rare dromen, wie heeft raad

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

rare dromen, wie heeft raad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 11:28

hallo,
ik droom heel vaak, en praat/beweeg dan ook, en ga dan ook slaapwandelen enzo. Dat zit bij ons in de familie, en mijn vriend kon er altijd wel om lachen.

nou heb ik de laatste (warme) nachten iets nieuws....ik heb nachtmerries, het is heel apart want ik drrom wel over de ruimte waar ik dat moment lig, ik ben dan halfwakker ofzo, eerst droomde ik dat een vleermuis me achterna zat, en daarna over een schoonmaakster(?) die in een geest/machine veranderde....nou ja dat zal iedereen wel eens overkomen, maar ik begin dan verschrikkelijk hard te gillen en rond te rennen en te hyperventileren.

Nou ja het is maar een droom, maar mijn vriend schrikt zich dan helemaal de pleuris en dat is niet zo leuk.

het gebeurt steeds als ik net inslaap.

wie heeft raad of kan ik beter naar de dokter gaan voor spierverslappers tijdens mijn slaap ofzo?


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 11:35

Zelf heb ik niet dat soort dromen. Mijn dromen zijn realistischer maar des te enger soms. Ik kan niet echt dromen hier neerzetten omdat ik dit uit respect naar anderen toe voor me wil houden maar het komt er op neer dat ik weet dat me iets duidelijk gemaakt wordt alleen ik nog niet helemaal vat dat dat zo is. Ja klinkt vaag.

Wat ik wel van tijd tot tijd heb, en dat is niet leuk maar doodeng. Ik zit op het randje van in slaap vallen maar ik weet 100% zeker dat ik nog wakker ben. Op dat moment kan ik me ineens niet meer bewegen. Alleen mijn ogen. PRaten kan niet ik kan alleen maar proberen heel hard te ademen in de hoop dat iemand me hoort. Er is een naam voor dit fenomeen maa rik ben het kwijt en kan het niet meer vinden.

Verder, als jij in je slaap / droom wezens ziet, dan kun je proberen de techniek van het lucide dromen aan te leren. JE houdt dan een droomdagboek bij en probeert in je droom te communiceren met dat wat je ziet. Dan kun je vragen waarom hij of zij dit doet en als het eng is kun je hem weg sturen. De techniek heb ik me nog niet eigen kunnen maken maar men zegt dat het mogelijk is. Ik ben teveel met teveel dingen tegelijk bezig om me te kunnen concentreren daarop.

Er zijn wel pagina's voor.

'Paint' it 'Black'


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 11:39

ja dat heb ik ook wel gedaan, bij een nachtmerrie die steeds terugkeerde en ook bij andere dromen.
maar bij deze droom heb ik niet door dat ik droom omdat wat er gebeurd in de zelfde ruimte afspeeld als ik lig, ik raak dan in paniek en wordt tegelijk wakker, maar weet dan niet helemaal zeker of ik het gedroomd was of dat het echt was, vooral bij die vleermuis.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 12:39


"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 12:52

Zelf heb ik ook soms hele rare dromen. En soms droom ik dingen die de volgende dag of wat later in het echt gebeuren. Heb ook wel eens geslaapwandeld en praat en lach soms ook in m'n slaap. Haha! Vorige week had ik ong 4 dagen achter elkaar dezelfde droom gehad. Heel stom, maar telkens knapte m'n haar elastiekje. Verward En eergister was ik ff weg geweest en toen deed ik m'n haar ff opnieuw, en jahoor. *pang* Elastiekje kapot. Gelukkig had ik wel een reserve mee, want ik wist dat het ging gebeuren. Tong uitsteken

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 12:57

tja das vaag angelfire....
hebben jullie ook dat je een heel verhaal houdt, dat je overtuigd bent dat je het bij het rechte eind hebben, en als mijn vriend dan verder vraagt dan wordt ik ondertussen wakker en heb ik door wat voor vaag verhaal heb...

ook van de week op bed, 1 uur snachts: moooooonlight , kom dan, klakklak(met je tong) hah en mijn vriend maar lachen...

of 1x was ik naar sixflags geweest, snachts lag ik op mijn rug, had het dekbed stevig voor me vast en ik had een lol....

tja ik had het eerder ook wel, maar dan had ik het niet door, nu ik samenwoon verteld mijn vriend later wat ik aan het doen was....lachen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:13

MiZzLoVe schreef:
Ik denk dat de tip van Fasel heel goed is, als je je dromen kunt ´sturen´.
Dan zul je het ook heel anders ervaren, en gebeurt het misschien ook allemaal niet meer.

