Ringsteken in Blokzijl.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Ringsteken in Blokzijl.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 12:55

Gisteren zijn we behalve in Urk ook nog in Blokzijl geweest, hier was 's avonds een ringsteekwedstrijd. Kennissen deden hieraan mee met hun Shire. Het was een drukbezocht feest en leuk om naar te kijken.

Belgische paarden voor een boerenaanspanning:

Afbeelding

Conan de Shire met Jan en Nancy:

Afbeelding

Een Fries met een anti-zonnehoed op:

Afbeelding

Fries met prachtig behang:

Afbeelding

Opperste concentratie:

Afbeelding

Ja, gelukt !! Haha!

Afbeelding

De Belgen nogmaals:

Afbeelding

Een beetje buitenboord hangen om de ring te kunnen pakken:

Afbeelding

Afbeelding

Er waren 5 prijzen voor het ringsteken en 2 voor het schoonste geheel, maar ik heb geen idee of ze iets gewonnen hebben, het ging voornamelijk toch om de lol. Het was enorm leuk om iedereen echt met van die verbeten bekkies te zien kijken Knipoog . Er was 1 Fries bij die liever niet in de buurt kwam van de paal waar de ring aan zat, dus was het voor de ringsteker erg lastig om raak te prikken. Als het hem dan een keer lukte juichde de hele straat voor hem Haha! .

Al met al, erg gezellig dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:37

Druk dagje gehad dus.
Ik vind ringsteken erg leuk maar kan het voor geen meter Haha!
Heb met Händell in Ermelo al wel eens een prijs gehad voor het paard met de spectaculairste draf (en maar liefst 0 ringen Tong uitsteken ).

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:21

ziet er leuk uit joh, ik ben dr eens op vakantie geweest, en toen was dr ook iets te doen geweest met paarden, maar we waren net te laat helaas,
die shire is echt superet, ze zijn allemaal wel mooi die beesies, hihi

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:24

Leuk! Dat lijkt me erg gezellig!
Moet jij ook eens met je paardjes doen wanneer er ergens zo iets is Tong uitsteken

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 17:22

Ik ben bang dat Duncan hetzelfde doet als die Fries: overal in een wijde boog omheen lopen Haha! . Het lijkt me wel leuk om een keer onder het zadel te gaan ringsteken.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 17:26

Leuk zeg, heb het ook een keer op de manege gedaan maar dan wel in stap, en dan nog die ring niet kunnen pakken... *LOL* En die Fries met die zonnehoed, geweldig, wat een mooie foto!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:55

leuk zeg! Doet me denken aan de vakantie dan gingen we ook kijken in Blokzijl met ringsteken. We zaten dan in Vollehove! Het is altijd erg gezellig daar!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 23:26

Blokzijl is echt een heel leuk dorpje, ik was er twee jaar geleden al eens geweest met ons bootje, maar toen was er geen ringsteken. Er waren nog toeristen zat, het was echt enorm druk.