kan staart niet optillen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rossy
Berichten: 49
Geregistreerd: 09-05-03

kan staart niet optillen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 17:28

Hoi...
ik weet niet echt of dit een probleem is maar een vriendin van mij heeft nu ongeveer een maandje geldeden een merrie gekocht , en ik heb er van gehoord dat je ok de vagina schoon moet maken dus we dachten pas, nou we gaan even kijken , me vriendin wilde dr staart opzei halen , (dat ging dus niet!) ze houd m zo strak er voor hangen!! ze heeft het nu al een paar keer geprobeerd maar we krijgen het allebei niet voor elkaar , wat is de beste manier om dit te doen ?
en wie heeft hier ervaring mee ?
alvast bedankt!

rossy
Berichten: 49
Geregistreerd: 09-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 18:26

Niemand ?! Verdrietig

Snelle_Belle

Berichten: 390
Geregistreerd: 09-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:03

proberen als ze hengstig is dan tilt ze m wel op!!! (moet je zodra ze m optilt je arm eronder leggen dat ie niet meer naar beneden kan, en dan iemand anders laten schoon maken..)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:04

ga gewoon je paard poetsen, lekker rossen bij de staart en dan gaat ze vanzelf genoeg ontspannen.... zit nog een kracht in he in zo een staartje!

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:21

Oké, het volgende antwoord klinkt apart.... maar daar gaan we Knipoog .

Paarden die zich spannen kun je goed ontspannen krijgen door heel zachtjes hun staartwortel te kriebelen. Omdat ze haar staart tegen zich aanknijpt begin je daarom aan de zijkant van de staartwortel (waar ze geen haartjes heeft, hoog aan de staart). Waarschijnlijk gaat ze zich gaandeweg meer ontspannen en zal ze haar staart steeds losser laten. Als dat gelukt is probeer je dus echt de onderkant van de staartwortel te kriebelen. De meeste paarden doen uiteindelijk hun staart lekker omhoog omdat ze het gevoel zo prettig vinden. Pas op, soms ontspannen ze zo erg dat ze ervan gaan winden (en daar wil je niet dichtbij staan ).

Veel succes.

rossy
Berichten: 49
Geregistreerd: 09-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 19:45

O oke thanks! Lachen
alleen nu heb ik nog wat daar over...
als je aan haar kont zit zeg maar... dan wil ze soms al gaan slaan , ik ben dus eigelijk bang dat ze dat ook gaan doen zodra ik zo erg aan dr staartwortel zit.
of zal dat dan wel weer mee vallen Verward
maar ik zal het proberen !

janneke87

Berichten: 80
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:07

eey
ik moet ook altijd mijn ruin wassen onder zijn staart met azijn omdat hij anders zijn staart kapot schuurt. maar ik krijg zijn staart altijd omhoog als ik langs zijn staart aai dan doet hij m zelf om hoog en dan snel je arm er tussen stoppen... succes..!!!
xx janneke

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:32

rossy schreef:
O oke thanks! Lachen
alleen nu heb ik nog wat daar over...
als je aan haar kont zit zeg maar... dan wil ze soms al gaan slaan , ik ben dus eigelijk bang dat ze dat ook gaan doen zodra ik zo erg aan dr staartwortel zit.
of zal dat dan wel weer mee vallen Verward
maar ik zal het proberen !


Maar 1 oplossing: Heel voorzichtig doen en sta naast haar (nooit erachter). Ik weet niet hoe jouw merrie zal reageren. Paarden die zich erg spannen kunnen hierdoor losser (meer ontspannen Slapen )worden.
Als ze er nou goed op reageert heb ik evt. nog een andere tip: Neem haar staartwortel in jouw beide handen en draai *LOL* (geen grapje) hem zachtjes rond. Doe dit met beleid.... dus niet trekken en rond gaan zwaaien, maar heel voorzichtig een omtrekkende beweging (van boven naar beneden en vice versa). Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is Verward .
(de staart rust in je handen).

De meeste paarden die gespannen zijn (bijvoorbeeld ook wanneer andere paarden in hun buurt komen) worden hierdoor iets meer ontspannen in hun lichaam.

rossy
Berichten: 49
Geregistreerd: 09-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 12:18

Oke Mensen bedankt ik ga het vandaag proberen! Lachen

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:43

Bel had dat ook toen we haar net hadden, en die begon ook te slaan als we haar staat op wilde tillen. Toen is het me toch een keer gelukt en bleek dat ze een grote wond onder haar staartwortel had. Dit is waarschijnlijk met het trailerladen geneurt, toen hebben ze denk ik een band achter haar kont gedaan om haar erin te zetten, want ze was volgens die man moeilijk te laden. Die band is toen onder haar staart gekomen waardoor haar staartwortel is beschadigd.
Wij hebben dat toen ook zo opgelost door haar te kriebelen waardoor ze iets ontspande. Nu alles weer heel is kan ik ook zo haar staart optillen en alles. Maar bij haar kwam het ook volgens de DA door de pijn.

rossy
Berichten: 49
Geregistreerd: 09-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 17:58

Hallo mensen ,
ik heb alles maar even geprobeerd ,
en ze ontspant dr staart door het kriebelen al meer Knipoog (bedankt) .... alleen ze laat het toch nog niet helemaal toe....
is dit al een goed begin om het rustig aan te doen of moet ik dr echt late merke dat ik wil dat die staart omhoog moet ? Scheve mond

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:09

rossy schreef:
Hallo mensen ,
ik heb alles maar even geprobeerd ,
en ze ontspant dr staart door het kriebelen al meer Knipoog (bedankt) .... alleen ze laat het toch nog niet helemaal toe....
is dit al een goed begin om het rustig aan te doen of moet ik dr echt late merke dat ik wil dat die staart omhoog moet ? Scheve mond
ik denk dat je daar niet veel mee op schiet, bij bel hoef ik dat in ieder geval zo niet te proberen. Ik denk dt het beter is als je rustig aan doet. Ze moet natuurlijk niet 'over je heen lopen' Maar als het zo werkt kun je beter zo even doorgaan.

bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:10

hoi,
veel merries hebben het niet graag dat je onder hun staart zit en als ze hun staart niet willen omhoog doen zal je dat ook nooit niet lukken. je kan proberen welke plekjes ze leuk vinden. juist naast hun staart krabben , op de staartwortel en wat mijn merrie graag heeft aan haar navelbuik of uier , dan ontspant ze zich helemaal ook haar staart. het beste is dat je dit met zen tweetjes doet zodat eentje kan blijven kriebelen terwijl de andere onopgemerkt de staart probeert opzij te doen. ook als ze probeert te stampen is het soms handig om iemand haar pootje probeert op te tillen dan kan ze normaal niet stampen( zij altijd wel uitzonderingen)
nog veel succes