Wie kent dit tinker merrie veulentje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lente
Berichten: 27753
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Wie kent dit tinker merrie veulentje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 07:29

Hai Allemaal!

Ik heb vorig jaar zomer een tinker veulentje gekocht. Ze was geboren bij de bonte parels en iemand die ik ken kocht haar moeder. Ik nam haar toen over. Het ging een hele tijd goed, maar naarmate de winter naderde en ze een eigen stal kreeg werd het duurder, ik kreeg minder tijd en uiteindelijk besloot ik om haar te verkopen.

Ik heb haar verkocht aan iemand die haar wilde hebben als gezelschap voor haar eigen veulen. Een paar dagen geleden ben ik er achter gekomen dat ze waarschijnlijk erg snel weer doorverkocht is.

Ze heeft bij mij in aalsmeer gestaan en haar kopers woonden in Lijnden.
Ze schijnt verkocht te zijn aan twee mannen uit de achterhoek, die helemaal weg van haar waren.

Dit is haar beschrijving:

Naam: Siobhan
Roepnaam: Chevy (kan natuurlijk veranderd zijn).
Tekening: Bont, haar linkerzij had een tekening zoals Europa (een beetje) ze heeft een brede bles en 2 maanogen. De ene lichtblauw, en de ander wat donkerder blauw.
Toen ze bij me wegging was ze vrij klein van stuk, dus ik denk dat het een kleiner formaat tinker is.
Ze is geboren op 3 juni 2002 en ze heeft in d'r linkerhals een chip.

Als het goed is staat op de originele chippapieren nog mijn naam:
Lenneke Broekhuis of Muller.

Siobhan is erg aanhankelijk maar kon toendertijd moeite hebben met voetjes optillen. Ze vindt het heerlijk om gepoetst te worden, en als je haar roept komt ze naar je toe (althans dat deed ze).

Jammergenoeg heb ik geen foto's meer van haar op de computer, maar als je denkt dat je haar kent kan ik wel kijken of ik ze in kan scannen.

Ik hoop wat te horen, want ik ben erg benieuwd hoe het met haar gaat, en ik mis haar nog steeds.. Verdrietig

Groetjes, Lenneke


Lente
Berichten: 27753
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 07:50

[img]http://pic8.picturetrail.com/VOL247/1350319/2567968/31167331.jpg [/img]

[img]http://pic8.picturetrail.com/VOL247/1350319/2567968/31167317.jpg [/img]
Dit is ze, ik hoop dat het geen kruisjes zijn...

-xxx- Lenneke

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 07:53

[quote="Michellie"]Afbeelding

Afbeelding

Dit is ze, ik hoop dat het geen kruisjes zijn...

-xxx- Lenneke[/quote]

ik heb even de img tags goed gezet, gebruik "[" en "]" ipv "<" ">"
Laatst bijgewerkt door Lielle op 07-08-03 07:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Lente
Berichten: 27753
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 07:53

Ben ik dom of zo?

Lente
Berichten: 27753
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 07:54

had ik ook nog een keer geprobeerd, maar ik ben hier zooo slecht in! Tong uitsteken

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 07:56

het ziet er dus zo uit:
Code
[img]http://pic8.picturetrail.com/VOL247/1350319/2567968/31167331.jpg[/img]

[img]http://pic8.picturetrail.com/VOL247/1350319/2567968/31167317.jpg[/img]
Laatst bijgewerkt door Lielle op 07-08-03 07:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Lente
Berichten: 27753
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 07:56

hm maar waarom doet die eerste het nou nog niet? :S

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 07:57

zo direct wel, had een typfoutje gemaakt. Ik ga de wijzigingen en de tips in het eerste topic zetten Knipoog

Lente
Berichten: 27753
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 07:58

ah ok Lachen

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 08:33

Jammer dat je haar uit het oog verloren hebt. Ik ben vorig jaar nog bij je geweest, toen je haar verkocht. Ze is het toen niet geworden voor mij, maar het is wel een scheetje.
Ik hoop dat je haar weer terug vind. Kun je er niet achter komen via de mensen aan wie jij haar verkocht hebt?

Lente
Berichten: 27753
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 15:02

Tja, die mensen die ik haar verkocht heb die lagen me niet echt zo. Jammergenoeg had ik geen andere kopers en dus geen keus.

Ze wilden haar hebben als kameraadje voor een ander veulen, maar ze is dus erg snel doorverkocht...

Lenneke

flyer

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 18:40

En waarom lagen wij je dan niet zo?Ik had haar gekocht als gezelschap voor mijn merrieveulen,maar aangezien ik uiteindelijk besloot om haar te verkopen heb ik Siobhan ook verkocht,en ze is heel goed terecht gekomen.En verder kan ik me niet voorstellen dat je haar zo vreselijk mist,want je mocht altijd komen kijken maar ik heb je niet 1 keer gezien in het half jaar dat ze bij mij is geweest.

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:22

Als jij de vorige eigenaar bent, kan jij dan niet aan Lenneke laten weten wie de huidige eigenaars zijn?
Dan is het probleem toch opgelost...?

Animals are not ours to eat, wear, or experiment on...

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:40

ja vertel het gewoon dan is het opgelost.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:00

Blijkbaar wil Lenneke erg graag weten hoe het met haar veulen gaat. Kun jij haar niet verder helpen Flyer?

