Word een concours ook afgelast bij deze Hitte??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Word een concours ook afgelast bij deze Hitte??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 12:35

Hallo,

Ik vroeg me af of concoursen nooit worden afgelast met deze hitte??

Zo ja hoe weet je dat??
Bellen ze je op om te zeggen dat het niet doorgaat??

Of staat er iets erover ergens anders??

Groetjes: Corina


caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:48

voor zover ik weet is dat nog niet gebeurt.

en idd er vallen regelmatig ruiters van hun paard door de warmte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:02

Er vallen ruiters van hun paard maar er vallen ook paarden onder hun ruiter neer.
Die regeling van +30 graden en je mag in zomertenue kunnen ze beter wijzigen zodat er bij extreme hitte het concours wordt afgelast. Er zijn altijd mensen die denken dat ze hun paard wel goed in de gaten houden en toch zijn er weer paarden die bezwijken.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:08

Ik denk dat de organisatie het wel af wil lasten, maar het niet kan, omdat er veel geld mee gepaard gaat. Ik denk dat het voor een club financieel niet mogelijk is om het af te lasten, vanwege het vele geld wat er al in is gestoken en wat terugverdient moet worden tijdens de wedstrijd....

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:16

Zijn daar geen verzekeringen voor dan?
En wat als (was het maar waar!!!) deelnemers en publiek massaal wegblijven?

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 15:26

bij ons vinden ze nog een extra rubriek uit om nog langer te blijven!

alle mensen met een 1e stek (van de verschillende ringen, te beginnen bij L1)
mogen nog eens in de achtermiddag tegen elkaar kampen voor dagkampioen.
gezellig he?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 15:35

Op de endurance mailing list las ik dat de endurancewedstrijd van komend weekend in Genk (België) is afgelast. De temperaturen in België liggen momenteel ook nog net iets hoger dan in NL. Als mensen met beleid rijden, hoeven er geen vervelende situaties te ontstaan, maar ik vind het wel heel verstandig van de organisatie dat ze alle risico's willen uitsluiten.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 15:52

even een situatie schetsen:

om 11u20 individueel dressuur rijden.
om 12 u achttal
om 14u springen

als je prijs reed:
om 14u30 parade
om 16u overkamping.

toch niet normaal???

heb je sommige paarden der al zien staan zweten? volledig wit van het schuim, het zweet droop van hun buik!

dat vind ik toch té veel van het goede.

en overtijd zat ik in flevoland, heerlijk kon je nog s'middags rijden.
kom ik een goeie 3u later (is ong een kleine 300 km vanons vandaan) terug thuis, dat is om dood te vallen.

de warmte daar was draaglijk. hier echt niet.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:39

Die parade's moeten ze echt afschaffen. Hier is het zo: vrijdag rijden, kom je door? Zaterdag ochtend rijden, kom je daar door? zaterdag middag overrijden en dan wachten op de uitslag en dan nog de parade rijden. Dit moeten ze echt aflassen............. zeker met deze warmte of met extreem veel regen!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:29

Jeetje, en dan niet te vergeten dat je moet wachten op de parade... Paard staat te vergaan op de trailer.
Vandaag start een stalgenootje op de Friese kampioenschappen, ook met parade, ik ben benieuwd...

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:28

Vandaag (vrijdag) ook met de Friese Kamp. Was zo sneu joh.. Ze wouden de punten niet geven. Hadden trouwens een ochtend- en middagprogramma. Ik moest in t middagprogramma startan als nr. 1 om half 2!! Pff.. Niet uit te houden . En toen rond 3uur springen.. Nah ja, heb m'n pony de hele dag nat gehouden.. Gewoon veel water sjouwen!! En ondertussen wat watergevechten houden natuurlijk!!! *LOL*

Groetjes Hester

Frits [Silverstone x Casantos]
Celoma De La Tourbe [Whitesnake x Zuidhorn]
VERKOCHT
Gediplomeerd ORUN instructrice (niveau 2)

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:40

je kunt ook zelf initiatieven nemen door niet te starten.
Ik start zondag echt niet, ik merk dat mn paard zich niet zo goed kan concentreren in de hitte en ze blijft gewoon kei hard door werken tot ze er letterlijk bij neervalt. Dat bespaar ik liever.
Komen nog concoursen zat. Selectie of Kampioenschap zou ik nog even over nadenken. Maar wij zijn dit weekend lekker vrij!!!!!!!!

She's my lady Lovers

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:52

Ik vind dat de kleinere wedstrijden echt wel afgelast kunnen worden of iig de middagrubrieken. Als er 2 proeven gereden worden kunnen ze toch iedereen 1 proef laten rijden maar dan bijv alleen in de ochtend en avond.....???? Of ben ik de enige die zo kan denken???

Ik vind het nu ABSURT om te starten met dit weer. En ook met de kampioenschappen voor de deur mogen ze best eens hun hand voor de ogen houden en een zomertuneu toestaan en proberen het zo dragelijk mogelijk te maken waar dat kan.


hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 08:32

Met 't FK wouden ze eerst helemaal geen uitslagen bekend maken (dus als je om 13.30 moest starten mocht je wachten tot 19.00 op de uitslagen) dus iedereen protesteren voor de pony's (stonden allemaal in de zon en zo) echt erg joh.. Maar daar wouden ze geen uitzondering voor maken.. Later met de parade rond 7uur WERD ER GEEN ERERONDE IN GALOP GEREDEN DOOR DE WARMTE!!!!!!! AAAAAAAAHHHHH!!!! Verward Moest in stap... Snap je dat nou?? Vandaag hoop ik dat het anders geregeld word. Want wij moeten ons ineens (omdat dit concours een naam heeft) overal aan de regeltjes houden (parcours verkennen in correct tenue blablabla) maar hun maken er echte en rotzooi van. Pff.. erugg!!!

Groetjes Hester

Frits [Silverstone x Casantos]
Celoma De La Tourbe [Whitesnake x Zuidhorn]
VERKOCHT
Gediplomeerd ORUN instructrice (niveau 2)

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 12:19

Inderdaad wel heel raar van dat bestuur ja hester! Maare, over die parade, je bent toch niet verplicht daaraan mee te doen?

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 12:59

gewoon jezelf afmelden, de wedstrijd aflassen doen ze toch niet

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 13:07

ik snap ook niet dat jullie jezelf dan niet afmelden? ik zou het welzijn van mijn pony wel voorop stellen dan een winstpuntje...

Dag lieve mama...

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 14:32

Waterkippie schreef:
ik snap ook niet dat jullie jezelf dan niet afmelden? ik zou het welzijn van mijn pony wel voorop stellen dan een winstpuntje...

precies ja! dat vind ik nou ook. je gaat zelf toch ook geen marathon lopen als het 30 graden of meer is? waarom dan wel naar een wedstrijd gaan met je pony?

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 18:30

zover ik weet gaat alles gewoon door dat komt omdat het allemaal al geoganiseerd is dan kunnen ze het niet zo snel aflasten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers