dikke benen door hitte?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

dikke benen door hitte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 12:45

Kan een paard vocht vasthouden als het erg warm is?
Gisteren waren MableĀ“s benen dik de kogel en de knie waren vol gelopen Judith sms-te me. Ze heeft de benen afgespoten en gestapt vanmorgen was er niets meer van te zien...Wat kan het geweest zijn?

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 12:57

misschien toch van het op stal staan snachts?
heb niet eerder gehoord dat het door de hitte kan komen

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 13:20

Ze had het savonds dus na een dag op het land. Ze had smiddags wel wat kuil gegeten.. misschien is dat het. Hopelijk heeft ze het vanavond niet dan kunnen we rijden.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:21

Yep, dat kan heel goed volgens de DA. Nescio had het ook, telefonisch overleg gehad. Coolpacks, afspuiten, stappen en niet meer op het heetst van de dag in de wei. Kan verder niet echt kwaad ofzo hoor.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:23

hier was net toevallig ook een toppic pas over geweest,hadden ook meerdere paarden dat.
en ja het kan idd door de hitte komen,ik zelf heb reuma en hou met dit weer ook meer vocht vast,en heb las van dikke voeten (van vocht) mijn pony had voorheen stal benen,is weer goed over gegaan,en nou in de zomer heeft ze weer wat dikkere benen,dus mij lijkt dat het best goed kan door het weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:23

Ja kan wel zeker door de hitte komen.
Stappen en afspuiten is dan idd erg goed.
Let ook met dit weer op het eten, want het lijkt wel of teveel eiwit enz, nu nog harder aanslaat als anders.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 13:27

Oke dan weet ik dat Lachen
Ze kan alleen niet op stal overdag wat ze staat in een ijzeren container stal daar kun je een ei in bakken Lachen in het land is ze beter af.
Rijden kan niet met die benen?ze is niet kreupel...
Ze krjigt nu alleen nog droog hooi savonds kuil krijgt ze niet meer.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:30

Beweging is juist goed, dus ik zou gewoon gaan rijden hoor, lekker lang stappen aan het begin, dan zijn ze waarschijnlijk al een heel eind geslonken. Als 1 been duidelijker dikker/warmer is dan het andere, dan is het weer een ander verhaal. Slinkt het nou niet door beweging en afspuiten, dan zou ik even met de DA overleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:33

Ga helemaal met Margreet mee, wilde net zoiets antwoorden Lachen

Als het echt door vocht komt hoort het na een uur beweging helemaal weg te zijn.
Na een paar uur komt het dan wel weer terug, maar vlak na het rijden moet het weg zijn, anders is het wat anders.
Ook al ze kreupel lopen, stijf kan natuurlijk wel, want ze kunnen soms de kogel niet goed meer bewegen. Maar ook het stijve moet minder worden na beweging.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 16:11

Kijk daar heb ik wat aan heel erg bedankt voor jullie adviezen!