Plassen onder het rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Plassen onder het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 19:56

Doen jullie paarden dat ook?
Yorghos wel. Ik merk precies wanneer hij moet plassen. Hij gaat dan heel langzaam lopen en zoekt uit zichzelf de berm op. Hij zoekt een lekker plekje en plassen maar.
Van mijn vroegere verzorgpony's kan ik me niet herinneren of zij het ook deden. Kai plast iig niet onder het rijden.
Zomaar een nieuwsgierigheidje, hoor.

* To Belg, or not to Belg *


Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:12

nee zazou plast niet tijdens het rijden. Maarja als je moet plassen, moet je plassen toch?

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:22

wees blij dat ie plast tijdens het rijden, de mijne doet het ook, midden op straat of midden in het dorp, hij zit er niet mee, maar..... ik hheb wel eens een jachtpaard gehad die alleen maar op stal wilde plassen, die is heel vaak over zijn water geweest!!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:30

Op de manege paarden wel heel geregeld. Door die paardjes heb ik geleerd dat je dan moet gaan staan in de beugels Haha!

Pinky deed dit ook nooit (nooit als hij aan het werken was zelfs) maar een weekje of 4 geleden was ik aan het stappen en moet hij ook ineens plassen. Kvond het wel stoer (uhhh ja) omdat ik bij hem weet dat het draaide om vertrouwen. (ik heb een keer een hele avond in zijn hok gezeten na het werk (dan plast hij altijd) om wat op te vangen voor onderzoek op school en hij deed het niet! Ik zet hem in de weide, en jawel hoor... ARGG).
En nu heeft hij al 2 keer geplast onder het zadel. Wel grappig Knipoog

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 21:04

Nope mijn paarden plassen NOOIT onder het rijden. Alleen in hun eigen stal ook niet op de trailer.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 08:40

Mijn paard gaat gewoon plassen als hij moet.. Of ik nou aan het rijden ben of dat hij in de trailer staat en ook gewoon midden op straat..

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 09:00

Mijn paard gaat ook gewoon plassen wanneer ze moet. Meestal is dit tijdens het uitstappen. Heel vreemd, ze doet het de laatse tijd bijna altijd na het rijden en eerste plaste ze nooit als ik op zat, nu echt 9 van de 10 keer.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 09:30

Mazzel eerst wel vaker, maar de laatste tijd eigelijk nooit meer..
Heb inderdaad ook geleerd dat je dan in je beugels moet gaa staan en een beetje voorover buigen.

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 09:50

Nee eigenlijk nooit Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 09:53

De merrie´s wel maar Händell absoluut niet en dat is best wel eens lastig.
Vooral met lange rit loopt hij op het eind gewoon beroerd omdat hij zo nodig moet maar het gewoon vertikt.

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 10:38

juup altijd en op dezelfde plek... altijd als we langs dat bosje kome weet ik dat ie gaat plassen.. weet iemand een verklaring?

Nog 26 dagen Fons en dan zingen we weer luid he jongen!

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 10:58

Die van mij plast eigenlijk ook nooit onder het rijden. Ze heeft het een keer gedaan tijdens het dauwtrappen, dus kennelijk moest ze toen echt heel nodig.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 11:01

Mijn pony heeft naar mijn weten 3x ooit geplast onder het zadel.
Anders hield ze het gewoon op. Wel lastig want dan liep ze bv. seeds langzamer en als je haar dan in de stal zette kwam ze niet meer stil voor 3 minuten ofzo Scheve mond

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 11:14

Jupiter schreef:
juup altijd en op dezelfde plek... altijd als we langs dat bosje kome weet ik dat ie gaat plassen.. weet iemand een verklaring?


Ik denk een gewoonte voor je paard...
Grappig dat het zo verschillend is, het ene paard plast wel onder het zadel, het andere absoluut niet. Waar zou dat aan liggen?

* To Belg, or not to Belg *

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 12:21

Bij ons staat ook een paard die onder t rijden net doet of ze moet plassen gaat ze dr helemaal klaar voor staan. En dan ineens dat hoofd omlaag lekker grazen Tong uitsteken

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 12:35

Dennis heeft tot nu toe 1 keer geplast onder het zadel omdat hij echt moest. Maar als ik hem zijn gang laat gaan in een vreemde omgeving gaat hij netjes over alle mesthopen en andere geurtjes van andere heen piesen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 12:37

Die van mij heeft nog nooit geplast onder het rijden Haha!
Zullen ze het bewust ophouden als ze toch moeten?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliënberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 12:50

Die haflinger van mij plast gewoon onder het rijden .
Vroeger plaste hij eens een keer midden in het dorp (van alle kanten werd ik uitgelachen, maarja het was ook wel een grappig gezicht Haha! ).
En als ik met hem bijv. over de verharde weg rijdt, zoekt ook hij de berm op en gaat daar staan plassen. Lachen Ik ben wel blij dat hij onder het rijden gewoon plast, want het zou niks zijn als hij het tot thuis zou ophouden.

