Het verhaal van Breezer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Het verhaal van Breezer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 21:14

Gister werd mijn vader ineens opgeschrikt door een hoop gekrijs uit de boom bij hem voor het huis. Hij zat lekker in de tuin met wat vrienden en toen bedachten ze zich ineens allemaal dat Pim, zijn kater, zich de hele avond nog niet vertoond had. En bovendien herinnerden ze zich ineens dat enorme geblaf van een hond op straat.
Ojee, Pim zal toch niet...
Direct naar voren gelopen, in de schemering, en iedereen stond naar boven te kijken. Hij lijkt wel op Pim, zelfde kleur, tekening, eigenwijs koppie...
Ladder gepakt en een vriend van mijn vader ging daarmee de boom in om de kat die jammerlijk zat te huilen naar beneden te halen.
Ging nog niet zo makkelijk, maar eenmaal beneden was het eerste wat mijn vader zei: "Dat is Pim helemaal niet" Haha!
Een kleinere versie, een jong poesje, maar leek er verder wel heel erg op. Beestje had een halsbandje om met een groen breezerdopje eraan.
Hij heeft wat te eten en te drinken gekregen en het beestje voelde zich wel thuis. Pim kwam echter ook aangelopen en was allerminst blij met deze 'indringer'. Afijn, het werd later en later en mijn vader ging naar bed. Al gauw stond het jonge poesje enorm te mauwen onder het slaapkamerraam, niet van plan te vertrekken.
De volgende ochtend, vandaag dus, liep hij nog steeds in de tuin rond.
Toen ik daar vanmiddag was kwam hij steeds gezellig bij ons liggen in de tuin, heel knuffelig beestje, eigenwijs koppie en het breezerdopje maakte de uitstraling compleet. Vanaf toen was hij dus ook omgedoopt tot "Breezer".
Mijn vader en vooral zijn vriendin waren enorm gecharmeerd van dit beestje die zich kennelijk al heel erg thuis voelde, maar ondanks gesputter van zijn vriendin is mijn vader toch maar met de Dierenambulance gaan bellen om het beestje als aanlopertje op te geven.
Hij gaf wat kenmerken door en bij het breezer-dopje ging ineens aan de andere kant van de lijn een belletje rinkelen. Ja, dit beestje werd vermist Mijn vader heeft zijn adres en telefoonnummer achtergelaten en de dierenambulance zou contact met de eigenaren opnemen.
Vriendin van mijn vader helemaal sneu, die had het diertje graag gehouden. Alsof 'Breezer' het voelde probeerde ze hem ineens te smeren, gauw het tuinpad af. Ik heb haar toen toch maar opgehaald.
Op dat moment stond mijn vader in huis en zag hij iemand aan komen lopen. De eigenaresse van deze poes. Lachen
Ik ben met 'Breezer' achterom gelopen en toen ik haar aan de eigenaresse gaf kreeg ze al tranen in de ogen. "Dit is 'r" Ach gut
Wat bleek nou, deze mensen waren een aantal weken geleden in Assen komen wonen, en er was een nieuw katje bij gekomen. Daarom is 'Mickey' zoals ze echt bleek te heten hem gesmeerd, uit het keukenraam. Ze wonen compleet aan de andere kant van Assen dan mijn vader dus het beestje heeft een heel eind gelopen. Bovendien was dit al 3 weken geleden!!!
Wonder boven wonder dus dat ze Mickey nu weer terughebben, ze had er ook niet meer op gerekend.
Mickey gaat nu terug naar Beilen, waar ze ook heeft gewoond voordat ze naar Assen verhuisde, dat is op een boerderij bij de moeder van de eigenaresse.
Dus alles komt weer op zijn pootjes terecht. OK dan!

Je vraagt je dan af wat er in zo'n koppie van zo'n dier omgaat, van huis weglopen, de hele stad door en dan zomaar ergens aanlopen...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 22:11

Arm beessie, die wou gewoon niet in der nieuwe huisje wonen.

Pim is zeker blij dat ze weer weg is Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 00:11

Echt wel Haha!
En de eigenaresse was ook ERG blij!

Vroeg me af hoeveel matches zo'n dierenambulance kan bewerkstelligen, of het vaak voorkomt dat een dier idd teruggevonden wordt.
Zonder dat breezerdopje bijvoorbeeld was het al een stuk lastiger geworden om het dier te identificeren.

Alja

Berichten: 25642
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 09:32

maar het is nu wel goed af gelopen en dat is het belangrijkst voor breezer

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 17:11

Gek beestje,heeft dus aardig wat kilometers afgelegd
Die mensen hebben echt wel mazzel dat ie nog leeft.
Toen wij zijn verhuisd hebben we onze katten een kleine 3 weken binnen gehouden,en toen ze eindelijk naar buiten mochten was die rooie van ons al vrij snel vertrokken.
Was hij terug gegaan naar het ouwe huis Verward
En niet 1x nee wel 10x en dat heeft wel een aantal maanden geduurt Boos!
Maar nu is ie eindelijk gesettelt,totdat we vorige week ons hok waar de katten s'nachts altijd slapen eens flink onder handen hebben genomen toen was ie weer helemaal van slag,gek ding durfde niet meer in het hok te slapen,was vast te netjes geworden Schijnheilig Haha!
Dus voor zover ik weet slaapt ie nu meestal lekker buiten,maar hij blijft gelukkig wel thuis.
Ik vraag me dan ook wel eens af wat er door zo'n kopje gaat.