dilemma (paard wel of niet)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

dilemma (paard wel of niet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 18:12

ik heb een tijdje terug een super aanbod gehad om een paard in bruikleen te krijgen. Ontzettend leuk paard, kan het er erg goed mee vinden en we zullen veel van elkaar kunnen leren denk ik. Nu zou ik het paard naar Apeldoorn mogen halen, en dan moet ik de stallingskosten betalen. Hoefsmid e.d. blijven de eigenaars betalen dus dat scheelt voor mij al een heleboel.
Nu zou ik het paard waarschijnlijk op mijn werk neer kunnen zetten. Kan ze lekker de wei in overdag of de paddock, mooie ruime lichte stal wat wil je nog meer. En ik weet waar ze dan terechtkomt en dat is gewoon super. Bovendien kan ik er heel regelmatig heen.
Maar nu het dilemma, moet ik het wel of niet doen. Ik wil het ontzettend graag en ik denk ook dat het me wel zou lukken (ook met mn school ernaast). Maar ik moet natuurlijk wel wat stallingsgeld betalen en waar mn werk nu is, is het niet goedkoop (precies weet ik nog niet wat ik moet gaan betalen, hoor ik binnenkort). Er is natuurlijk wel wat te regelen met het werk wat ik daar doe en het onderhoud van het paard maar ik verwacht dat er zowiezo aardig wat geld bijgelegd moet worden. Extra dag werken is geen probleem, ben ik er het hele weekend ipv 1 dag. En als ik er toch ben om paard te doen, kan ik net zo makkelijk nog iets doen voor mn baas. Allemaal geen probleem.
Mijn ouders (moeder vooral Haha! ) vind dat ik het maar even "op mn buik moet schrijven" en me bezig moet houden met mn studie. Ergens wel logisch maar ik verwacht dat het naast mn school goed te doen is.

pfff help... Het is moeilijk. Aan de ene kant wil ik het zo ontzettend graag dat ik er veel voor aan de kant wil schuiven. Maar aan de andere kant is het ook belangrijk dat ik genoeg tijd overhoud voor andere dingen zoals mn studie natuurlijk...moeilijk moeilijk...

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 18:24

Ik zal het gewoon doen! Bovendien kun je zo zien of je eventueel tijd zal hebben voor een eigen paard. *LOL*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 18:44

Bespreek je twijfels wbt tijd met de eigenaar. Misschien kun je een proeftijd afspreken waarin jij kunt bekijken of het allemaal op te brengen is. Denk dat dat ook voor je ouders wel een redelijke afspraak zal zijn.

* To Belg, or not to Belg *

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:16

als je de gewone stalprijs moet betalen ben je 270 euro per maand kwijt, dan sta je natuurlijk wel geweldig (ailin heeft nog steeds heimwee Haha! ). ja het is maar of je t kan bolwerken en het er ook voor over hebt. Je hebt nu ook 2 leuke verzorgpaarden waar je veel mee mag. moeilijke keuze en alleen jij kan hem maken.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:29

bekijk eerst eens hoe veel tijd je kunt missen en hoe veel geld je over hebt voor een paard. Het blijft niet bij stalling alleen, ook al heb je een paard in bruikleen. Een bezoekje aan de ruitershop levert altijd extra borstels, verzorgingsproducten en wat supplementjes op.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 19:43

Ik weet zeker dat ik er veel voor over heb en ik denk dat ik behoorlijk wat tijd kan missen. Ik ga dan zowiezo weg bij de manege, aangezien dat alleen maar geld kost en dat kan ik beter aan een ander paard Lachen besteden.
Marjp -> ik verwacht niet dat ik de volle 270 euro zou moeten betalen. Gerald gaat er even over nadenken dus ik ben wel benieuwd hoe veel het zal worden..
Het scheelt voor mij wel dat ik alles meekrijg van de eigenaars (zadel, hoofdstel, dekens, beschermers, borstels e.d) en ik heb thuis ook nog wel wat spullen liggen. Wat dat betreft ben ik best zuinig en ik kom *gelukkig* niet vaak bij de ruitersportzaak

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:26

Ik zou dan gewoon een proeftijd afspreken van ehm 2 maanden ofzo? Gewoon met de eigenaren bespreken...klinkt als een geweldig aanbod

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:39

Denk er goed overna en maak geen overhaaste beslissingen. Jullie passen iig super bij elkaar dus iets ervoor terug heb je al!!!

Succes Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 01:18

Ik zou het gewoon doen. Onder ongeveer dezelfde voorwaarden hadden wij ook een paard in 'bruikleen'. Eerst een proeftijd. Wij betaalden de stalling, hoefsmid, VA, wormenkuren endergelijke waren voor rekening van de eigenaar. Is ons erg goed bevallen en veel van geleerd.
Uiteindelijke resultaat is dat we nu een eigen paard hebben gekocht .

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:21

Wat leuk Maaike!! Ben benieuwd wat je gaat beslissen.....

Ik heb de nieuwe stalling van Gerald nog niet gezien, maar heb wel van de eigenaars van mijn bijrijdpaarden gehoord dat het daar geweldig is. Je paard komt daar dan iig goed te staan.

Denk er goed over na! Maak eventueel een lijst met voors en tegens, en weeg die tegen elkaar af. Het zou natuurlijk heel naar zijn als je over drie maanden ineens tot de conclusie komt dat het allemaal niet kan....

Succes met je beslissing!!

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:41

gewoon doen is altijd een goede ervaring

ONDERSCHRIFTLOOS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, jitskenienke, Vagabondo en 58 bezoekers