Wordt mijn Tinker opgenomen in stamboek? (foto's)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Wordt mijn Tinker opgenomen in stamboek? (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 10:48

Mijn Tinkermerrie van 8/9 jaar, en 1.45m. groot, wil ikgraag laten opnemen in het stamboek. Ik ben er nog niet helemaal over uit of dat het ICS of het NTS wordt.
Omdat het voor mij een hele onderneming wordt om haar naar de keuring mee te nemen (trailer huren, pony trailermak maken, chauffeur vinden etc.) zou ik graag van de tinker/irishcob liefhebbers hier horen of ze enige kans maakt, of dat ik net zo goed thuis kan blijven en de moeite kan besparen.
En onder welk van de 4 types (van de nts) zou zij dan vallen? En welk type van de ICS?
Maakt ze ook minder kans omdat ze zwart is?

Hier een paar foto's van de afgelopen 2,5 jaar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat ze er zo duidelijk op staat.
Graag jullie oprechte mening. Thanks Ach gut


Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 11:14

Zeker wel! Goede typische tinker, wel fijn koppie maar dat maakt niet uit! Kleur trouwens ook niet, al kan ik je wel adviseren om het bij het NTS te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 11:27

Wat een schitterend beestje zeg!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 11:28

Waarom de nts, is dit meer het type dat zij zoeken? En waar zou ze dan onder vallen, de romany cob? Of een ander type? (ja, ik ken de namen en omschrijvingen wel, maar heb ze nooit irl naast elkaar gezien, al die types etc Bloos )


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:01

Oh wauw! mooi hoor!
Ik denk dat je er goed aandoet om naar de keuring te gaan, prachtig dier!
Ik zou ook kiezen voor NTS.


Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:04

Wat een gave tinker!!! Heb er geen verstand van voor welk typ, maar hier ga ik wel van kwijlen!!!

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:07

wat een mooi beest zeg, heel goed gebouwd , vindt ik dan . OK dan!
ik zou zeker naar een keuring gaan.
en het is trouwens heel gezellig en de moeite waard, om het een keer mee te maken.
doen hoor
komen we allemaal kijken.
groetjes
Annick

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 15:14

Whhaaa, als iedereen komt kijken word ik hartstikke zenuwachtig Bloos en dan ga ik geheid op m'n bek als ik haar voorbreng Haha!
Moeten ze dan ook eigenlijk draven aan de hand?

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:30

maaike van de vis schreef:
dan ga ik geheid op m'n bek als ik haar voorbreng Haha!
Moeten ze dan ook eigenlijk draven aan de hand?

Dan LAAT je haar toch voorbrengen? Daar zijn mensen voor, die bij de NTS 'gewoon' op de dag aanwezig en beschikbaar zijn!
Lijkt me veel ontspannender, en zo kun je lekker genieten van je paardje, goed zien hoe het beestje loopt.
Ja, er wordt ook aan de hand gedraafd.


mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:45

Ziet er goed uit, mooie bouw en idd beetje fijn hoofdje (juist heel mooi).

A Great Pleasure in Life is doing what People say You cannot

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 21:09

Kiara schreef:
Dan LAAT je haar toch voorbrengen? Daar zijn mensen voor, die bij de NTS 'gewoon' op de dag aanwezig en beschikbaar zijn!
Lijkt me veel ontspannender, en zo kun je lekker genieten van je paardje, goed zien hoe het beestje loopt.


Super idee! Daar had ik helemaal niet aan gedacht. Zou inderdaad veel fijner zijn en die mensen hebben veel meer ervaring, ik heb alleen Shetten voorgebracht en bovendien waren die van een ander Haha!.

Weet jij toevallig of er nog Tinkerkeuringen nin Drenthe zijn binnenkort? Of zijn die sowieso nooit in Drenthe?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 22:21

ja in Zuidwolde, 13 september ofzo. NTS <- klik klik. Lachen

ik denk ook dat ze een cobje is of een grai. vind het altijd moeilijk kiezen tussen die 2. hoe hoog is sara?
en ze is zeker de moeite waard om d'r op te laten nemen. wil je ooit nog fokken met haar?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:48

heb geen verstand van die types, wel van tinkers, haha ney hoor, heb dr alleen zelf een maar hou me niet bezig met stamboek enzo, maar wilde ff zeggen dat ik het een ontzettend gaaf beest vind, ik kwijl niet snel van andere tinkers, maar haar vind ik echt mooi. ze heeft ook een heel mooi koppie, mooie uitstraling, is ze in nederland geboren of geimporteerd??

