaan dan dat ik wil!

Mijn motto is ook geniet van ieder moment want wie weet ben je er ineens niet meer!

Dit komt door mijn opa
Hij is mijn grote voorbeeld
Hij deed wat hij wou maar met verstand!

Je zult jezelf nooit helemaal kennen is mijn menig!

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, bloemm, Gee, Googlebot, henshem, Hicaria, Joy_Mennings, kosseh, Lau07, lobkew, maitestar23, MissMarije, ontherun, Plus_en_Min, Relserk, Shenavallie, Symke, Wenta en 187 bezoekers