zucht, sommige mensen....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

zucht, sommige mensen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 23:13

Heb vandaag op de keuring echt mijn kop om moeten draaien om niet iemand aan te vliegen.
Een veulentje wilde de trailer niet in, dus wat gebeurt er? Vent pakt het veulen aan zijn staart, en tilt dat ding zo, met de achterbeentjes van de vloer, de trailer in....

Snap je toch niet???


Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:15

Ah wat erg zeg, wel goed van je dat je je hebt ingehouden. Op zo'n moment kan je inderdaad beter je hoofd omdraaien.

XANTHA

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:22

Dit is niet zo paardonvriendelijk hoor Stef, om het veulen bij de achterhand (kont) te pakken.
Hoe had jij het aan willen pakken?

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:33

nou iig niet aan zijn staart optillen en meeslepen, dan maar 2 handen erachterlangs

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 23:49

Natasha schreef:
Dit is niet zo paardonvriendelijk hoor Stef, om het veulen bij de achterhand (kont) te pakken.
Hoe had jij het aan willen pakken?


Als ze dat gedaan hadden had je mij ook echt niet gehoord. Myst wilde ook de trailer niet in, en idd, armen achter de kont en duwen, maar niet aan de staart dat ding letterlijk een halve meter van de grond trekken!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:51

Grote kans dat dat veulen de keren erna de trailer al helemaal niet meer in wil... Deed hij het veulen ook pijn?! Dan zou ik echt pissed worden!


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 23:53

tja, een veulen roept geen au, maar om nou te zeggen dat het er comfortabel bij hing...

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 00:10

stef"]
[quote="Natasha schreef:
Dit is niet zo paardonvriendelijk hoor Stef, om het veulen bij de achterhand (kont) te pakken.
Hoe had jij het aan willen pakken?


Als ze dat gedaan hadden had je mij ook echt niet gehoord. Myst wilde ook de trailer niet in, en idd, armen achter de kont en duwen, maar niet aan de staart dat ding letterlijk een halve meter van de grond trekken!
[/quote]
ok, ik heb het niet gezien maar dit hoort idd niet.
Ik dacht dat je bedoelde dat ze de staart opzij hielden en met dezelfde arm de kont optilde.Moeilijk uit te leggen ff. Scheve mond

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 09:00

ooops zo doen wij het ook altijd .... hihihi !

We kijken altijd even hoe stoer het veulen is als ie voor de wagen staat. Als ze erg stoer zijn mogen ze als eerst erin. We zijn altijd met zn drieen (eigenlijk vieren, nog een om moeders vast te houden) en dan een aan de voorkant en twee die de achterkant optillen als ze niet willen. De ene staat rechts de ander links men geeft elkaar een hand en tilt zo het veulen de wagen op..........

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 11:01

Ja, dat lijkt me ook niet zo erg gijsenkim.
Maar als je, zoals Stef het zegt, het veulen AAN z'n STAART omhoogtilt, lijkt me niet zo fijn...

Mickeylover

Berichten: 87
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 11:41

Heej Gijsenkim! Jij ben toch van de stal Abstwoude??!

Oh en trouwens niet echt paardvriendelijk!Wat zielig!

Ik ben Mickeylover en een fjordengek!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 11:43

Hey Mickeylover, jij bent toch het zusje van Anique?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 11:46

nee niet aan de staart optillen, maar een arm om de komnt en een arm om de borst en dan optillen...dat is niet paardonvriendelijk

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 12:03

Als je je er aan stoort moet je niet omdraaien, maar er iets van zeggen!
Je kan niet alle misstanden oplossen en je zult misschien een grote bek terug krijgen, so be it.
Als je je omdraait weet je zeker dat het de volgende keer weer gebeurd, als je wel wat zegt wordt er waarschijnlijk over nagedacht de volgende keer.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 12:09

Romkabouter schreef:
Als je je er aan stoort moet je niet omdraaien, maar er iets van zeggen!
Je kan niet alle misstanden oplossen en je zult misschien een grote bek terug krijgen, so be it.
Als je je omdraait weet je zeker dat het de volgende keer weer gebeurd, als je wel wat zegt wordt er waarschijnlijk over nagedacht de volgende keer.


Denk je? Denk je nou echt dat iemand gaat nadenken omdat een guppie op de keuring zegt dat het niet zo hoort? Leuk utopia, maar zo werkt het dus niet. Je kan een grote bek krijgen en een hoop gezeik. Als ik had geweten wie het was had ik overigens wel het stamboek ervan op de hoogte gesteld, maar ik kende de man in kwestie niet

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 12:14

Het maakt niet uit of je de man wel of niet kent. En het is zeker geen utopia. Ik zeg niet dat deze meneer het de volgende keer niet weer doet, maar in zijn achterhoofd zal zeker mee gaan spelen de stennis die jij de vorige keer geschopt hebt. Zo werkt dat nu eenmaal bij mensen Lachen
Weglopen werkt in ieder geval zeker niet.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:45

wat sneu zeg voor zon veulen hij of zij zou er een trauma aan overhouden..
idd sommige mensen

ONDERSCHRIFTLOOS

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:34

Soms helpt het wel om te bluffen, heb dat eens gedaan toen 2 boeren heel onnozel een paard de wagen in probeerden te krijgen.
Eentje stond achter in de wagen in het donker aan een lang touw, dat aan het halster zat, te trekken, de ander zat met een enorm scherp ding in de kont van het paard te prikken die daardoor flipte en niet eens een voet in de richting van de plank wilde zetten.
Ik heb toen gevraagd of ik het mocht proberen, en het beest liep zo in 1x braaf naast me de wagen op. Haha! Was mazzel hoor, want tuurlijk wist ik ook niet wat het beestje zou doen, maar wist wel dat dit iig niet werkte en ik kon het ook niet aanzien eigenlijk.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 17:34

Romkabouter schreef:
Het maakt niet uit of je de man wel of niet kent. En het is zeker geen utopia. Ik zeg niet dat deze meneer het de volgende keer niet weer doet, maar in zijn achterhoofd zal zeker mee gaan spelen de stennis die jij de vorige keer geschopt hebt. Zo werkt dat nu eenmaal bij mensen Lachen
Weglopen werkt in ieder geval zeker niet.


Of hij geeft het veulen nog een extra schop onder zijn hol, om je te pesten omdat je er iets van durfde te zeggen.

זכור

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:26

ooh dat is zielig

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:25

Romkabouter heeft wel gelijk: ik vind ook dat je er iets van moet zeggen.
De kans is vrij klein denk ik dat hij het dier nog een extra schop geeft. Je kunt tenminste wel altijd zeggen dat je het geprobeert hebt.
Helaas blijven er altijd mensen die niet met paarden overweg kunnen, die snappen gewoon niet dat zo'n veulen ook al gevoel heeft.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:51

stef schreef:
Heb vandaag op de keuring echt mijn kop om moeten draaien om niet iemand aan te vliegen.
Een veulentje wilde de trailer niet in, dus wat gebeurt er? Vent pakt het veulen aan zijn staart, en tilt dat ding zo, met de achterbeentjes van de vloer, de trailer in....

Snap je toch niet???


Ga een dagje naar de paardenmarkt. Daar stikt het van de shet veulens, die stuk voor stuk zo geladen worden. Daar zie je nog veel vreselijkere dingen overigens....

*denk aan bejaarde shetjes die opvallen, en weer overeind geschopt worden ed, of paarden die over een hek springen en gigantisch op hun bek gaan*

Maar iig, dit zie je vrij veel hoor....

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:32

toen een paar jaar geleden Rosita (toen nog veulen) de trailer niet in wou hebben we haar net als een hond er in getilt. Dus een arm om haar hals en de ander achter de kont langs. Mevrouw was rustig en ze liep het jaar erop zo de trailer in. Maar dit heb ik nog nooit gezien nee.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:36

ahh dat is echt zo zielig!!! aan zijn staart hee dat is vin dik echt niet normaal kan ik echt boos om worden, doe het dan op een normale manier maar niet zo!! Boos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_98, Astrid_Brann, Googlebot, kionasuppie, Riviera87, Wijzig123 en 143 bezoekers