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 15:05

Ze is geïmporteerd, ongeveer 3 jaar geleden.
Pellie, Sarah is ong. 1.45m. ik wil inderdaad graag over een tijd een veulen van haar, daarom zou ik haar ook wel in het stamboek willen hebben. En omdat (dacht ik Verward) de stamboeken over een paar jaar sluiten voor tinkers waar de afstamming niet van bekend is, zit ik nu over die keuring na te denken.
Weten jullie trouwens een passende hengst? Lachen

Nog een vraagje: Sarahs sokken zijn gehavend doordat ze er jeuk in had, en dit groeit natuurlijk niet 1-2-3 aan, en haar manen zijn ook niet de allermooiste lange Tinkermanen.
Worden ze hier bij de keuring erg op afgerekend, of kijken ze daar wel door heen?

Ach, en ook al wordt ze hartstikke afgekeurd, het belangrijkste is toch dat ik zelf hartstikke in love met haar ben, ze een lief karakter heeft, en dat ik haar niet meer kwijt wil Haha! Mijn droompaardje Lovers

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 16:29

Ik denk dat er wel doorheen gekeken wordt hoor.
Het gaat niet alleen om behang!
Maarreh... als ze afgekeurd zou worden eet ik mijn rijlaars op!
(en die is van rubber)


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:01

oh ja dat gesloten stamboek... hmm en ik ben het er nog steeds niet mee eens dat je dat hier in nederland met tinkers doen kan, gezien de oorsprong in ierland ligt en daar de prachtigste tinkers rondlopen vergeleken nederland. ik vind het een doen blijken van arrogantie. Scheve mond

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:23

Ik vind het echt een hele mooi Tinker, mooi rastypisch.
Ik zou zeker met haar naar de keuring gaan.
Ik heb wel gehoord dat ze bij het ICS niet zo gek zijn op éénkleurige tinkers, bij het NST zou het niet uitmaken.

En een passende hengst, wat zoek je? Wat wil je verbeterd zien, en wat wil je in je veulen?

Run free Jordy.... 1997 - 2021

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:12

ik ben verliefd Lachen mooi paardje!! cker wel waarom niet?? maar het kost volgens mij aardig wat geld om dat te laten doen......

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:10

Je paardje wordt echt wel goedgekeurd, het is een heel mooi paardje.
Ik zou kiezen voor het NTS. Ze zijn idd niet dol op 1kleurigen bij de IC. Ook keuren ze daar paarden goed waar misschien 1/10 deel tinker inzit en dan valt hij onder het type sport ( daar hebben ze max ook onder laten vallen omdat hij zo dun was en lange benen had) Max is ook pikzwart met een wit voetje en een witte bles. Hij was toen nog wat aan de dunne kant vanwege een groeispurt ( hij was toen nog geen 2 jaar) en had hele lange slungelige benen. Ze kijken er gewoon niet doorheen, maar we kregen te horen dat we hem meer eten moesten geven????? 2 kilo slobber met 1 kilo maismeel en 3 kilo brok per dag en flink wat hooi en dan nog meer moeten voeren. Verward Misselijk Misselijk Nee geef mij maar het NTS daar kijken ze erdoorheen en vragen of je paardje een groeispurt heeft gehad. Maar meningen en ervaringen blijven persoonlijk, je moet zelf kijken waar je je paardje bij wilt keuren. Je kan ook net als wij doen gewoon naar allebei de stamboeken gaan. We kregen laatst te horen dat dat eigenlijk niet mag, maar ja wat wil je met 2 stamboeken voor 1 en hetzelfde ras?

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:43

ghisje dat is het verschil tussen wel en niet opgeleide keurmeesters!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:49

Ik heb op de site van het NTS 1 mooie hengst gezien, Boris, verder ben ik geen tinkerfan, maar jou paardje vind ik een erg aansprekend koppie hebben Haha!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:57

Ik heb niet veel verstand van tinkers maar ik vind jouw tinker heel erg mooi mooie kleur en een mooi fijn koppie Ga het gewoon proberen bij de keuringen! Succes alvast OK dan!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 19:09

Ik vind het een ontzettend mooie Tinker en zou zeker met haar naar een NTS keuring gaan, denk dat je daar geen spijt van krijgt

Gillian

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:44

Zal ik met mijn zwarte meegaan?

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:47

Ja Soxje doen!, dan kom ik ook met Gillian, drie zwarte Tinkers...

Gillian


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers