kan niet slaan met zweep

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

kan niet slaan met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 07:47

heey!!
ik kan dus echt neit slaan met de zweep, hij zwiept altijd maar in de ronte, dat is zoow vervelend.
net zoals gisteren: ik reed op een paardje wat zoo vervelend was, wou ik hem een flinke tik geven, dan lukt het niet. het is echt vervelend.
ik doe ook altijd al me teugels in een hand en dan proberen te tikken, maar dat gaat ook niet echt goed.
heeft iemand een tip om me te helpen??
xxxxx mallas


spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 07:50

Ik sla altijd op mijn sjabrak of op mijn eigen been Nagelbijten / Gniffelen

Tips heb ik niet voor je.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 07:52

Heb je wel een zweep die lang genoeg is? Met een kleine zweep kun je je paard minder makkelijk raken dan met een zweep die de goede lengte heeft.
Niet beide teugels in een hand nemen...gewoon, beweging met je pols en je moet je paard aan kunnen tikken....

Je suis Charlie.

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 08:14

ik heb juist een best lange zweep!! met zo'n klein zweepje zou het al helemaasl niet gaan. keej ik zal het proberen1! maar meestal lukt het dan ook niet, maar als ik nou blijf oefenen

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 08:27

Het is gewoon een kwestie van losser worden in je polsen. Het is dan echt niet nodig om je teugels in een hand te nemen. Dan ben je trouwens de hele aanleuning weer kwijt en heeft die tik geen enkel nut. Oefenen met het losser maken van je polsen!

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 08:53

hoe maak ik mijn polsen losser? Moet ik er mee gaan rondjes draaien?? jah sorry, ik weet het echt niet

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 08:55

Een goede zweep kopen. Niet zo'n slap zwiepend geval dat je paard uit zichzelf raakt als het NIET moet en juist verkeerd zwiept als het WEL moet, dat is niks. Ik heb er eentje van Döbert, wil nooit meer anders.

Nulla tenaci invia est via

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 09:11

ik vind mijn zweep wel fijn hoor!!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:20

Gewoon ontspannen in je hand en pols zijn, en je zweep niet te strak vastpakken, alstie gewoon over je dijbeen hangt is het goed en kan je makkelijk een tik geven, tenminste dat heeft mn instructrice me geleerd een aantal jaren geleden

Succes!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:22

Als je paardrijdt moet je je armen gewoon stil houden maar moeten je polsen horizontaal en verticaal kunnen bewegen. Dus inderdaad draaien met je polsen.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:35

pff, ik snap al nooit waarom mensen met zweep willen rijden,
is hetzelfde als je ouders je bijvoorbeeld vragen of je de afwas wilt doen, zeg jij nouwww, straks of neyyyyyyy, en dat ze je dan een mep zouden verkopen, van ga verdomme die afwas doen...

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:45

Dat heb je inderdaad ook gewoon te doen als je ouders dat zeggen. Ik zou je ook op je donder geven als je op zoiets simpels en gewoons zou protesteren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:07

Koop een lange dressuurzweep.

En Kinglover, wat is er mis met een stukje discipline en gehoorzaamheid?

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 14:44

bedankt voor jullie reacties!! ik zou het gaan proberen!! maar ik heb al een lange zweep hoor!!
kinglover, als jouw paard strontvervelend is en hij wil helemaal inet naar je luisteren, dan geef je hem toch ook een tik met de zweep?? dat doe ik dus wel.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:49

poeh! ik kan ook niet met zweep rijden hoor, maar hoeft gelukkigook niet bij mijn paardjes!

She's my lady Lovers

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 17:48

hoe gaat het bij jouw als je een keer met een zweep rijd?? raak je eht paard dan wel of niet?

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:06

Als ik een zweep in mijn hand heb dan ben ik snel geneigd om mijn hand vast te zetten. Of bijvoorbeeld als ik een kleine volte rijd, dat ik hem dan per ongeluk raak ofzo.
Ik heb hem af en toe wel even vast voor dat ik de ring in ga, dat is ze even alert maar echt gebruiken doe ik hem niet.

She's my lady Lovers

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:14

kinglover schreef:
pff, ik snap al nooit waarom mensen met zweep willen rijden,
is hetzelfde als je ouders je bijvoorbeeld vragen of je de afwas wilt doen, zeg jij nouwww, straks of neyyyyyyy, en dat ze je dan een mep zouden verkopen, van ga verdomme die afwas doen...


En wat is daar dan mis mee? Als iemand je iets vraagt (en al helemaal je ouders) doe je dat toch - als het kan - meteen? Of zit je in de "nee" fase van je puberteit?

Je suis Charlie.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:20

ik heb wel dat ik rechts lekkerder sla dan links Verward ~~}>

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:23

hmm, menig vervelend/kwallering paard (en vervelende jongen Tong uitsteken) heeft flinke meppen gehad.
ik vind het altijd zo gek dat veel mensen "aaien"
oefenen zouk zeggen Tong uitsteken (wanneer je een keer boos bent of zo?)
met je zeep op een kussen? het bankstel van je ouders?

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:44

kinglover schreef:
pff, ik snap al nooit waarom mensen met zweep willen rijden,
is hetzelfde als je ouders je bijvoorbeeld vragen of je de afwas wilt doen, zeg jij nouwww, straks of neyyyyyyy, en dat ze je dan een mep zouden verkopen, van ga verdomme die afwas doen...


Ik vind dat een zweep over het algemeen is bedoeld om te corigeren en niet om te straffen. En als je je paard ermee straft zal hij/zij dat ook wel verdient hebben niet? Verward

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:47

Anique_Vaandrig"]
[quote="kinglover schreef:
pff, ik snap al nooit waarom mensen met zweep willen rijden,
is hetzelfde als je ouders je bijvoorbeeld vragen of je de afwas wilt doen, zeg jij nouwww, straks of neyyyyyyy, en dat ze je dan een mep zouden verkopen, van ga verdomme die afwas doen...


Ik vind dat een zweep over het algemeen is bedoeld om te corigeren en niet om te straffen. En als je je paard ermee straft zal hij/zij dat ook wel verdient hebben niet? Verward
[/quote]
zeker verdienen ze het dan, je geeft geen flinke tip omdat hij zo braaf is geweest

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 21:03

mallaslover schreef:
maar als ik nou blijf oefenen


dat klonk me zo gek. alsof je erom doet! weet dat het niet zo is maar Haha!
verder: wissel mss van hand? ik ben linkshandig en kan ook alleen maar met links slaan, en zeker alleen maar links bijtikken (wat gecontroleerd moet gebeuren), rechts kan ik em amper vast houden.

overigens is dat een van de redenen (een van de!) dat ik nooit met zweep rijd Haha!

Enya - Daya :-)

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 08:31

ihhihi neej hoor, ik doe het er niet om om te kunnen slaan met de zweep. maar het zou toch wel wat makkelijker zijn als het wat beter ging?? en bijv. donderdag reed ik op de manege op een manegepony en die reageerde gewoon helemaal niet op mijn been hulpen enz. enz enz. en dan sotn hij weer stil, dan dreef ik hem aan en daar reageerde hij gewoon niet op. dan wou ik hem even een tik geven met de zweep, zwiept die zweep overal heen en weer.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 08:35

nou daar schiet je dan ook niks mee op Haha! maar ik zou gewoon een langere zweep nemen

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers