Opening-/Sluitingtijden van Pensionstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Opening-/Sluitingtijden van Pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 20:27

Ik ben net met mijn paardje naar een nieuwe pensionstal verhuisd. Prachtige nieuwe accommodatie, alles helemaal top. Alleen kwam ik er vandaag achter dat ze zaterdag- en zondagavond om 19.00 uur de boel gesloten verklaren Huilen (behalve als je op wedstrijd bent geweest of een andere speciale reden hebt) dàt hadden ze dus wel even van te voren mogen vertellen! maar goed, er is overal wel iets natuurlijk. Daarentegen kun je 's morgens om half 8 al op de stoep staan, ook in het weekend en dat vind ik wel heel prettig, zeker met dit weer. Ik vroeg mij af hoe andere pensionstallen daarmee omgaan?


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:30

ik vind dit een beetje belachelijk eerlijk gezegd,vooral met dit warme weer stel je wilt eens laat rijden?
bij ons kun je s'morgens zo vroeg komen als je wilt,iederen dag,zelfs op zondag,en zo laat weggaan als je wilt,ook iedere dag en ook het weekend.
sommige komen zelfs met dit weer pas tegen 10 uur/half 11 om te gaan rijden.
dus wij hebben geen tijden en kunt de hele dag door komen.
dus ik vind dat wel een beetje erg dom van die man,dan moet die maar geen pensionstalling beginnen als je dat allemaal niet wilt.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:31

met 10 uur/half 11 bedoel ik dan wel sávonds Haha!
en s'morgens staan ze vaak al half 7/7 uur daar die willen gaan rijden omdat het te warm word

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:31

Bij ons sluit op zaterdag en zondag de boel ook al om 19.00 uur. Maar ja, je zegt zelf al dat je al om half 8 op de stoep kan staan, dus ze zijn dan wel al de hele dag open.

Om welke stal gaat het als ik vragen mag?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:35

open van 13:00 tot 18:00 van ma tot vrij en de zondag. Zaterdag van 10:00 tot 18:00

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:37

vindt het rare tijden
onze pension waar ik sta is maandag t/m zaterdag van 8.00 uur tot 22.00 geopend en zondag van 13.00 tot 18.00 uur

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:38

Onze manege is doordeweeks open van 9 tot 22/23 uur
en zaterdag van 9 tot 18 uur en zondag van 9 tot 17 uur...jij hebt dus nog ruimere tijden dan bij onze stal.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 20:38

Heidehoek Eemnes, sta jij daar ook toevallig? en inmiddels heb ik ook een vorig topic ontdekt over dit onderwerp. Over het algemeen is het toch wat ruimer begrijp ik uit de reakties daar, maar zoals ik al zei, overal is wel iets. En op zich is het ruim genoeg maar je zult maar net vaak in het weekend moeten werken, dan is het toch lastig

kay27
Berichten: 841
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:39

Volgens mij is het redelijk normaal dat een pensionstal enkele uren (meestal in het weekend) voor privé heeft... en dus gesloten is. Bij mij op stal kan ik altijd komen behalve op zondag na 12 uur. Dan heeft de staleigenaar 'vrij' zeg maar, en wil hij even rust om het huis. Eén middag (+ avond) in een hele week? Daar doe ik echt niet moeilijk over hoor!

Over een tijdje ga ik naar een andere pensionstal, die heel dicht bij mijn huis ligt. Daar krijg ik de sleutel en kan ik ten alle tijden terecht, al is het midden in de nacht. Dat is natuurlijk ideaal.

Ook nog een voorbeeld van een manege hier die enkele pensionplaatsen heeft: daar moet je je aanpassen aan de lessen (elke dag van 16.00 tot sluit), kun je donderdag niet terecht en op zondagmiddag niet. De boel gaat tussen 21.00 en 22.00 iedere avond dicht, en op zaterdag zijn er de hele dag manegelessen!! Doe mij dan die pensionstal maar waar 1 dagje niet vrij toegankelijk is...

Follow your dreams. They know the way.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:42

wij zijn ook niet echt een pensionstal. we hebben toevallig twee pensionklanten..........

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:46

Nee Loky, ik sta daar niet. Maar zag dat je uit Bussum komt en het had gekund dat je ergens bent komen staan wat ik ken.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:47

wat raar allemaal bij jullie?
bij ons is alles gewoon de hele dag open,hoe laat of vroeg je ook komt.
is eigenlijk met alle pensionstallen hier en de manege's ook.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:48

Ik mag komen en gaan wanneer ik wil, het hek zit altijd op slot maar de stallers hebben ieder een sleutel. We staan ook maar met 3 pensionpaarden, de rest is van familie.

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels België
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 20:49

Sorry Georgette, zie net in je profiel dat je bij de Kamphorst staat dus mijn vraag is overbodig Haha! ik ben blij te horen dat deze tijden niet heel erg 'raar' zijn. Op zich snap ik het ook wel dat er enige beperking aan gesteld moet worden anders ben je straks 24 uur per dag/7 dagen in de week bezig als pensionhouder. Het viel me alleen tegen omdat het me niet duidelijk verteld was van te voren;ik pas me gewoon aan. Voor de rest ben ik héél erg blij hoor! prachtige binnen- en buitenbak, mooie stallen, fijne spuitplaatsen binnen, met warm water en lekker dicht bij het bos. Hiervoor stond ik bij een familie aan huis met nog 2 pensionklanten. Dat vond ik heel gezellig en we konden 's avonds tot laat blijven. Aan de andere kant waren ze 's ochtends niet zo vroeg, de paarden werden pas om 09.00 uur 's ochtends gevoerd dus voordat je kon rijden was het een uur of tien. En op zondag al helemaal wat later..............Mijn paard heeft nu een peesblessure en moet dagelijks meerdere keren lekker in de stapmolen revalideren. Dat hadden ze daar dus niet en bovendien was de bodem van hun bak veel te zwaar. Tegen de tijd dat ik weer mag rijden moet dat natuurlijk wel voorzichtig weer opgebouwd worden; dus niet meer in zo'n mulle bak. Vandaar dat ik verhuisd ben naar deze nieuwe plek.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:55

gijsenkim schreef:
open van 13:00 tot 18:00 van ma tot vrij en de zondag. Zaterdag van 10:00 tot 18:00


Wat een rot tijden, als je werkt(zoals de gemiddelde persoon Tong uitsteken ) dan kun je dus eigenlijk nooit terecht ?

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:58

Bij ons op stal kun je terecht van een uur of zeven tot 23.00 ongeveer. Alle dagen van de week daar doen ze echt niet moeilijk over. Ook omdat er mensen zijn die ook in het weekend moeten werken. Maar goed je moet er idd maar gewoon aan wennen al lijkt het mij helemaal niks!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

moos
Berichten: 38
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:59

bij ons op de pensionstal zijn er niet echt tijden smorgens maakt niet uit hoe laat je komt .Savonds kan je tot een uur of tien gewoon nog komen elke dag van de week ,hij is dus vrij makkelijk daar in

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:00

beautyfull_mickey schreef:
dus ik vind dat wel een beetje erg dom van die man,dan moet die maar geen pensionstalling beginnen als je dat allemaal niet wilt.


misschien willen die mensen ook nog enigszins een priveleven hebben??

dom? waarom??
bij ons is de stal open van 7.00 uur- 22.00 uur, op zaterdag van 8- 20.00 u en op zondag van 8.30 uur tot 17.00 uur, tenzij iemand een wedstrijd heeft of moet werken of in overleg, binnen deze tijden heeft iedereen ruimschoots de kans om zijn/haar paard te doen (worden gevoerd en uitgemest, buiten en binnen gedaan, dus het is een kwestie van rijden/longeren etc.) buiten deze tijden hebben de paarden ook recht op hun (nacht) rust en wij willen zelf ook graag als laatste nog een keer door de stal kunnen lopen en de boel op slot doen.

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:10

Zazou staat op een manege, je kan dan wel rijden maar er zijn ook lessen 's avonds. 'S morgens kun je vanaf 8 uur komen en 's avonds gaat hij rond een uur of 10/11 dicht. Alleen op zaterdag is hij maar tot 18.00 open en zondag maar van 9.00 tot 11.00 smorgens. dus dan heb je niet veel tijd

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 21:14

Goh, ik geloof dat ik nog bof met deze tijden Haha! bij sommige is het wel heel beperkt zo te horen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:14

Altijd open
Zels midden in de nacht als je wilt, maar er word dan wel verwacht dat je rare tijden wel ff vermeld.
Maar dat doe je zelf automatisch al.

En ook feest en zondagen open.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:15

Ik sta op een manege, en ze hebben niet echt vaste tijden. S'ochtends zijn doen ze meestal rond een uur of 8 alles open, soms eerder, of soms is de dressuur instructrice er al eerder om haar paard te doen (ze heeft de sleutel). Tot hoe laat ze s'avonds open zjin verschilt ook, meestal iig wel tot een uur of 11-12, maar als het gezellig is ofzo blijven ze vaak zelf ook nog wakker.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:17

ik stond eerst op een manege, daar hadden ze wel regels, maar die heb ik nog nooit gehoord, dus ik kon altijd komen,maar er kwam eigenlijk niemand meer na half 11 s'avonds.
( in de winter moest je ook om de lessen heen rijden, en in de zomer anders wagen in een sauna binnenbak, of buitenritje.)

In de winter als de bak bevroren is ga ik naar pension en daar kan je ma. t/m vrijdag vanaf 8 uur komen t/m 22.30 uur.
En zondag vanaf 10 uur tot 22.30 uur ( ivm met uitmesten etc.) Er worden ook wel wat privelessen gegeven, maar dat was meestal rond de tijden dat je zelf niet zo snel rijd, en t stond duidelijk vermeld op n bord.

Maar nu staan ze gewoon thuis, en das helemaal ideaal Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ctal op 09-08-03 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:17

rhijnauwen"]
[quote="beautyfull_mickey schreef:
dus ik vind dat wel een beetje erg dom van die man,dan moet die maar geen pensionstalling beginnen als je dat allemaal niet wilt.


misschien willen die mensen ook nog enigszins een priveleven hebben??

dom? waarom??
bij ons is de stal open van 7.00 uur- 22.00 uur, op zaterdag van 8- 20.00 u en op zondag van 8.30 uur tot 17.00 uur, tenzij iemand een wedstrijd heeft of moet werken of in overleg, binnen deze tijden heeft iedereen ruimschoots de kans om zijn/haar paard te doen (worden gevoerd en uitgemest, buiten en binnen gedaan, dus het is een kwestie van rijden/longeren etc.) buiten deze tijden hebben de paarden ook recht op hun (nacht) rust en wij willen zelf ook graag als laatste nog een keer door de stal kunnen lopen en de boel op slot doen.
[/quote]

ja dom is niet echt precies het woord ervoor,maar stel je werkt overdag,tot een uur of 5,en het is eens 35 graden op die dag en je wilt eens later gaan rijden want s'morgensvroeg gaat dat niet?
ik weet dus niet of die man meerdere [paarden in pension heeft of niet.
als je er maar een paar hebt dan gaat zoiets idd wel,maar als je alleen maar pensionpaarden egstald bij je hebt (meer dus) dan vind ik dat je sávonds langer open moet blijven.
ik reageerde mischien zo omdat ik dat toch heel raar vind,want hier bij ons zijn alle pensionstallen en manege's gewoon de hele dag van vroeg tot laat geopend.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:17

in het weekend gaat het bij ons om 8 uur dicht. door de weeks rond een uurtje of 11

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers