longeer clinic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-01 21:32

Ik ben afgelopen weekend (tje kon een paar dagen niet bokken) naar een longeer clinic van Lammert Haanstra geweest.

Hij begon met theorie. Hij had het er met name over hoe een paard goed loopt en dan vooral de beweging in draf en de halshouding. Verder liet hij zien hoe een mooie verzemaling eruit hoort te zien. Dit alles aan de hand van vergelijkende foto's, hoe het wel moet en hoe het niet moet. Tevens had hij het over de invloed van de houding van de ruiter op het paard.

Daarna was het tijd voor het praktische gedeelte. Hij liet heel mooi zien hoe een vrij groen paard dat normaal altijd met gogue gelongeerd werd, een heel ander paard leek toen hij gelongeerd werd met dubbele longe. Het paard was nog niet eerder met dubbele longe gelongeerd. Binnen een paar minuten liep hij heel ontspannen maar toch aktief door de bak.

Mooi om te zien hoe met een ogenschijnlijk kleine inspanning een groot resultaat bereikt kan worden.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 22:34

Is nog echt nuttig he, zo'n longeerclinic. Denk je dat je het allemaal wel weet en kunt, omdat je het al zo lang doet..... Ahum!
Ik heb er laatst eentje gevolgd bij Jan van Berendonk. Is echt een aanrader voor iedereen, ongeacht de discipline waarin je rijdt!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 22:37

En...waar kan je je daarvoor opgeven???
En..wat leuk suzan!!!

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:41

Hey Suzan, dan was je zeker naar de Dijckhoeve??

Wat vond je van die clinic erna, daar hoorde ik mindere berichten over.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:08

Lammert haanstra heeft een paar maanden geleden in de manege in beilen ook een clinic gegeven, ik wist het niet op tijd anders was ik erheen gegaan, maar daar hoorde ik nogal negatieve berichten over.
Hij had niet echt iets nieuws te vertellen en wou wel heel graag z'n boekjes etc. verkopen.
Dit heb ik van horen zeggen hoor!

Tsja, dat longeren.....ik wil nog altijd leren longeren met de dubbele longe, maar durf daar eigenlijk niet in m'n eentje aan te beginnen.
Dus...als er iemand mij een privé-clinic wil geven... *LOL*

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-01 18:03

Ja Fitz, dat was op de Dijckhoeve. De clinic erna met Imke Bartels heb ik niet gezien. Het was de bedoeling dat zij 4 keer een groep van 4 mensen les ging geven op B, L, M en Z niveau. Ze had ook een van haar hengsten mee genomen. Maar ik heb daar verder niets over gehoord.
En Rieja wat jij zei over dat hij graag zijn boekjes wilde verkopen, dat was wel een beetje waar. Maar ik vond het wel boeiend om hem bezig te zien met de dubbele longe met een paardje dat hij zelf niet kende en dat paard was ook nog niet eerder met dubbele longe gelongeerd. Dat zou dus wel boeiend voor jouw zijn geweest.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 18:18

Ik zou ook wel willen longeren met een dubbele longe, maar we hebben geen longeercirkel Boos! , alleen maar een buitenbak en denk niet dat dat zo goed gaat. Schijnheilig Dat boekje wat hij over longeren heeft geschreven is ook heel handig..

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 18:26

Waarom zou dat in een buitenbak niet gaan?
Ik denk als je het een beetje voorzichting aanpakt, met iemand die je helpt in het begin...

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 12:20

Je zou een deel van de buiten bak kunnen afzetten met strobalen of hindernis materiaal, Missy. Dan maak je het jezelf idd wel een stukje makkelijker.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 19:22

Met hindernismateriaal is niet zo'n heel goed idee Schijnheilig Dat heb ik n.l als eens geprobeert en dan blijft hij maar versnellen omdat hij denkt dat ie erover moet Haha! .
Ik kreeg van iemand de tip om het aftezetten met schrikdraad of een ander soort draad bv. longeerlijn. Ik kijk wel of ik dat een keertje ga proberen, Maar dan moet ik eerst een geschikte dag/tijdstip vinden want ik denk niet dat de andere pensionklanten blij zijn als ik de hele bak in beslag neem op een tijd dat er veel willen rijden Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: missy_m op 2001-09-14 19:23 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, LuckySeven en 191 bezoekers