* To Belg, or not to Belg *

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:50

flyer schreef:
En waarom lagen wij je dan niet zo?Ik had haar gekocht als gezelschap voor mijn merrieveulen,maar aangezien ik uiteindelijk besloot om haar te verkopen heb ik Siobhan ook verkocht,en ze is heel goed terecht gekomen.En verder kan ik me niet voorstellen dat je haar zo vreselijk mist,want je mocht altijd komen kijken maar ik heb je niet 1 keer gezien in het half jaar dat ze bij mij is geweest.


Omdat iemand soms niet komt, hoeft niet te zeggen dat je niet iemand erg mist. Als je haar dan gewoon verteld waar ze na jullie heen is gegaan ... OK dan!

- Offline -

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:56

Oeps niet zo slim om dat te vertellen op internet !
ook niet aardig zou wel kunnen begrijpen dat Flyer het haar niet
zou vertellen!!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:57

ik ken haar niet helaas maar ik vind haar wel heel mooi...


Monique

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:37

Wow wat een mooi vlekkenpatroon Prachtig beestje vind ik. Ik hoop voor je dat je haar terug op het spoor komt. Suc6

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership


wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:44

ik hoop dat je haar terug vind
en inderdaad als iemand niet komt betekend dat niet dat ze de pony niet mist
het ken ook te moeilijk zijn om de pony op te zoeken
of inverband met tijd

maar het zou wel handig zijn als flyer het weet dat ze het verteld
ik weet namelijk hoe het is om een pony uit het oog te verliezen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 01:06

Prachtig veulen inderdaad! Ik heb 'r ooit gezien op internet, maar waar weet ik niet meer. Ik dat je het veulen niet "zo mist" als je in een half jaar niet gaat kijken ... soms is het gewoon té pijnlijk om te gaan kijken! Mijn merrie'tje is weg van oktober, maar zou het emotioneel nog zwaar hebben nu om 'r terug te zien. Ik ben altijd van 'r blijven houden ... dus die opmerking moet ik ook ontkrachten hoor!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Lente
Berichten: 27753
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-03 15:27

Hai!


Ik kan inderdaad zeggen dat het niet was omdat ik niet van Siobhan hield of omdat ik haar niet miste. Ik vond het emotioneel erg moeilijk om de stap te zetten om langs te komen, en het is voor mij ook behoorlijk ver weg.

Ik ben zelfs na de dag dat ik haar verkocht niet meer bij Linda op stal geweest... Teveel herinneringen. Maar ik wil wel graag weten hoe het met haar gaat...

Ik ben er ondertusen aan gewend dat ze niet meer van mij is... Maar ik zal denk ik altijd een soort band blijven houden omdat ik haar vanaf haar 4e week heb opgevoed.

Ik wilde haar op dat moment eigenlijk niet verkopen maar kon niet anders wegens onder meer financiele problemen. Misschien is dat ook wel een reden dat ik baalde van jullie... Meer omdat ik baalde van de situatie.

Ik zou het erg fijn vinden om een email adres te hebben van haar nieuwe eigenaars, of foto's hoe ze zo'n beetje is geworden.

Sorry als ik misschien wat bot overkwam, maar ik heb zo mijn zwakke momenten dat ik baal van wat er gebeurd is... Hoewel ik wel denk dat het uiteindelijk het beste is geweest...


Groetjes, Lenneke

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 15:30

Neem even contact op met die flyer, leg het uit en biedt evt. je excus aan. Zo akelig zijn die mensen toch ook weer niet om het hun informatie over dat veulen tegen jou te vertellen.

- Offline -

Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 15:59

Ik hoop dat je het adres krijgt, maar ik neem aan van wel want het zal wel heel erg egowisties (ik schrijf het verkeerd, weet ik) zijn als ze (vorige eigennaar) dat niet zou willen geven.

Groetjes Bonnie en hinikjes van Kick, Dublin en Shamrock

Stal_Fiore

Berichten: 9326
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 06:41

Lenneke, weet je inmiddels al waar je merrieveulen staat?
Heb je het alweer uit " gepraat" met Flyer?
Ze heeft gisteren ook een veulen van "mij" gekocht en is echt heel aardig hoor. Dus probeer gewoon nogmaals uit te leggen wat er gebeurd is, dat je baalde van de situatie enzo. Ze zal het vast wel begrijpen.
Zondag komt ze Tiny Thomas halen... ben zeer benieuwd wat ze van hem vindt... Hij is echt prachtig. Het is jammer dat het een hengstje is, want hengsten blijven normaal gesproken niet bij ons op stal staan. Hij is wel onwijs mooi (silver apple kleur, mooie gangen, lief aansprekend koppie en pappie is erg bekend). Vind het ook wel jammer dat hij weg gaat, maar tsja niks aan te doen, ik weet onderhand dat ik me niet teveel aan de hengsten moet gaan hechten. Gelukkig staat Thomas' volle zus nog wel op stal, even mooi, ook silver apple... en super lief ook nog eens!
Maar goed dit ging niet pver mij, dit ging over jou. Heb de moed om even te vragen naar je merrieveulen, ben benieuwd of je haar terug vind. Zo ja, laat je het dan even weten?

Liefs Margriet

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel en 30 bezoekers