goed voer hellup.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pientje
Berichten: 10
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: gemert

goed voer hellup.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 16:53

hallo allemaal,

na in de afgelopen jaren veel verschillende merken voer met verschillende prijzen te hebben geprobeerd ben ik wel benieuwd wat jullie hiervan vinden...
wat voor merk voer jij??
hoeveel voer je??
hoeveel weegt je paard??
en hoeveel betaal je???

ik zelf gebruik nu vippagraan van hippostar.
dit kost 15 euro per zak van 15? kilo, en nu geef ik mijn pony niets.. want ze staat 24 uur per dag in de wei te eten..

mijn ander paard krijgt nu subli basisbrok en 1 kilo per dag, dit kost per zak maar 6,30 euro...

vertel me wat jij voert en wat het kost...

ik wordt er dus geen wijs uit...

alvast bedankt,
aline

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:29

Je had het beter bij vraag maar raak kunnen zetten, maarja nu antwoord op je vraag

Subli basisbrok of racing horse feed (basis) (nu niet meer ze staat op de wei)
Ze kreeg meestal iets meer dan een halve schep.
Hoeveel ze weegt? ik zou het niet weten. Teveel iig.

Hoeveel het kost geloof rond de 6-8 euro

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 19:37

Ik ben helemaal gek op Havens. Goed voer, voor een eerlijke prijs. Echt topvoer is het, en je hoeft er in verhouding tot andere merken niet zo veel van te voeren. Dus dat scheelt ook weer in de prijs (je doet langer met een zak!).

silco
Berichten: 130
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: N-B aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 19:42

die van mij (SILCO) krijgt best veel, hij is 166 en weegt ongeveer 600 kg. Hij krijgt 4-5 kg sportbrok cehave. en 2 x per dag voordroog een volle bak! En ik betaal gewoon alles bij elkaar in het stalgeld, stal+ wei+ voer+stro
Dat is best veel, maar hij is flink in de groei!!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 21:54

carola schreef:
Ik ben helemaal gek op Havens. Goed voer, voor een eerlijke prijs. Echt topvoer is het, en je hoeft er in verhouding tot andere merken niet zo veel van te voeren. Dus dat scheelt ook weer in de prijs (je doet langer met een zak!).


Volledig mee eens Mijn Nappie heeft er nog nooit zo goed uitgezien als nu............. Hij krijgt bijna 2 scheppen kruiden muesli per dag en soms als hij niet werkt maar alleen stapmolen draait vervang ik 1 schep muesli voor een schep slobber van Havens (hij vind het super lekker Vork )

Ik ben dik tevreden over Havens, kwaliteit is echt super, het ruikt heerlijk en het is prijstechnisch ook intressant

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 01:25

Wij voeren al jaren PAVO (verschillende soorten voor verschillende paarden) en daar ben ik zeer tevreden over.

Voeren doe ik altijd behoorlijk op het oog. Is m'n paard te dik, dan moet er minder voer in, te dun dan meer.
Te veel voerveranderingen in een te korte tijd is niet handig.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 01:54


wat voor merk voer jij??

Havens draversbrok (en haver)

hoeveel voer je??
Paard 1: 4 kg brok per dag (Ivano --> volbloedachtig typetje)
Paard 2: 1 kg brok per dag en 1 schep haver (Rongo --> neigt naar koudbloed Tong uitsteken en staat op dieet Haha!)

hoeveel weegt je paard??
Paard 1: pff 550 kg?
Paard 2: 600 - 650 of zo?

en hoeveel betaal je???
4 zakken havens 7,53 per zak (= 100 kg prijs)

Maare het aantal kg dat je voert aan een paard hangt niet alleen van zijn gewicht af. Ook het soort paard (zie hierboven Lachen ) en hoeveel arbeid hij verricht, drachtig of niet enz.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 08:13

Ook mijn paarden worden al jaren gevoerd mat Pavo. Ik voer ook op het oog en naargelang de hoeveelheid arbeid dat ze verrichten.

Roxette krijgt ongeveer 1 kg Condition X (vroegere Stibro). Staat nu in de goede conditie. Dit is wel een paard dat nogal de neiging heeft om te dik te worden als niet drachtig of geen zogend veulen heeft. Haar dochter Sultana heeft op dit moment een zogend veulen en krijgt 8 kg brok (merriebrok en Pavo 1) per dag op dit moment. Dit paard is wel stuk groter dan haar moeder (1,71 m terwijl Roxette maar 1.65m is). Ook heeft Sultana altijd al meer krachtvoer nodig gehad dan haar moeder om in een goede conditie te staan. Daarnaast lopen mijn paarden ook nog een flink aantal uur in de wei.

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 08:32

Ik voer equiral en vind dat hij het nergens zo goed op doet. Harmony is een 14-jarige kwpn ruin, die heel weinig nodig heeft om (te) dik te worden. Het is eiwitarm voer en hij vindt het ook nog heel erg lekker.

pientje
Berichten: 10
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 16:46

okay havens en pavo zijn beide geliefd....

nog iemand slechte ervaringen?????

iedereen bedankt voor het meedenken

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:00

Mijn paard krijgt geen merkvoer. Wij kopen altijd zakke sportbrok bij de mengvoeders in ons dorp. Die zakken kosten ongeveer 4 euro. Mijn paard is ongeveer 1.68 en krijgt 1.5 schep op een dag met zo veel hooi als ze op kan. Verder krijgt ze voor de lekkerigheid vaak nog een derde van een schep met meusli (ook van de mengvoeders) Het paard loopt ongeveer 6 dagen in de week en wordt moddervet en heel heet als je haar mee voert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:57

Die van mij krijgt per dag 2 kilo Equiralbrokken en 2 kiloscheppen kruidenmuesli, 3 zakken met kuilgras en gemiddeld 4 uur weidegang. Paard wordt gewoon dagelijks bereden en weegt denk ik iets meer dan 600 kilo en is 1.73m, geen volbloedtype. Prijs van het voer weet ik niet, zit bij pensiongeld in.

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 15:54

Hoi,

Heeft iemand toevallig ervaring met ecologische brokken ? Hierin wordt b.v. geen schroot verwerkt en zo weinig mogelijk chemische toevoegingen geloof ik.
Groetjes,

Maris

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 16:26

slechte ervaringen, bouman brokkken, daar kun je kiloos van in je paard proppen maar dan is het nog niks, een kennis van me heeft het eens laten analiseren, dan voer je het ook nooit meer

Eco of Bio brokken ben ik erg benieuwd naar, maar ik kan er op het net niets over vinden,
interresant omdat het gemaakt is van grondstoffen die niet bespoten of bewerkt zijn met chemische en giftige stoffen, waardoor het erg schoon voer is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 17:22

Lois is 1.64 hoeveel hij weegt zou ik niet weten.

Per dag krijgt hij
3 kilo sportbrok Subli
1,5 kilo gemengde haver
2 kilo melange PAVO, koop ik zelf
onbeperkt voordroogkuil
Hij heeft er nog nooit zo goed uit gezien als nu, kijk maar in mijn profiel.

Hiervoor kreeg hij op een andere stal van Cooten brok zonder haver en van dat natte kuil. Hij at het redelijk goed maar hij zag er niet zo goed uit al nu.

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:26

Hoi,

Ecologisch voer is 80 % natuurlijk, de rest zijn vitaminen en mineralen.
En het wordt gecontroleerd door SKAL , die geven het voer een keurmerk. In een oude BIT heeft hierover een artikel gestaan, het wordt door meerdere fabrikanten geleverd o.a. door Subli. Ik wil zelf gaan bestellen bij een firma in bodegraven.
Groetjes,

Maris

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 17:27

Ik heb mijn merrie op Musli zonder haver van Havens gezet, echt goed spul, ziet er goed uit, ruikt goed en ze vind het super lekker zonder te barsten van de energie!

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 11:45

Hoi Regine,

Muesli zonder haver, dat zoek ik ook. Hoeveel geef je daarvan per dag aan je paard ( en hoeveel rijd je ?) ?
Deze muesli schijnt geloof ik ook goed te zijn als je paard allergieen heeft toch ?
Kan jij me vertellen hoe duur deze muesli is per 20 of 25 kilo ?

Groetjes,

Maris

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 12:23

hoiiiii

ik voer melody "de natuurlijke weg"
dit zijn zemelen geperst met kruiden en ik ben der heel tevreden over.
toen ik melody kocht vertelde monique (de vorige eigenaresse)(nu nog een beetje hahah)
dat ze alleen die brokken voerde.

ze had melody ziek gekocht en heeft haar goedkoop kunnen krijgen toen is ze haar beginnen te voeren met de natuurlijke weg en ze werd beter en is sindsdien niet meer ziek geworden.

ook heb ik maar 1x in de 3 maanden een hoefsmid nodig en de Da is allang niet meer eweest ik zie gewoon dat ze gezond is, ik kan het vergelijken want ik ben eens overgestapt op ander voer en dat ging mis.

je krijgt het alleen in friesland maar je kan het bestellen (ik woon in zuid limburg dus)
ik geef haar 2-2.5 kilo brokken en dan 2 plakken hooi per dag.

een grote zak kost 15 euro en daar doe je een maand of ietjes minder mee
een echte aanrader! OK dan!

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 12:36

euh de zak kost 11 euro normaal en een zak voor sport paarden kost 11.50 zeg ik het nu wel goed???
op marktplaats stond een advertentie van hun maar ik kan em niet meer vinden

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:05

Hoi,

Bedankt voor de tip van de natuurlijke weg. *LOL* Ik heb ze gelijk gemailed !

Groetjes,

Maris

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:06

hee maris weet jij hun email adres dan??
ik ben het kwijt ik kan het nergens meer vinden

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:54

Het e-mailadres staat gewoon op hun site hoor. Het is denatuurlijkeweg@chello.nl ( toch ?) Ik ben heel benieuwd naar hun antwoord, want ik zie de biks heel erg zitten ! Dus nogmaals bedankt voor de tip. En euhhh, als jij 2 of 2,5 kilo per dag geeft aan je paard heb je toch zeker 3 zakken per maand nodig ( je zei zelf 1 a 2 ). Of ligt dat nu aan mij ?:?
Groetjes,

Maris

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:16

JA 3 IDD MAAR IK MENGDE HET EERST MET ANDER VOER EN TOEN HAD IK MINDER NODIG MAAR KLOPT JE HEBT GELIJK WEET JE DAN OOK HUN WEBSITE OF HOE BEN JE AAN DAT ADRES GEKOMEN???

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:44

Sinds kort voer ik ook de natuurlijke weg, op aanraden van iemand. Voorheen Havens (draversbrok, of 1 van de mueslies) waar ik ook heel tevreden over was. Heb ook even Cavalor gevoerd (um de equinomic) maar daar moest je het 6dubbele van voeren, was niets. Hun mueslies waren wel goed.
Ik voer maar 1/3 kilo per dag nu, de rest is weidegras en kuil.