Lucide dromen, droom je bewust: http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/nl/1/index.html


juist die site bedoelde ik Knipoog

'Paint' it 'Black'

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:41

Ik heb altijd rare dromen...
En soms kan ik ze zelf sturen..
Ik lig vaak pratend of lachend te slapen (net als angelfire) of ik vertel gewoon hele verhalen! Bloos!
Laatst droomde ik iets (nee het was niet leuk) toen werd ik jankend wakker..... Verward
En soms droom ik dingen waar ik geen bal van begrijp. Dan droom ik van plaatsen waar ik denk hier ben ik al geweest... alleen weet ik niet waarvan Verward Of andersom.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:42

Ik had een keer gedroomd dat me moeder m'n hondje naar het asiel zou doen, zonder mij ervan in te lichten. (wat we nooit van onze leven zullen doen) En toen werd ik ook huilend wakker. Verward
Of als er iets leuks aan zit te komen, droom ik dat ik word vermoord door soldaten in een oorlog, en dat m'n geeft dan op aarde blijft zwerven en dan bedenk ik me ineens dat dat leuke zou komen. Echt heel raar.

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:55

missnynke ik moest wel lachen wat je over vertelde iover moonlight en sixflag lach dubbel
sorry

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Astrida

Berichten: 147
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 22:40


Vriendschap is een mengsel van liefde en begrip.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 22:05

lovergirl schreef:
missnynke ik moest wel lachen wat je over vertelde iover moonlight en sixflag lach dubbel
sorry


haha dat kun je ook maar beter doen...
tja dat was ook wel lachwekkend en daar schrikt mijn vriend ook niet zo van, laatst zat ik zijn tshirt om hem heen te vouwen dus hij vroeg wat ik aan het doen was. blijf nou liggen zei ik.....dus hij trok zn arm teruig en tioen zei ik: kijk nou wat je gedaan hebt! ik wou je poepluier verschonen en nou zit het overal! (ik werk in de kinderopvang, waar ik normaal een stuk vriendelijker ben hoor;-)

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 22:15

De laatste tijd heb ik hele vreemde dromen, maar meestal niet echt heel eng ofzo. de raarste waren deze:

- Ik kreeg een rondleiding in een oliebollen fabriek. Owkee dat kan nog, maar het waren oliebollen van 1m doorsnee Verward En de rondleiding gaf een heeel oud vrouwtje in een hele vreemde fabriek.. jaja
Deze kan ik dus ook echt niet plaatsen...
- Ik droomde dat we (weet niet meer wie) in een grote wei stonden met een groep paarden, en ook Nacino. Hij had een veel te grote wollen deken om en hij ging heel hard om ons heen rennen met dat ding dat afzakte. ik was heeel bang dat hij zou vallen..
Kan het wel verklaren, hij mag niet te veel rennen na zijn operatie en daar ben ik een beetje bang voor sinds hij de wei weer ingaat.
- Ik droomde dat ik stage moest lopen en liep achter mn stagebieder aan door een soppige akker in de stromende regen met mn krukken (heb mn enkel gebroken) Hij ging steeds harder lopen en ik ging dus op mn gebroken enkel lopen Haha! Toen schrok ik wakker met 'oliebol ik mag helemaal niet dit been gebruiken!!!'
Nu al drie keer gedroomd dat ik tòch op mn been liep en dan wakker schrok...

Tja, kan er wel om lachen, maar soms zou ik echt wel willen weten waarom ik het droom...

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Facebook, Tigerboy, YandexBot en 140 bezoekers