In mijn profiel staan foto's!!!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 13:00

Jordy deed het eerst niet onder het zadel, maar vaak wel zodra ik afstapte. Nu plast hij wel onder het rijden, hoewel hij niet langzamer gaat lopen als hij moet. Ik kan het horen als hij moet, dan laat hij hem er namelijk eerst een stukje uithangen, dus als ik iets heen en weer hoor slingeren weet ik dat ik even halt moet houden Haha! Hij plast ook pas als ik ga staan in de beugels.
Nu had hij echter een nieuw trucje ontdekt een tijdje terug, hij liet hem er een stukje uithangen, zodat ik ging halthouden... Om vervolgens te gaan staan dromen, of in het geval van buiten rijden een hap gras nemen....

Run free Jordy.... 1997 - 2021

pmarena

Berichten: 48045
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 13:33

Rena deed het in het begin ook niet , en als we dan terug kwamen op stal (in de wei wilde ze het ook niet Haha!) dan volgde er een waterval met moeilijk gekreun , niet normaal Haha!

Op een gegeven moment ging ik zelf maar als ik haar uit de wei haalde om een ritje te maken , eerst even met haar naar haar stalletje om te piesen voordat we gingen , anders liep ze zo lekker wijdbeens *LOL*

Op een gegeven moment ben ik het aan gaan bieden als ik voelde dat ze moest onder het rijden , gewoon stilstaan op een rustig plekje met zachte bodem , niet laten grazen maar zachtjes flemen met haar ''ga maar piesen'' . Dat kende ze natuurlijk al van het even snel in stal voor het rijden , en dus langzaam een voetje naar voren....even onzeker wachten , nog een voetje ....achter een stukje ...nog wat verder alles... en ja hoorrrrrr *krrrreeeeeuuuunnnn....puf* en daar kwam 'ie *LOL*

Sindsdien laat ik haar stilstaan om het aan te bieden , maar ik laat haar expres niet grazen dan zodat ze het niet gaat misbruiken. Gewoon ontspannen rustig staan en als ze niet binnen een paar seconden aanstalten maakt (dus dat ik een voetje naar achter of naar voren voel gaan) , dan ga ik weer door en wacht tot ze zelf aanstalten maakt om halt te houden of tot ik voel dat ze het nu graag kwijt wil Haha!

En dan alsnog even piesen.

De laatste tijd ging ze echter een paar keer zelf halthouden alsof ze moest piesen..maar deed het dan niet. Erg raar voor Rena omdat die meestal GRAAG loopt. Ik denk dat het dan maar iets ermee te maken had dat haar kreupelheidje eraan zat te komen dat ze onlangs heeft gehad.... Verward

Maar iig , nu is ze alweer een hele tijd zover dat als ik voel dat ze wat ''vol'' gaat lopen , ik haar op een fijn plekje laat ahlthouden , een beetje voorover ga zitten en zeg ''ga maar piesen'' of iets van die strekking Haha! En dan doet ze het nog ook met een kreuntje en gepriemde oortjes Cheese!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 13:41

Rocco doet het vaak als ik lang gereden heb wel onder het rijden en ik merk ook dat als hij een wat grotere inspanning heeft geleverd (les of wedstrijd) hij meestal ook wil plassen als ik aan het uitstappen ben.

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 14:45

mijn pony plast ook nooit onder het rijden, maar die van mijn vriendin, die begint al als we 10 min hebben gestapt ( bij buitenrit) en dan rijden we zo'n drie uur en dan heeft ie zeker twee keer geplast, das echt niet meer normaal. Soms denk ik echt dat ie het allemaal ophoudt tot ie gaat rijden, maar ja dan zou ik denken dat ie alles in een keer uitplast. Zelfde bij poepen trouwens. Echt maf.

_______ Roos Koeter _______
Osteopathie voor Paard en Hond
http://www.rooskoeter.nl

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 18:25

Ik heb het een keer meegemaakt met een rit door de bergen op een muildier. Verder heb ik het nog nooit gehad met alle paarden en pony's die ik ooit gereden heb!

ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:57

Mijn paard plaste nooit onder het zadel, als hij dan op stal kwam na een drie uur durende rit ging hij gelijk staan zodra ik eraf was.

Nu ga ik regelmatig met een ander paard op stap en die plast soms wel drie keer per rit, Owen heeft dat in de gaten en die gaat nu ook als hij moet! Hij gaat dan een beetje treuzelen en van het pad af, of hij gaat als het andere paard ook moet plassen. (met recht plaspauze)

Tijdens rijden in de bak doet hij het zelden, maar als we buiten rijden doet hij het dus nu regelmatig.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers