aan alle westernzadelmakers/kenners

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

aan alle westernzadelmakers/kenners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 17:13

ik heb een zadel liggen thuis het is al wat ouder een jaartje of 15 en kan er geen merk ofzo op vinden dus zal het wel niet bekend zijn nu staan er wel een aantal dingen bij mij op de boom
nml het volgende

met hele grote cijfers staat er richting de knop toe 1500
daarna weer horizontaal van voren naar achteren op het zadel
no 3712024 en dan ralide pat met een copyright tekentje erachter
en dan daaronder weer ook horizontaal van voren naar achteren
no 3780494 en dan daar schuinonder weer een keer heel klein 1500

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik heb zo'n zelfde zadel ook in het zwart
maar heb daar nog niet van naar de nummers gekeken het is echt qua print en leer struktuur zitting en knop zo wel hetzelfde zadel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nou dat zijn de foto's van allebei mn zadels behalve dat ze voor die foto's eigenlijk wel een goede invet beurt hadden kunnen gebruiken
weet ik ook wel dat menigeen hier een beter zadel als mij zal hebben?
nou ben ik toch erg benieuwd of er wel of geen merk aan zit en wat nou de kwaliteit is van dit zadel zou je het nieuw gekocht hebben uiteraard want de slijtage aan het bruine zadel is erg groot
ze zijn van erg dik stevig leer meer als een halve centimeter dik zelfs op sommige stukken.

ondanks dat ie al zo oud is ik vind het heerlijk rijden en het past volgens mij ook wel goed op mn paard. er moeten echter nogal wat reparaties aan gedaan worden en als de kwaliteit van het zadel eigenlijk niet goed genoeg is om dat te doen dus zeg maar als ik eenzelfde zadel voor weinig geld nieuw zou kunnen kopen wil ik niet dure reparaties eraan laten uitvoeren voor veel geld

hoe duur die worden weet ik ook nog niet daar wou ik vorstenbosch nog over contacteren maar ik krijg morgen misschien iemand langs met een ander zadel en als mn zadel nu wel van goede kwaliteit is of van betere dan wil ik het laten maken en misschien wel niemand langs laten komen.

weet er iemand of ik ook kan mailen naar vorstenbosch? of kan ik alleen bellen?

groetjes fabienne

alvast bedankt voor jullie hulp
[/img]

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:50

Ze lijken verdacht veel op mijn zwarte bighorn zadel, inclusief de nummers etc. (zie mijn site voor foto) 1500 is volgens mij inchmaat 15 en je hebt dan als het goed is ook een ralide boom erin?

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 18:02

ja ik geloof het ook ik vond ze ook al erg veel op bighorn zadels lijken had er al wel meerdere gezien op een pic
ik zal die van jou eens bekijken

ja er staat wel in ralide boom het is een erg licht zadel als je het draagt en het is idd wel 15 inch

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

DubbelFun

Berichten: 88503
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:05

In veel zadels zit een Ralide boom. Aan de Swell-vorm en Cheyenne roll te zien zou het een King kunnen zijn, maar er zullen wel meer zadels zijn die deze kenmerken hebben.

ALs beide zadels op verschillende plaatsen versleten zijn, kun je misschien van 2 zadels één laten maken. Of als dat niet meer lukt én de boom past goed op je paard kun je daar en nieuw zadel op laten bouwen.

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 18:07

mn andere zadel het zwarte is in een redelijke staat nog eigenlijk gewoon goed hoeft niks aan gedaan te worden het is vooral het bruine zadel waar een hoop aan gedaan moet worden
maar bighorn zadels of king zadels zijn allebei toch wel erg goede zadels of heb ik het nu mis?
tja het is geen billy cook ofzo maar kwalitatief zijn ze dan toch wel goed?

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 18:09

maar bij de kings series etc zou er dan toch ook wat op het label geprint moeten staan wat aan het zadel hangt onder de concho voor bij de knop en daar staat bij mij niks op ook niet op beugelriemen of wat dan ook?

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

Willeke

Berichten: 176
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:14


DubbelFun

Berichten: 88503
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:16

Tja alle merken hebben een 'goedkope' - middel en dure lijn in hun zadels. En bij King staat idd op de keeper het merk.
Overigens zijn er ook veel merkloze zadels in omloop, die echt niet verkeerd hoeven te zijn. Het feit dat er een Ralide boom in zit zegt al iets, bij echt goedkope zadels is dit vaak een holle boom bestaande uit 2 op elkaar gelijmde schalen.

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 18:30

dus een ralide boom is dus wel goed thnx willeke kan ik even een e-mail sturen Lachen

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 23:33

Het eerste zadel lijkt erg op het Western Rawhide zadel dat ik had voor een verzorgpaard een tijd geleden. Dat was geen megagoed zadel, maar daar heb ik wel ontzettend veel ritten mee door de stromende regen gemaakt en karton zat er echt niet in, geloof me. Misschien dat ik nog een foto kan vinden. Ik had alleen een suede zitvlak, maar de print was exact hetzelfde.. Ja hij lijkt er echt heel erg op

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 07:48

hej dit zadel rijdt ook heel erg fijn heb er zelfs lange ritten etc mee gemaakt de pasvorm is op het paard ook erg fijn.
hij lijkt ook erg op de bighorn van cornelie ook hetzelfde zadel en dezelfde print alleen daar staat dan ook de tekst bighorn in Verward ik heb vorstenbosch al gemaild dus wacht ook nog even op hun antwoord.

groetjes fabienne

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 08:13

Ik ben heel benieuwd, houd je ons op de hoogte?

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 08:16

jah anders ik wel Tong uitsteken ik houd jullie op de hoogte ik wacht nog steeds op antwoord van de andere zadelmakerijen die ik heb gemaild en vorstenbosch. kunnen die niet aan de hand van het nummer opzoeken wat voor zadel ik precies heb? ik hoop het wel weet ik tenminste wat ik in huis heb of het nou wel goed of minder goed of slecht is.
ik ben zelf nml ook op zoek naar andere zadels en wil deze dus weg doen. maar ja zit een beetje financieel te hikken om goede mooie nieuwe zadels te kopen vandaar dat ik het misschien toch wil laten repareren.

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 10:44

Wij doen ook reperaties.

Over mogelijkheden en kosten kunnen we natuurlijk pas wat zeggen als we het zadel in handen hebben gehad en weten we je wel/niet wil laten vervangen/maken.

Laat maar prutsmutsen als je wil.

MVG Louis

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:51

Dit was mijn zadel, en niet eens met suede zit (zoals ik dacht), maar dit was ook niet de Western Rawhide. Volgens mij was het merk Dakota, kan dat? Niet echt bekend volgens mij

Afbeelding

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 11:53

hej hej
als ik dat zou zie lijkt het er idd wel erg veel op
zelfs dezelfde kleur als van mn bruine westernzadel Tong uitsteken

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 11:54

en sablou
tja je woont een beetje erg ver weg Tong uitsteken mn zadelmaker hier in de buurt kon het niet voor me maken dus nu wacht ik op antwoord van vorstenbosch dat is wat dichter in de buurt

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

Signe

Berichten: 5800
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:21

Die bruine heeft exact dezelfde beugels als mijn zadel (merkloos en lijkt totaal neit op die van jouw) Bloemetjes op een zijde van de beugel...

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 15:06

hej jah bij mij zitten er aan een kant ook bloemtjes ingedrukt en op de andere kant niet tenminste neem aan dat je mijn zadel bedoelde. jah ze hoorden geloof ik ook niet bij dit zadel maar bij een ander zadel maar ja ik heb het ook niet gekocht maar bij mn paardje gekregen
dus kan het misschien toch wel dat het niet helemaal bij elkaar hoort.

en dakota ja dat zou misschien best wel eens kunnen ik zal ns kijken op het internet of ik iets over dakota zadels kan vinden iemand anders die info vind zou die mij het kunnen pb-en of de link ervan kunnen geven Tong uitsteken

en sablou ik kan misschien wel de prijzen aan je vragen voor het repareren als je goed kijkt op de 2e foto van mn zadel zie je dat er onderaan bij de boom van de knop een schroef mist (sorry weet alle benamingen zo effe niet) die moet vervangen worden. en aan de andere kant achter mist de concho en de leren veter die de bladen aan de achterkant bij elkaar houden die moet ook vervangen worden.

verder wil ik misschien het bont er nog aan laten vervangen omdat het wel dun begint te worden
en misschien iets aan de zitting laten doen als dat kan
maar dat van die concho's moet zeker enig idee wat me dat gaat kosten?

groetjes fabienne

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:10

Die schroef voor (mits niet afgebroken), die concho achter en die "veter" tussen de beide skirts kosten je 4 pilsjes en een glimlach. Pling ....

De wol onder de skirts is andere koek Scheve mond . Wij gebruiken alleen echte schapenvachtl en om die onder de skirts te naaien (handwerk) moeten de skirts van de boom af en de oude laag verwijderd worden. E.e.a. hoeft niet perse een groot probleem te zijn, maar kan ook lekker tegen zitten. Reken hier op max. Euro 150.

Ik betwijfel overigens of Arthur dit soort dingen doet.

MVG Louis

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 16:13

ai Boos! das jammerz als ie dat niet wil doen en dat is ook nogal veel geld voor dit zadeltje denk ik want dat zou het niet echt meer opbrengen ja als ik alles vernieuwd heb wel maar dan kost het me dus nog steeds meer.

jammer dat ik niet dichterbij venlo woonde anders was ik meteen gekomen met 4 ijskoude pilsjes en een hele lieve glimlach Tong uitsteken
misschien een boktmeeting Tong uitsteken
krijg je er wel 4 pilsjes en een breezer en een glimlach voor Tong uitsteken

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo


Signe

Berichten: 5800
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 22:48

150 euro is erg goedkoop! Ik heb hier en daar geinformeerd en kreeg steeds vanaf 200 euro te horen, zelf met inlevering van eigen vacht.

Hoeveel dichterbij Venlo wil je zijn! Zover is dat toch niet?

Ik bedoel bij de weg trouwens jouw zadel idd Fabske...

mmm rare zin

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 22:53

haha ik snapte je al nou venlo is op de fiets nog een eindje vanaf tilburg en te paard ook wel eigenlijk Tong uitsteken maar ik zit te kijken of ik het misschien wel kan regelen
en zo ja dan houd ik sablou aan zn belofte Tong uitsteken
groetjes fabienne

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker