Spectaculaire Military!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Annekeuh
Berichten: 79
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Mechelen, België

Spectaculaire Military!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 13:59

Op Zondag 27 Juli was het het Vlaams feest van de paardensport, het was toen military. We hebben erg veel ruiters en paarden zien vallen Boos! Dat was echt niet leuk om te zien!! Het was bijna pure paardenmishandeling!

Afbeelding

Afbeelding

Deze sprong was erg zwaar, ze moesten eerst over een heel brede en hoge hindernis springen, meteen een steile bergaf dan nogeens springen, heuvelTJE af heuvelTJE op en terug een sprong! Daar zijn er zeer veel bij gevallen! arme Paardjes! Huilen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dichterbij :

Afbeelding

Dit was 1 van de zoveelen dat viel. De sprong daarna was een hoge en brede tuintafel, daar waren ze ook gevallen, en dan waren ze gestopt. :

Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

Die teugels Boos!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze had geen zin om te springen, daarom stopte hij voor de hindernis (zou ik ook doen!!) :

Afbeelding

Afbeelding

Toen het eerste niveau gedaan was zijn we gaan zien naar de stallen :

Afbeelding

En daar stond dan een prachtig paard!! :
Afbeelding

Afbeelding

Daarna zijn we iets gaan drinken in een manege daar in de buurt en daar stond een erg grappig paard Pling Tong uitsteken :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daar stond ie dan, mijn droompaard (Bobby)!!!!! *LOL* Kwijl :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Daarna zijn we terug gaan zien naar het 2de niveau :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit paard had blijbaar geen zin meer, hij ging in stap wat niet echt slim was, als hij uit het water komt is er meteen een hoge sprong!... Scheve mond

Afbeelding

Ik denk niet veel, ik denk niet gauw maar als ik denk denk ik aan ... jou!...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:11

Prachtige topsport, military Tong uitsteken

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:14

Tja, ik vind deze foto's nogal meevallen eerlijk gezegd (even afgezien van de val). Eventing (zo heet het tegenwoordig) en SGW is gewoon genieten voor ruiter en paard MITS je goed getraind bent en het verstandig aanpakt Haha! (sprak de expert van één les Knipoog)

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:20

Mooie foto's en mooie sport.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:22

Lielle schreef:
Eventing (zo heet het tegenwoordig) en SGW is gewoon genieten voor ruiter en paard MITS je goed getraind bent en het verstandig aanpakt Haha!


Helemaal mee eens. Al zou ik het zelf niet durven, maar ik vind het wel prachtig om naar te kijken.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:22

Lielle schreef:
Tja, ik vind deze foto's nogal meevallen eerlijk gezegd (even afgezien van de val). Eventing (zo heet het tegenwoordig) en SGW is gewoon genieten voor ruiter en paard MITS je goed getraind bent en het verstandig aanpakt Haha! (sprak de expert van één les Knipoog)


Vind ik ook. Ik ben echt al op -tig SGW-wedstrijden geweest als groom en hulp, maar zielig, nee...

Als die paarden niet willen, springen ze niet. Stuk voor stuk hebben ze de oren naar voren op de sprong en wat die teugels betreft, dat is voor de balans van paard en ruiter.

Dit is gewoon een serie foto's van een mooie tak van sport.

Toos paardloos

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:27

Lielle schreef:
Tja, ik vind deze foto's nogal meevallen eerlijk gezegd (even afgezien van de val). Eventing (zo heet het tegenwoordig) en SGW is gewoon genieten voor ruiter en paard MITS je goed getraind bent en het verstandig aanpakt Haha! (sprak de expert van één les Knipoog)


Niets meer aan toe te voegen Haha!

Ik vind het mooie foto's! Zou zelf ook wel eens zo'n parcoursje willen springen.. weet alleen niet of ik de moed daarvoor zou hebben Schijnheilig Mijn paard maak je overigens gelukkiger met zo'n eventing wedstrijd dan met een dressuurwedstrijd

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:41

ik vind het ook zielig maar sinds ik in ermelo met mijn pony de trainingsweek gedan hebt en mee heb kunne genietne van de sgw was het voor mijs uper

Just Beleve and HOPE

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:42

Ik vind het er echt heel gaaf uitzien (behalve als ze vallen) ik spring alleen toch liever zonder vast liggende hindernissen om mijn paardje iets langer te bewaren Ach gut

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:47

Ik vind het er leuk uitzien maar toch als ik dit zo zie en het verhaal zo hoor blijft MArekje lekker in de endurance ook al springt ie dit soort dingen als een tijger.

'Paint' it 'Black'

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:52

mooie foto's alleen die sport vind ik echt nix .. gewoon te veel ongelukken

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:56

Eventing is de mooiste tak van paardensport die er is. Niets zieligs aan, in een gewoon parcours kunnen ze ook vallen.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:03

yep, ik ben vorig jaar heel lelijk gevallen omdat Raimaer struikelde in de landing over de balk die ze eraf gegooid had.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:05

met springen vallen ook vaak super veel ruiters.
die paarden zijn goed getraind enz.
en die ruiters hebben pas echt lef!
ik zelf zou het nooit durven te doen!
maar vind het ook prachtig om naar te kijken.
alleen als ik soms welleens zie hoe ze vallen en hoe hardhandig ze er vaak opzitten,tja dan twijfel ik soms toch welleens ja.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:07

Hardhandig zitten ze er niet op, lijkt maar zo omdat het allemaal zo snel en heftig is.

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:11

Mooie fotos! Lijkt me leuk om zon parcours te rijden, alleen dan gewoon b niveau Haha!:D

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:46

normaal springen ben ik ook geen fan van maar die hindernissen liggen in ieder geval niet vast. Het is een feit dat bij vastliggende hindernissen veel meer gevaar is.

'Paint' it 'Black'

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:50

Lielle"]
Tja, ik vind deze foto's nogal meevallen eerlijk gezegd (even afgezien van de val). Eventing (zo heet het tegenwoordig) en SGW is gewoon genieten voor ruiter en paard MITS je goed getraind bent en het verstandig aanpakt :D (sprak de expert van één les Knipoog)
[/quote]
Ja helemaal mee eens, jij en je paard moeten in topvorm zijn.
De ruiters lopen niet voor niets een of 2 keer de cross voordat ze hem gaan rijden.

[quote="imker schreef:
Vind ik ook. Ik ben echt al op -tig SGW-wedstrijden geweest als groom en hulp, maar zielig, nee...

Als die paarden niet willen, springen ze niet. Stuk voor stuk hebben ze de oren naar voren op de sprong en wat die teugels betreft, dat is voor de balans van paard en ruiter.

Dit is gewoon een serie foto's van een mooie tak van sport.


Helemaal 300% met je eens!
Een geweldige sport is het.
Als je ziet hoe sommige paarden staan te trappelen bij de startbox OK dan!
Eenmaal besmet, en je raakt er echt nooit meer vanaf!Super!!

Brabantse Fries ;)

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:20

Mooie foto's, maar wel zielig dat er zoveel paarden vielen. Boos!
Die Bobby is leuk! Hij glanst ook mooi.


nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:49

hehe zo grappig

die foto met "die teugels Boos! " das de baas van de bloso gaverbeek manege waar ik soms ga rijden

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 00:16

Karin"]
[quote="Lielle schreef:
Eventing (zo heet het tegenwoordig) en SGW is gewoon genieten voor ruiter en paard MITS je goed getraind bent en het verstandig aanpakt Haha!


Helemaal mee eens. Al zou ik het zelf niet durven, maar ik vind het wel prachtig om naar te kijken.
[/quote]

Later als ik heel goed kan rijden en springen wil ik het toch wel proberen hoor, maar dat zal nog wel een paar jaar duren, ben namelijk pas net weer begonnen.. Maar ach, altijd wat te dromen houden toch?! Knipoog

xxxxElvis my pridexxxx
*Profiel bijgewerkt*

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 00:52

ik vind t ook spctaculair om naar te kijken, maar ik blijf het tog wel zielig vinden hoor. Ik keek het een tijdje geleden op tv en ik zag sommige paarden zo verschrikkelijk lelijk vallen! heel akelig om te zien Verdrietig

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 09:32

Ik vind het heel leuk om naar te kijken, maar ik zou het never zelf durven Er zitten wel een aantal mooie foto's tussen

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes
            I stepped on a cornflake, so I guess I'm a cereal killer...

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 09:33

Ik vind het altijd zo leuk om naar zulk soort foto's te kijken!!!
maar in het echt lijkt me het nog leuker om te zien!@

Live,LOve,'ndLaugh

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 09:37

uiteindelijk wil ik dat gaan doen met Marca, Ik vindhet echt helemaal een geweldige tak van de sport.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers