Ervaringen met gietvloer in trailer gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
boemel

Berichten: 8269
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Ervaringen met gietvloer in trailer gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 10:02

We hebben pas geleden een trailer gekocht waar een polyester gietvloer in zit. Ik vraag me af of ik hier nog rubberen matten overheen moet leggen. Mijn paard wil nog wel eens met haar voorbenen slaan en ik ben bang dat de vloer zo kan beschadigen.

Wat zijn jullie ervaringen met een gietvloer? En leggen jullie er nog iets boven op?



Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 10:24

Wij hebben onze trailer uh ff denken al zo'n 12 jaar misschien??? De vloer mankeert NIKS. Maar of het beschadigd met dat extreme kappen van je paard weet ik niet. Of doet hij het maar af en toe?

Ik heb heel lang er niks bovenop gelegd maar tegenworodig hebben we er stro inliggen. Als dat eruit moet gooi ik er wat ouder vlas in uit de stal omdat ik mijn paarden inmiddels op vlas heb staan.... Maar echt nodig is het niet. Eigenlijk alleen maar meer werk enzo hahaha.

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 10:41

Als je paard veel staat te stampen en schrapen zou ik voor de zekerheid onder de voorbenen een mat neerleggen.

Reparatie van je vloer is duur. Dit zal toch moeten gaan gebeuren aangezien er anders water onder kan lopen dat je hout gaat aantasten.

De rubbermat veert iets mee waardoor de voorbenen minder te leiden hebben en de hoeven (zonder ijzers) minder kans hebben tot afbrokkelen.

bijkomend voordeel het maakt iets minder lawaai.

Zelf hebben we een rubbervloer gehad je kon zien dat daar geschraapt was.

Nu hebben we een andere trailer gekocht met een ander soort vloer (weet niet wat erop zit)
het is groen en oneffen geen teer of zo iets en we mogen dus hout gaan repareren.
Hierbovenop hebben wij 2 voormatten en 1 achtermat liggen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, Tess1 en 42 bezoekers