Dressuur rijden met je springzadel?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Balou
Berichten: 18
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-01 09:46

Ik wil graag officieel gaan starten in dressuur maar heb alleen een springzadel. Mag je hiermee starten?? Verward En zo ja moet je dan vanaf een hogere klasse bv L of M wel een dressuurzadel?


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 09:50

Volgens mij mag dat niet...

Je mag iig niet springen met een dressuurzadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 10:14

Dressuurmatig harnachement is gewenst maar niet verplicht volgens mij. Hoe dat andersom zit weet ik niet. Vraag het even na bij het secretariaat van je vereniging, die hebben een reglement liggen. (dus: leen dat en zoek het op Haha! )

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 10:25

je mag met een engelse optoming starten in de dressuur. Een springzadel is ook een engelse optoming en dus mag je gewoon in de ring verschijnen.

je benen liggen wel niet zo net.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:23

Natuurlijk mag je met een springzadel in dressuurstarten. Met een westernzadel zou het niet mogen. Het lijkt me alleen niet zo heel fijn, want in een dressuurzadel kun je met langere benen rijden dan in een springzadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 15:36

met een springzadel mag je zekers dressuur starten. ik rijd met mijn springzadels ook dressuur op wedstrijden. Maar een veelzijdigheid of en dressuur zal wel je houding meer ten goed komen!

bij mij in de ring met springen in de M rijd een meisje met een dressuurzadel dus of het echt niet mag weet ik niet!!

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 15:48

Een oud-collega van mij reed Z met een springzadel. Het mag dus best! Ik geloof zelfs dat ze dat zadel nog had toen ze bij de Young Riders reed...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 18:21

Volgens mij mag dat wel, wat de anderen ook al zeiden, voor je zit zal een vzh zadel of dressuur zadel wel beter zijn.


*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 19:51

Nou ik spring wedstrijden met mijn dressuur zadel en dat mag gewoon en ik ken zat mensen die dressuurwedstrijden rijden met een springzadel en daar is ook nog nooit wat van gezegd dus gewoon doen zou ik zeggen.

Groetjes Jolanda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 20:55

hoi

Ik rij M2 met een springzadel.
Dus het mag gewoon.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lui_, MarjanB en 31 bezoekers