Sommige mensen snap je gewoon niet!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Sommige mensen snap je gewoon niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 21:04

Gisteren was er een selectie voor de veulenveiling in maren kessel. De selectie was binnen en het was bloedje heet. Het was de bedoeling dat ik 3 veulens zou klaar maken maar uiteindelijk gingen we er met 2 opweg. Effe vlechten scheren poetsen en dan de trailer op. Tja met die jonge beestjes is dat altijd even oefenen maar naar een paar keer tegensputteren toch makkelijk de trailer op. Dus op naar de manege!

Paarden waren onderweg heel rustig dus dat was mooi. En ook het afladen ging erg goed. Als eerste moesten we in de ring met het oudste veulen welke 3/4 trakhener is gefokt. Helaas zagen de heren van de veiling liever een veulen met een volledig kwpn papier, iets wat ik van te voren al had verwacht maar ok het was een mooi veulen wat leuk kon bewegen dus wij tevreden op naar de trailer. Toen we de paarden aan het laden waren komt er ineens een auto aanrijden met trailer. Ik snap zoiezo niet dat de bestuurder al niet stopte want het was van ver af al te zien dat het laden geen succes was. De merrie liep zo de trailer op maar het veulen had er dus echt geen zin in. Iets wat begrijpelijk was want het was een broeikas in dat ding. Maarja ik stond daar dus met een merrie en veulen in mijn hand en twee andere personen probeerde het veulen zo de trailer op de duwen. dit lukte steeds niet waardoor ook mams onrustig werd en dus weer van de trailer af schoot. Toen mams er weer op stond en wij het veulen bijna helemaal op de trailer hadden neemt ie mij een spurt naar achteren en springt van de klep af.

Wat doet die man met die trailer nu die rijd vooruit!!! Waardoor het veulen helemaal in paniek raakte en stijgerde en daardoor omviel op de rechter voorkant van de auto. Zelfs toen het veulen weer stond kwam het niet eens in het hoofd van de man op om misschien die auto toch maar eens achteruit te zetten. Pas toen verschillende mensen aan kwamen rennen en riepen dat ie aan de kant moest ging ie dan toch eindelijk. Nu de auto weg was liep het veulen zo de trailer op. Hij had een paar schaafplekjes maar gelukkig niets ernstigs.

Toen we de merrie geladen hadden kreeg de man comentaar van verschillende getuigen. Hoe kon ie nu zo stom zij, hij had zelf notabenen paarden! Zegt ie heel vrolijk: Pff jullie snotneuzen ik heb al veel langer paarden dan jullie. Oja toen ie de auto uitstapte becommerde die zich niet om het veulen maar om zijn auto. Waar overigens maar een klein krasje aan de rechterkant op de neus zat.

Komt ie later aanzetten toen we met het andere veulen de ring uitkwamen. Tja de linkerkant van de auto is kapot. Dus wij zaten echt zo van HALLO! dat is niet onze schuld. Er waren niet hoeveel mensen die gezien hadden dat het veulen rechts van de auto viel en dus niet eens aan de linkerkant was geweest. Maarja je hebt wat dat betreft niet veel te zeggen dus wij hadden zoiets van ja het zal wel. Maar die man probeerde er dus gewoon een slaatje uit te slaan. OEEEEHHHH ik was wel niet zo ongeloofelijk pissed. Ik weet dat een ongeluk kan gebeuren vooral met jonge veulens. Maar als dan iemand die zelf paarden en veulens heeft niet gewoon logisch kan nadenken en daarna ook nog eens de boel wil besodemieteren dan wordt ik dus echt kwaad. Ik had echt zoiets van en dat noemt zich nu een paardenmens!

Overigens was de dag toch nog beetje goedgekomen met het andere veulentje. Deze was overigens veel te jong voor een veiling. (nog geen maand) maar we wilden gewoon even kijken wat de heren van de jury ervan vonden. Gelukkig vonden ze het een pracht hengst en hun comentaar was dan ook: Mooi type, goed beweging, correct gebouwd en mooi bloed. En daarbij zeiden zo ook nog we hebben geen op of aanmerkignen aan dit veulen kunnen vinden! Haha! dus dat was erg leuk om te horen.

Thuis gekomen hebben we de paarden gelost en allemaal even een verfrissende douche gegeven en de wondjes ontsmet. Vandaag zag alles er weer rustig en goed uit. Maar ik blijf me afvragen hoe het komt hoe het kan dat mensen die zelf paarden hebben zo dom kunnen zijn Frusty


caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:10

tja , zulke mensen heb je altijd.
gelukkig had je getuigen. ze zouden je nog onterecht voor de kosten willen laten opdraaien.

en dat voor iemand die zelf paarden heeft! komaan zeg!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:12

Vertel mij wat.
Ik heb ook zoiets mee gemaakt.
Die man die zelf ook paarden heeft had geen enkel begrip voor mijn paard die zijn aanhanger eng vond, en reed daarom maar gewoon door.
Toen ik er iets van zei kreeg ik ook een grote mond.

Gelukkig is er niets met het veulen aan de hand.

Ik vind het toch wel erg dat die man nog van de situatie wilde profiteren ook.

Walgelijke man zeg! BAH

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:14

jeetje zeg wat een eikel. sommige mensen grr

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 09:45

Jee, hoe kun je nou zo iets doen?
Gelukkig is het veulen er goed van af gekomen...

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 09:56

Wat een rare man, en die heeft paarden!
Gelukkig heeft veulen er niks er aan overgehouden

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 10:00

Jezus, wat een *********
Gelukkig is het veulen er goed van af gekomen!

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 10:08

noouuuu wat een debiel joh.
zeker eentje die alleen geld uit paarden wil halen. pff

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 11:02

Thanx, jullie reactie is precies hetzelfde als alle omstanders. Op dat moment was ik druk met de merries en veulens bezig dat ik me niet echt met hem heb bezig gehouden. Maar van andere mensen heeft ie het wel te horen gekregen dat dit zo niet kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 11:14

GribaldiFAN schreef:
Komt ie later aanzetten toen we met het andere veulen de ring uitkwamen. Tja de linkerkant van de auto is kapot.

Misschien deed het er wel bewust om Scheve mond
In de hoop dat het veulen zou uitslaan en hij zo z´n oude schade op iemand kon claimen.
Sommige mensen doen alles voor een paar centen.
Heb de wel de namen en adressen van de getuigen?


Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:22

wat irritant zon kerel zeg...

gelukkig is het met het laatste veulen wel goed gegaan.....

ONDERSCHRIFTLOOS

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 15:39

Ilindra"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
Komt ie later aanzetten toen we met het andere veulen de ring uitkwamen. Tja de linkerkant van de auto is kapot.

Misschien deed het er wel bewust om Scheve mond
In de hoop dat het veulen zou uitslaan en hij zo z´n oude schade op iemand kon claimen.
Sommige mensen doen alles voor een paar centen.
Heb de wel de namen en adressen van de getuigen?
[/quote]a dat is gelukkig allemaal geregeld. Ik heb me daar niet mee bezig gehouden aangezien ik druk met de paarden was. Gelukkig waren we met verschillende mensen, we hebben ook meteen foto's van de auto etc gemaakt.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:44

Jeetje wat een verhaal zeg. Ik krijg dan altijd jeukende handen bij zo iemand. Heb dan altijd de neiging om nog even extra tegen die auto aan te trappen. Gelukkig dat het veulentje verder niks had!!!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 17:00

Snap het echt niet, waarom heeft die man eigenlijk eigen paarden!!! Iemand die met paarden omgaat weet toch dat ze op moeten passen helemaal als je ze gaat laden en al helemaal als het een jong beest is!!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12, rollyjogered en 48 bezoekers