Wondjes

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Wondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:13

Moeten jullie ook altijd als je wondjes hebt krabben aan de korstjes en verband/pleisters eraf halen om te zien hoe het er uit ziet.
Bij blauwe plekken/kneuzingen even er op drukken om te zien of het nog pijn doet Verward
Door de beet van Kira doet bijv. de pees naar m´n duim zeer als ik met m´n duim wiebel maar als ik hem gewoon stil houd voel ik nagenoeg niets.
Ik moet dus elk half uur even wiebelen om te cheken of het nog zeer doet (en dat doet het Scheve mond ).
Nog meer bokkers die daar last van hebben?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:15

Yep, heb precies dezelfde tik.
En als het dan weer pijn doet of bloed, vraag ik me elke keer weer af waarom ik er nu niet gewoon afgebleven ben of het niet bewogen heb.

Maar daarna doe ik het gewoon weer

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:22

Volgens mij is dit een vrouwentik waar veel mannen zich aan ergeren!
Ik ben dus ook zo.
Vooral korstjes moeten eraf. En het maar raar vinden dat ik zoveel kleine littekens heb! *zucht*

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:25

Dat pijn opzoeken ken ik wel, op blauwe plekken drukken en als je kiespijn hebt steeds met je tong voelen waar de zere plek zit enzo Haha!

Maar die korstjes krabben, dat doet mijn vriend dus altijd, en daar krijg ik de kriebels van, ik vind dat zoooo irritant Haha! Hij zit ook onder de littekentjes idd, en het helpt ook niet, want als je het korstje eraf krabt als het nog te vroeg is komt er een nieuw korstje, het houdt je van de straat maar verder schiet je er niks mee op *LOL*

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:26

meldt zich

Vreselijk irritant, maar ik kan er gewoon niet afblijven. Ik moet eraan zitten, moet weten of het nog pijn doet enz enz.

Iemand ook oplossingen voor? Haha!

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:29

hahaha, bijna alles komt erg bekend voor!!!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:30

Gelukkig, ik ben niet de enige malloot Haha!
Ik heb eens het radiuskopje in mijn arm gebroken, is het uiteinde van je spaakbeen/ellepijp (geloof ik Haha! ), maar dan kun je dus je pols niet draaien want je verrekt echt van de pijn dan.
En toch elke keer doen he Verward Verward Verward

Trouwens, sterkte met je verwondingen Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:44

Hahaha , ja idd Tong uitsteken

Zo had ik een tijd geleden dat ik een pijnlijk plekje had in mijn kies tegen het tandvlees aan. Werkelijk nog NOOIT gaatjes gehad , dus ik dacht : zou het ?! Scheve mond

En ik voelen , beetje met m'n nagel er overheen krabbelen...ieeeeeeks zak ik zo een stukje al verpulverend die kies in *brrrrrrrr* .

Gatver wat een akelig gevoel zeg... en dan maar regelmatig blijven voelen of het wel zeker weten echt een gaatje was , want dat heb ik toch nooit , en weer dat hele akelige gevoel *kouwe rilling smiley*

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:51

ik doe het ook altijd, vind het erg irritant van mezelf maar kan er ook niet mee stoppen...

ONDERSCHRIFTLOOS


daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:57

Ik doe dit ook. Korstjes moeten er af. Zere vingers ga ik juist bewegen waardoor ze nog meer zeer gaan doen enz enz.
Pleisters moeten er inderdaad ook altijd af om te kijken hoe het wondje er uit ziet Schijnheilig

En inderdaad, zoals runningkawa al zei, heb ik er daarna spijt van en vraag ik me ook af waarom ik er nou aan moest zitten Verward

Maar ik kan er dus ook niet mee stoppen, dwangmatig trekje ofzo Verward

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:59

Yep, ik heb nooit korstjes ....
Die krabbel ik er altijd weer af!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:45

Dat heb ik dus ook altijd!
Vooral als ik dan een klein beetje pijn voel bij een kies..ga ik er de hele tijd op drukken..en als het dan nog zeer doet dan begin ik te schreeuwen dat ik een gaatje heb Haha!
Maar ook die korstjes..daar kan ik nooit vanaf blijven..en hoe zeer het ook doet ik trek ze er altijd af..

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:54

Oja, nog iets; als ik van die losse velletjes heb langs m'n nagels moet ik die er ook altijd aftrekken. Ook een hele stomme eigenschap, want ik trek ze alleen maar verder los, zodat die velletjes steeds langer worden en het dus uiteindelijk gaat bloeden. En elke keer weer neem ik me dan voor om er voortaan niet meer aan te trekken... maar toch doe ik het steeds weer Bloos!

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 17:21

daantjuh schreef:
Oja, nog iets; als ik van die losse velletjes heb langs m'n nagels moet ik die er ook altijd aftrekken. Ook een hele stomme eigenschap, want ik trek ze alleen maar verder los, zodat die velletjes steeds langer worden en het dus uiteindelijk gaat bloeden. En elke keer weer neem ik me dan voor om er voortaan niet meer aan te trekken... maar toch doe ik het steeds weer Bloos!


Dat heb ik ook slechte eigenschap.... doet echt zeer!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 17:29

Au ja, dat doe ik ook. En dan loop je dus kans op een nagelriem-ontsteking, dat doet pas echt pijn! (en idd ga je daar dan steeds op drukken Haha!)

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 17:29

*schuldig*

blauwe plek --> toch nog ff checken of die nog wel pijn doet
ergens pijn bij bepaalde beweging die je normaal niet veel maakt --> toch nog ff checken voor de zekerheid of t nog pijn doet...

Vrouwen, rare wezens soms toch he Haha!

Of zijn er ook mannen met deze kwaal, want heb nog geen mannelijke reacties gezien.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 17:30

Komt me heel erg bekend voor Verdrietig Heb dus ook allemaal littekentjes (putjes) in mijn gezicht van vroeger (ik geloofde mijn moeder nooit als ze zei dat ik daar littekens van zou krijgen). Ook op mijn rug/ schouders (waar ik bij kan) en op mijn benen littekens Verdrietig Zonde Boos!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 17:35

Oja mannen doen dit ook hoor, zeker weten.
Mannen hebben zelfs de tik om te kijken of jouw blauwe plek nog pijn doet Boos! "waar? daar?" *druk* AU!

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 17:40

Jeetje, ik dacht dat ik de enige was Haha!
Ja, doe ik ook allemaal. Korstjes krabben, blauwe plekken even navoelen of ze nog wel zeer doen, velletjes (te ver) eraf trekken.. domme gewoonte zeg.
Maar ben blij dat er meer zijn die dit doen, ben ik toch niet zo vreemd!

זכור

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 17:41

Dat met die korstjes doe ik ook! Altijd eraf krabben. Heb zo al meerdere littekens opgelopen (wel 6 keer opnieuw afgekrapt).

En die velletjes aan m'n nagels doe ik ook eraf trekken. Zit nu ook weer met een pleister om m'n vinger. Altijd doe ik dat. Vooral als het saai is ofzo of ik heb niks te praten ga ik dat doen Verward

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 18:05

Ik beken ook, ik kan het echt niet laten....
Korstjes krabben doe ik ook altijd, en als ze nog echt vast zitten gewoon harder pulken, dan gaat het weer bloeden en dan moet ik er ook nog in knijpen om te zien hoeveel bloed eruit komt.
Als er verband of pleisters overheen zitten is het helemaal interessant om te kijken hoe het eruit ziet.
Ik heb 2 grote littekens op mijn onderarm zitten, van mijn pols tot mijn elleboog, operatie-littekens. Die zijn ook erg lelijk geworden omdat ik toen de hechtingen eruit gingen ik de korstjes er maar af bleef trekken.
Ook heb ik eens mijn hand verbrand en zelfs daar moest ik af en toe het verband zelf loshalen om er naar te kijken (en ik kan je vertellen dat dat echt zeer doet, zit lekker vastgeplakt...)

Run free Jordy.... 1997 - 2021

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 18:17

Hoe herkenbar! Echt ieder korstje moet er gewoon af.

Maar ik ben het nu een heeel klein beetje aan het afleren, heb nl eczeem op mijn vingers, en als ik daar blijf plukken houd ik geen vinger meer over en het doet ook verschrikkelijk veel pijn, niet alleen tijdens het plukken, maar ook als ik daarna een heel klein beetje beweeg. Ik MOET het nu dus wel afleren, want anders krijg ik heel hard op m'n donder van de dokter Lachen

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 18:27

echt herkenbaar Lips are sealed
korstjes gaan ervan af, hoe pijn het ook doet. Korstjes aan mn benen van scheren of ergens tegen aan lopen worden zo vaak mogelijk erafgepulkt. Als ik me een keer kan inhouden zit ik heel de tijd zo de randjes los te krabben net zolang tot ie alsnog los zit Haha!
Vreselijk is het, overal littekens...
Blauwe plekken worden heel de tijd op pijn gecheckt, maar als iemand er tegenaan stoot word ik kwaad omdat het pijn doet Verward Terwijl ik zelf heel de tijd ga van: *druk* AUW hij doet nog pijn Haha!
superstom
ik had met mn vinger tussen de deur gezeten (toen liep ik keihard door huis te schreeuwen dat mn vinger eraf ging vallen en dat ie gebroken was Haha!
Bleef heel lang pijn doen en ik zat heel de tijd in mn nagel te knijpen. En pijn dat het deed... en toch blijven knijpen heel de tijd.
ik heb gewoon extra pijngeleden doordat knijpen Haha!

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:40

Dacht al dat het aan mij lag!! *LOL*
Ik doe dat ook altijd, vandaag ook weer korstje van de bovenkant van mn voet af gehaald. STOM want dan gaat het weer bloeden en ziet het er weer niet uit! Dom, dom, dom!!
Heb ook 2 weken lang een blauwe voet gehad (trap gehad van paard) en bleef er maar op duwen om te kijken of het nog pijn deed! Verward Heb ook een heel litteken op mn onderarm (paard gevallen) kon ik ook niet afblijven! Frusty
Weet je wat ook leuk is..vervellen...weer wat om eraf te trekken Tong uitsteken

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:02

Hmmmm, tja, iid. Mijn zwaar gekneuste teen word regelmatig op en neer bewogen om te kijken of hij nog pijn doet. En mijn armen met spierpijn maak ik ook steeds bewegingen mee om het toch nog te voelen of het al over is of niet.

En die velletjes langs mijn nagels, word ook altijd aan gepulkt. Soms zelfs tot bloedens aan toe.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JackieT, zivazoef en 53 bezoekers