Scheerapparaat kopen, wie heeft ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Scheerapparaat kopen, wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 14:11

Ik zit erover te denken een scheerapparaat te kopen om zelf m'n paard te kunnen toilletteren voor wedstrijden.
Dus sokken, oortjes en neus kortwieken.

Wie heeft er ervaring met een scheerapparaat:
- waar moet ik op letten
- welke moet ik absoluut niet kopen
- welke zijn goed (genoeg)

Bij Agradi is er eentje in de aanbieding; Moser Styling II voor 80 euro, zou dat wat kunnen zijn? Verward


DubbelFun

Berichten: 88470
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:20

Ik scheer nooit, laten we dat voorop stellen, als er iets echt te lang wordt doe ik het met een schaar.

Wat ik wel weet is dat het ene apparaat beduidend meer geluid maakt dan de ander. Niet elk paard is daar blij mee. Ook heb je verschil in wat ze aankunnen; voor 'opscheren' van oren en neusharen heb je minder 'kracht' nodig dan voor een heel paard.

Natuurlijk zijn 'stroom'apparaten sterker dan de batterij(oplaad)-gevallen.

Wil je er lang plezier van hebben dan is goedkoop duurkoop denk ik.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:27

die moser is volgensmij een kleine, daar heb je voor de oren enzo wel iets aan, alleen worden ze gauw bot omdat het van die fijne mesjes zijn, sokken doe ik altijd met mijn grote apparaat (aesculap econom) en de oren doe ik met de schaar (als je die helemaal leegscheert dan kan er water en ongedierte inkomen) en neus met wilkinson sword scheermesje.....

Lenie

Berichten: 414
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:27

Hoi,

Ik heb "gewoon" een scheerapparaatje met snoer uit de Kijk Shop gekocht voor niet veel geld, gewoon om te proberen zo van; als het mij en mijn paardje bevalt koop ik wel iets beters als hij stuk gaat.

Ik gebruik hem alleen voor het bijwerken van de neusharen, manenstukje achter de oren en uitpiepende oorharen. Voor de kootholtes gebruik ik een schaartje.
Als je meer wilt scheren (opscheren van de benen e.d. ) dan zou je inderdaad een wat krachtigere machine moeten hebben.
Die van mij is dus niet zo sterk maar goed genoeg waar ik hem voor nodig heb. Hij maakt niet al te veel lawaai, maar ik heb gelukkig een paardje wat niet snel bang is dus die vind het best wat ik doe. Ik gebruik hem ca. 1 x per 7 weken, maak hem goed schoon en olie hem na iedere beurt in. Ik heb hem nu een jaar en hij doet het nog steeds !

Over de andere (echte) scheerapparaten die bij de paardenwinkels worden aangeboden heb ik nog geen ervaring.

Rust zacht mijn lieve Tessa, altijd in mijn hart !
* Smartomatic Docz Com *

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:56

Binenkort ga ik die van Lamicell uitproberen dus dan kan ik daar wel wat over melden. Of heeft iemand hier al ervaring mee?

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:00

Ik zou die goedkope niet echt vertrouwen, die koelen vaak heel slecht en dan moet je er op de helft mee kappen...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 20:22

Sokken en staarten doe ik altijd met mijn zware aesculaap scheermachine, oortjes, kopstukjes, neuzen e.d. doe ik altijd met de draadloze tondeuze van Moser.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 20:27

Ik doe alles met Aesculaap.

De econom voor het zware werk
de favoriet voor het kleine werk.

De moser had ik eerst ook, maar die heeft me na 1,5 keer voetjes scheren al in de steek gelaten.
Vooral die halve keer is erg fijn, dag voor concours Boos!

De scheermachines van Aesculaap bevallen me beide erg goed.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:45

runningkawa schreef:
Ik doe alles met Aesculaap.

De econom voor het zware werk
de favoriet voor het kleine werk.

De scheermachines van Aesculaap bevallen me beide erg goed.


Hier sluit ik me volledig bij aan. Ze zijn wat prijziger, maar dan heb je ook wat!!!

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiƫsvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:57

Ik he de Oster A-5, heerlijk ding, je kan er verschillende mesjes opzetten en is echt van hele goede kwaliteit, gaat al een jaar of 6 intensief goed mee.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Pasterza

Berichten: 2693
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:17

Benen scheren doe ik alleen als m'n belg weer 's last heeft van schurftmijt Boos! om d'r dan beter te behandelen. Gebeurd met een Koe Koe scheermachine, je weet wel zo'n joekel. Tja ik heb niks anders maar hij werkt perfect!! Kootholtes zijn wat lastiger maar met goed oefenen krijg je best een mooi resultaat .

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel


Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 10:37

Bedankt voor de tips!

fanci

Berichten: 122
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 19:07

wij gebruiken de oster pro+draadloos type(sculptor) erg fijn apparaat kun je verschillende koppen opzetten. 110 euro, maar je hebt dan wel waar voor je geld. Pling

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 00:05

Henriette schreef:
Ik zit erover te denken een scheerapparaat te kopen om zelf m'n paard te kunnen toilletteren voor wedstrijden.
Dus sokken, oortjes en neus kortwieken.

Wie heeft er ervaring met een scheerapparaat:
- waar moet ik op letten
- welke moet ik absoluut niet kopen
- welke zijn goed (genoeg)



Wil je dan een kleine opscheermachine of een grote? Want voor de sokken, oorjes en neus is een kleine (vaak draadloze) scheermachine het makkelijkst. Maar als je hem helemaal gaat scheren moet je een grote hebben.

Ik wilde eerst ook een opscheermachine, maar toen bedacht m'n zusje van: als je dan toch zo'n duur ding koopt, koop dan een grote, zodat je hem helemaal kan scheren. Maar als je dat nooit van plan bent, dan moet je dat dus zeker niet doen.

Maar een grote scheermachine inderdaad de Aesculaap, zeer degelijke machine, heeft ook bijna iedereen, en overal zijn vervangingsonderdelen te vinden. Ze zijn wel wat prijziger, maar het is in ieder geval geen duurkoop.

Een kleine opscheermachine heb ik geen ervaring mee. Maar ik heb gehoord dat je dan het beste draadloze (als er al zijn met draad Verward) kunt kopen, omdat dit 10 x makkelijker scheert.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers